Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات آذربایجان، ایران و روسیه توافق کردند تا زمینه آغاز اجرای مطالعات امکان سنجی برای ایجاد کریدور انرژی شمال - جنوب را فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان،‌ مقامات ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان توافق کردند تا مطالعات مربوط به امکان سنجی اجرای پروژه کریدور انرژی شمال- جنوب را آغاز کنند.

 

طبق خبر فارس، بنا به اعلام مرکز سیستم اپراتور روسیه توافق برای مطالعه مشترک امکان سنجی پروژه ایجاد کریدور انرژی بین ایران، آذربایجان و روسیه بین مقامات سه کشور طی روزهای گذشته امضا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از طرف روسیه مرکز سیستم اپراتور یونیفاید انرژی سیستم و روستی، از طرف آذربایجان شرکت آذر انرژی و از طرف ایران نیز شرکت توانیر مسئول همکاری برای مطالعه امکان سنجی برای اجرای پروژه مذکور شده‌اند.

 

انتظار می‌رود مطالعات امکان سنجی اتصال خطوط نیرو بین سه کشور طی یک سال آینده انجام شده و تکمیل شود.

 

قرار است شرکت توانیر طی توافقی با روستی و آذر انرژی یک شرکت با تجربه را برای اجرای مطالعه امکان سنجی انتخاب کند و طرف‌های حاضر در این طرح باید اطلاعات مورد نیاز شرکت مذکور را در رابطه با پارامترهای مرتبط با نیروگاه‌های برق، شبکه‌های نیرو، سیستم‌های کنترل اضطراری و ... فراهم کنند.

 

در قالب طرح مطالعه امکان سنجی سه کشور به دنبال بررسی ابعاد فنی و اقتصادی متصل کردن خطوط نیرو بین یکدیگر هستند./

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: غدیر روزنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه گلپایگان اردبیل خطبه نماز جمعه عید قربان خبرگزاری شبستان خراسان جنوبي دریای خزر آذربایجان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۴۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محققان آمریکایی ثابت کردند این روغن باعث سلامت قلب و مغز ، مفاصل، چشم‌ها و سیستم ایمنی می شود

یک مطالعه جدید نشان می دهد ممکن است استفاده از مکمل‌های روغن ماهی تاثیری در سلامت قلب و مغز و همچنین مفاصل، چشم‌ها و سیستم ایمنی نداشته باشند.

به گزارش مکتوب نامه، نویسنده مطالعه «جوانا اسدوریان» از دانشگاه آمریکا، گفت: «ما از آزمایش‌های تصادفی و بزرگ اخیر می‌دانیم که مکمل‌های روغن ماهی از بیماری قلبی در جمعیت عمومی پیشگیری نمی‌کنند، اما با این حال یکی از رایج‌ترین مکمل‌هایی هستند که اغلب توسط افرادی که هنوز معتقدند برای قلبشان مفید است، مصرف می‌شود.»

نویسندگان با استفاده از داده‌های برچسب مکمل‌های روغن ماهی موجود در بازار، درباره آنچه این برچسب‌ها واقعاً می‌گویند، تحقیق کردند.

محققان همچنین کل دوزهای روزانه ترکیبی EPA و DHA، اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در روغن ماهی را ارزیابی کردند.

آنها دریافتند که ۲۰۸۲ مورد از ۲۸۱۹ مورد بررسی شده حداقل یک ادعای سلامتی داشتند که تقریباً ۷۴٪ است. و از آن‌ها، تنها ۱۹ درصد ادعای سلامت واجد شرایط مورد تأیید سازمان غذا و دارو آمریکا را ارائه کردند. شایع‌ترین ادعاها اظهارات در مورد ارتقای سلامت قلب و عروق بود.

این مطالعه همچنین تغییرات زیادی را در دوزهای روزانه EPA و DHA نشان داد، به طوری که ۹٪ از مکمل‌ها در میان ۱۶ مارک برجسته حاوی دوز روزانه ۲ گرم یا بیشتر از ترکیب EPA و DHA بودند.

این مطالعه نشان داد که از هر ۵ نفر بالای ۶۰ سال، ۱ نفر مکمل‌های روغن ماهی برای سلامت قلب مصرف می‌کند.

دکتر «آن ماری ناوار»، یکی از نویسندگان این مقاله، گفت: «ممکن است بهتر باشد افراد روی مصرف سبزیجات تازه، عضویت در باشگاه ورزشی یا مصرف داروی درمان فشار خون یا کلسترول تمرکز کنند.»

ناوار گفت: «به عنوان یک متخصص قلب و عروق، به بیمارانم می گویم که اگر روغن ماهی مصرف می‌کنند تا از بیماری قلبی جلوگیری کنند، می‌توانند مصرف آن را متوقف کنند زیرا به آنها کمک نمی‌کند.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین|امکان گفتگو با روسیه در نشست صلح سوئیس
  • ترکیه کوریدور شمال به جنوب جدید را می سازد
  • آزادراه شیراز - اصفهان؛ حلقه ای از زنجیره کریدور شمال - جنوب
  • تحولات اوکراین|گزارش سازمان ملل درباره شکنجه اسرای روس
  • ریل گذاری مسیرسرمایه‌گذاری بخش خصوصی درآذربایجان غربی
  • محققان آمریکایی ثابت کردند این روغن باعث سلامت قلب و مغز ، مفاصل، چشم‌ها و سیستم ایمنی می شود
  • مسیر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ریل گذاری می‌شود
  • ایران و آذربایجان به سازش رسیدند؟
  • حماس: امکان توافق آتش‌بس با اشغالگران وجود ندارد
  • سهم تجاری بابل در کریدور شمال-جنوب مشخص شود