Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه روسیه در همایش جوانان این کشوربا عنوان محدوده مفاهیم به تبیین سیاست های روسیه در حوزه های مختلف پرداخت و گفت که آمریکا به دنبال آن است تا تمام پیمان های موشکی را از بین ببرد و در واقع واشنگتن قصد نابودی سیستم کنترل تسلیحات را دارد.

سرگئی لاوروف در این همایش که در منطقه سولنیچنوگورسک در حومه مسکو برگزار شد، افزود: آمریکا طرح های خود برای استقرار تسلیحات در فضا و نیز استقرار موشک های کوتاه و میانبرد پس از نابودی پیمان منع کننده این نوع موشک ها در منطقه آسیا و اقیانوس آرام را اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد که  می توان در کل با مسئولیت کامل گفت آمریکا سیاست نابودی کل سیستم کنترل بر تسلیحات و همه سیستم تامین کننده ثبات راهبردی بین المللی را در پیش گرفته است.

لاوروف یادآورشد که آمریکا می داند که چین به پیمان منع کننده موشک های هسته ای کوتاه و میانبرد نمی پیوندد.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: مقام های آمریکایی در مورد پیمان استارت۲ که اعتبار آن در سال ۲۰۲۱ بسر می رسد نیز می گویند که این پیمان کهنه شده است.

پیمان منع موشک های هسته ای کوتاه و میان برد سال ۱۹۸۷ میان واشنگتن و مسکو امضا شد.

میخاییل گورباچف آخرین رهبر شوروی و رونالد ریگان رئیس جمهوری وقت آمریکا این پیمان را در طول جنگ سرد که جهان به دو اردوگاه شرق و غرب تقسیم شده بود، امضا کردند و طرفین متعهد شدند در جهت حذف موشک های هسته با برد کوتاه (از ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر) و همچنین موشک های هسته ای میان برد (۱۰۰۰ تا ۵۵۰۰ کیلومتر) اقدام کنند و در آینده نیز اقدام به تولید، آزمایش و گسترش این موشک ها نکنند.

ایالات متحده و ناتو مسکو را متهم می کنند که با اقدام به تولید، آزمایش و گسترش این موشک ها عملا پیمان مورد بحث را زیر پا گذاشته، اتهامی که همواره از سوی روسیه رد شده است با این وجود آنگلا مرکل صدراعظم آلمان به تازگی روسیه را مسبب پایان یافتن این پیمان خوانده و اعلام کرده آلمان در این موضوع کنار متحد خود (ناتو) می ماند.

پیمان استارت۲ یا پیمان کاهش تسلیحات تهاجمی راهبردی پیمان دو جانبه میان آمریکا و روسیه است.

دمیتری مدودف و باراک اوباما رئیسان ‌جمهوری وقت روسیه و آمریکا روز هشتم آوریل سال ۲۰۱۰ در پراگ پایتخت جمهوری چک با هم دیدار و پیمان استارت-۲ برای کاهش زرادخانه‌های هسته‌ای دو کشور را امضا کردند.

آمریکا و روسیه تحت این قرارداد جدید، اجازه دارند حداکثر ۱۵۵۰ کلاهک را مستقر کنند که حدود ۳۰ درصد کمتر از محدودیت اعمال شده در سال ۲۰۰۲ است و اعتبار این پیمان در سال ۲۰۲۱ به پایان می رسد.

مذاکرات روسیه و ژاپن به بن بست نخورده است

وزیر امور خارجه روسیه همچنین به روند مذاکرات میان روسیه و ژاپن اشاره کرد و گفت که مذاکرات به بن بست نخورده است اما موضع توکیو مانع امضای این موافقت نامه بین روسیه و ژاپن می شود.

لاوروف افزود: شرکای ژاپنی ما نمی خواهند نتایج جنگ دوم جهانی را بپذیرند و به این وسیله مانع امضای این موافقت نامه می شوند.

وی یادآورشد  که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و آبه شینزو نخست وزیر ژاپن سال گذشته توافق کرده بودند که مذاکرات در این مورد را بر اساس بیانیه مشترک سال ۱۹۵۸ شوروی سابق و ژاپن فعالتر کنند.

سایه مالکیت چهار جزیره جنوبی کوریل بر روابط اقتصادی و سیاسی توکیو و مسکو و همچنین برنامه سفر رئیس جمهور روسیه به ژاپن که قرار است اواخر سال جاری میلادی انجام گیرد، سنگینی می کند و انتظار می رود مقامات ژاپنی این موضوع را در جریان مذاکرات با «ولادیمیر پوتین» بار دیگر مطرح کنند.

مسکو پیشتر هم اعلام کرد که حاکمیت روسیه بر جزایر کوریل جنوبی قابل تردید نیست و نتایج کنفرانس یالتا، بیانیه پتسدام و برخی دیگر از اسناد موید این واقعیت است.

جزایر کوریل جنوبی از یک سو به دلیل برخورداری از منابع نفت و گاز و نیز ذخایر آبزیان و از سوی دیگر واقع شدن در اقیانوس آرام از موقعیت راهبردی برای روسیه و ژاپن برخوردار است.

جزایر کوریل، همچنین محل ورود زیردریایی های روسیه به اقیانوس آرام شده است از این رو اهمیت راهبردی نظامی برای مسکو پیدا کرده است بنابراین به نظر نمی رسد روس ها قید آن را بزنند.

ادامه استقرار نظامیان روس در این جزایر که پنج هزار نفر هستند، سبب شده دو کشور قرارداد صلح امضا نکنند. از نوامبر سال ۲۰۱۰ که «دمیتری مدودف»رئیس جمهوری وقت روسیه از جزایر کوریل بازدید کرد، مناقشه توکیو و مسکو بر سر این جزایر وارد مرحله ای جدیدی شد که تا امروز ادامه داشته است.

روسیه در انزوا نیست

وزیر امور خارجه روسیه گفت: سخن گفتن مبنی بر اینکه تلاش های آمریکا و اتحادیه اروپا برای منزوی کردن روسیه نتیجه داده است، جدی نیست.

وی افزود: مواضع روسیه بر دکترین سیاست خارجی کشور مبتنی شده است که در آن بر ضرورت تامین حداکثر شرایط مناسب خارجی برای توسعه و پیشرفت کشور تاکید شده است.

لاوروف ادامه داد: برای این منظور از ما خواسته می شود تا محیط پیرامونی امن برای فدراسیون روسیه و شرایط حداکثری مناسب برای شهروندان روس در سراسر جهان و فعالیت بازیگران اقتصادی مان تامین کنیم.

آمریکا و اتحادیه اروپا پس از حوادث اوکراین در سال ۲۰۱۴  که به الحاق کریمه به روسیه و وقوع مناقشه در مناطق روس نشین دونباس انجامید دهها بسته تحریمی در مورد روسیه وضع کردند.

روسیه مخالف آزادشدن گل و حشیش در جهان است

وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت: روسیه مانع از آن خواهد شد تا مواد مخدر سبک (گل و حشیش) در جهان آزاد شود.

وی ادامه داد: ما اقدامات آن کشورهایی را که مواد مخدر سبک از جمله گل و سایر مواد را آزاد می کنند همان طور که در کانادا و برخی کشورهای اروپایی رخ داد محکوم می کنیم.

لاوروف توضیح داد که به دنبال اقدامات غیرمسئولانه اروگوئه، کانادا و گرجستان و سیاست دولت هلند در عرصه کنترل بر مواد مخدر ممکن است چالشی دیگر برای جامعه جهانی بوجود آید که از جهان عاری از مواد مخدر دفاع می کند.

وزیر خارجه روسیه افزود: اجرای این گونه ایده ها، نقص قوانین بین المللی در این عرصه را تشدید می کند و یکی از اصول مناسبات بین المللی به نام اصل لزوم قراردادها

را زیر سوال می برد.

به گفته لاوروف، بر اثر این مساله، کارایی همکاریهای بین المللی در عرصه مبارزه با قاچاق مواد مخدر نیز کاهش می یابد و منجر به افزایش قاچاق این مواد در کشورهای همسایه ازجمله کشورهایی خواهد شد که منصفانه مفاد کنوانسیون مبارزه با مواد مخدر را اجرا می کنند.

روسیه روادید الکترونی صادر می کند

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: مسکو تا ۱۸ ماه دیگر روادید الکترونی برای شهروندان خارجی برای سفر به این کشور صادر می کند.

وی افزود: این اقدام به توسعه گردشگری ازجمله گردشگری اکولوژیکی در روسیه کمک می کند.

لاوروف یادآوشد که در مناطق خاور دور روسیه، روادید الکترونی برای خارجیان صادر می شود.

به گفته وزیر خارجه روسیه ، اکنون ۹۵ کشور با روسیه موافقت نامه بدون روادید دارند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف اتحادیه اروپا روسیه سرگئی لاوروف مواد مخدر ماده مخدر گل پیمان موشکی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۵۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آمریکا به اسرائیل بعد از حمله موشکی سپاه به روایت محمد صدر /واشنگتن به دنبال جنگ با ایران نیست

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «شرایط مبهم است.» این واکنش عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در تحلیل فضای بعد از حمله گسترده سپاه پاسداران به مواضع اسرائیل است .

سیدمحمد صدر ضمن اینکه اقدام سپاه برای حمله موشکی به اسرائیل را مناسب ارزیابی می‌کند، می‌گوید آمریکا به دنبال جنگ با ایران است.

او همچنین این نکته را اضافه می‌کند که نه تنها خود آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست بلکه این توصیه را به اسرائیل هم دارد و بر همین اساس احتمال می‌دهد که پاسخ‌ها ادامه‌دار نخواهد بود.

در ادامه گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با سیدمحمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را می‌خوانید:

****

سیدمحمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین در تحلیلی از حمله سپاه پاسداران به اسرائیل، گفت: حمله ایران به اسرائیل اقدام بسیار مناسبی بود چراکه برابر اقدامی که اسرائیل علیه کنسولگری ایران در دمشق انجام داده بود، آنهم مکانی دیپلماتیک بود، اقدامی خلاف عرف دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی بود بنابراین باید پاسخ مناسبی داده می‌شد که این اقدام صورت گرفت.

اگر اسرائیل پاسخ ندهد، درگیری ادامه پیدا نمی‌کند

وی افزود: البته در حال حاضر اعلام شده که فعلاً ایران به این عملیات ادامه نخواهد داد اما چنانچه اسرائیل عکس‌العملی نداشته باشد، احتمالاً دیگر ادامه‌ای نخواهد داشت.

این تحلیلگر سیاست خارجی گفت: این نکته مهمی است که همه برنامه‌های اسرائیل در این مدت بر مبنایی قرار داشته که تلاش کند میان ایران و آمریکا جنگ ایجاد کند چراکه خودش می‌داند توان مقابله با ایران را ندارد، البته اخبار و اطلاعات تا این لحظه گویای این مورد است که آمریکا فعلاً به دنبال جنگ با ایران نیست.

آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست

صدر ضمن تاکید بر اینکه آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست، تصریح کرد: توصیه‌هایی که آمریکا به اسرائیل کرده پیرامون این محور است که اسرائیل به گونه‌ای عمل کند که موضوع خاتمه پیدا کند، بنابراین با توجه به این قضایا فعلاً معلوم نیست که چه اتفاق خاصی خواهد افتاد و شرایط بسیار مبهم است.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895012

دیگر خبرها

  • آغاز رزمایش نیروهای مسلح تاجیکستان و روسیه در ختلان
  • وزیر خارجه اسرائیل : تل آویو به دنبال حمله دیپلماتیک به ایران است / به ۳۲ کشور پیام فرستادیم / پیش از آن که خیلی دیر شود، ایران باید متوقف شود
  • وزیر خارجه اسرائیل: تل‌آویو به دنبال حمله دیپلماتیک به ایران است
  • وزیر خارجه آمریکا: واشنگتن به دنبال تشدید تنش با تهران نیست ولی به تأمین امنیت اسرائیل متعهد است
  • وزیر دفاع آمریکا: ایالات متحده به دنبال تشدید تنش نیست
  • واشنگتن و متحدانش به‌دنبال راه‌های جدید اجرای تحریم‌های کره شمالی
  • وزیر دفاع آمریکا: آمریکا به دنبال تشدید تنش نیست
  • بایدن در اوکراین شکست خورده است
  • توصیه آمریکا به اسرائیل بعد از حمله موشکی سپاه به روایت محمد صدر /واشنگتن به دنبال جنگ با ایران نیست
  • وزیر دفاع آمریکا: به‌دنبال درگیری با ایران نیستیم!