Web Analytics Made Easy - Statcounter

پارک‌های جنگلی شهر تهران ازجمله مناطق قابل توجه زیستگاهی تهران است که علاوه بر فضای سبز گسترده، محلی برای تفریح و تفرج شهروندان تهرانی و حتی دیگر شهروندان سراسر کشور محسوب می‌شود.

مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه به انعقاد تفاهمنامه‌ای با وزارت جهادکشاورزی اشاره کرد و گفت: براساس این تفاهمنامه در پارک‌های جنگلی داخل محدوده حریم شهر تهران اتفاقات خوبی خواهد افتاد و در این‌باره نظرات کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته و این موضوع مورد درخواست سایر کلانشهرها نیز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یزدانی به موضوع آب و کمبودهای آن اشاره کرد و گفت: ۲ جلسه با حضور معاون وزیر نیرو برگزار شده و به تفاهمنامه‌های خوبی در بحث آب و فاضلاب دست پیدا کرده‌ایم.

وی با اشاره به استقبال شهروندان از پارک پردیسان و وظایف شهرداری تهران در بحث خدمات‌رسانی به این پارک، توضیح داد: برای اینکه مشکلی ایجاد نشود شهرداری اعلام کرده که حاضر است در پردیسان خدمات ارائه کند و در این میان ساماندهی آسفالت، پارکینگ، سرویس‌های بهداشتی پارک پردیسان انجام شده و پوشش‌های گیاهی کاملاً به کارشناسان این امر واگذار شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه بوستان یاس ازجمله اماکنی است که برای آبیاری در آن از مخزن استفاده می‌شود، تصریح کرد: آبیاری پارک‌ها از طریق چاه‌ها و قنات‌ها انجام می‌شود و در بوستان یاس ۶۵ مخزن برای تأمین آب بوستان تعبیه شده است.

تمهیدات شهرداری تهران برای برگزاری مراسم اربعین

یزدانی با بیان اینکه سال گذشته بودجه ۸ میلیارد تومانی برای مراسم اربعین درنظر گرفته شد، تصریح کرد: امسال هم با تمامی مسئولان مربوطه ازجمله وزارت کشور، ستاد عتبات عالیات، سفیر ایران در عراق و سرکنسولگری نیز جلساتی گذاشته شده و کل هزینه تأمین خوراک و اسکان توسط آنها انجام می‌شود.

یزدانی با بیان اینکه شهرداری تهران برای برگزاری مراسم اربعین امسال بودجه ۱۰ میلیارد تومانی را به شورای شهر پیشنهاد داده است، اضافه کرد: به همین منظور این نامه باید توسط اعضای شورای شهر مورد بررسی قرار گیرد. به گفته معاون خدمات شهری شهرداری تهران، تقسیم‌بندی‌های لازم برای استقرار در مسیر مراسم اربعین انجام شده و مشخص است هر کدام از مناطق باید در کدام مسیرها مستقر شوند.

۴ منطقه، پیشتاز در بحث استفاده از پساب

در ادامه جلسه معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تأکید بر این نکته که شهرداری در بحث هدررفت آب نمی‌تواند به‌عنوان یک کارشناس اظهارنظر کند، گفت: هدررفت آب به بخش آب و فاضلاب تهران مربوط می‌شود و در این‌باره همکاری‌های خوبی با مدیرعامل آب و فاضلاب شهر تهران انجام شده است و برای بحث نگهداشت فضای سبز در هر منطقه یک مشاور آب حضور دارد.

یزدانی ادامه داد: براساس طرح تفصیلی و طرح جامع، به‌منظور توسعه فضای سبز تا سال ۱۴۱۰ به ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب نیاز داریم و به همین منظور باید سیستم آبیاری‌ها مکانیزه شود. هم‌اکنون ۴ منطقه ۲، ۵، ۶ و ۱ باید تا پایان سال مشخص کنند که در بحث آبیاری چه میزان از پساب استفاده می‌کنند.

یزدانی تأکید کرد: همچنین تا پایان آبان‌ماه امسال باید تمام چاه‌های آب مجهز به کنتور هوشمند شوند تا میزان مصرف آب از چاه‌ها مشخص شود. برای این منظور اعتبار و نقدینگی و همچنین طرح‌های لازم درنظر گرفته شده و هم‌اکنون در ۲ منطقه ۷ و ۱۰ این ویژگی وجود دارد.

یزدانی در پاسخ به سؤال دیگری درباره ارائه خدمات از سوی سامانه ۱۳۷ توضیح داد: سامانه ۱۳۷ در هر لحظه پاسخگوی شهروندان است و با توجه به حضور در ۲ سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ این موضوع استنباط می‌شود که تعامل خوبی بین شهروندان و خدمات این سامانه‌ها برقرار شده است.

تأمین مخازن زباله از بین رفته تا یک‌ماه آتی

یزدانی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره کمبود مخازن زباله در سطح شهر تهران، توضیح داد: در گذشته حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار منطقه وجود داشت که شهروندان زباله‌های خود را در آنجا قرار می‌دادند اما در دوره‌ای شهرداری در ۶۳ هزار منطقه مخازن زباله را مستقر کرده و در قرارداد پیمانکار منعقد شده است که اگر مخزنی از بین رفت یا تخریب شد باید به‌طور حتم مجدداً تأمین شود. اخیراً جلسه‌ای با آقای علیپور برگزار و نیازها احصا شد و تصمیم بر این شد تا با برگزاری مناقصه‌ای برای مناطقی که سطل زباله ندارند تا یک‌ماه مخزن درنظر گرفته شود.

یزدانی با تأکید بر لزوم تفکیک زباله از مبدأ اضافه کرد: اپلیکیشنی برای این منظور درنظر گرفته شده و باید به بحث تفکیک زباله از مبدأ بیشتر توجه شود. هم‌اکنون بحث تفکیک زباله از مبدأ در ۹۲۷ ساختمان شهرداری و شورای شهر تهران شروع شده و این موضوع در کمیسیون خدمات شهری و اجتماعی شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفته است و طی چند هفته آینده بحث تفکیک زباله از مبدأ در شهرک‌ها نیز اجرایی می‌شود. دولت مصوبه‌ای را به تصویب رسانده است که براساس آن شهرداری تهران در بحث تفکیک زباله از مبدأ اختیار نمره دادن به سایر ادارات شهر تهران را دارد.

یزدانی در پاسخ به سؤال دیگری درباره ورود روبات آتش‌نشان به آتش‌نشانی تهران گفت: این موضوع در وزارت کشور در حال بررسی است.

کد خبر 451776 برچسب‌ها فضای سبز

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پارک های جنگلی شهر تهران فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۵۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای آتش‌سوزی در پارک ارم چه بود؟

به گزارش تابناک - براساس اعلام روابط عمومی مجموعه ارم سبز، آتش‌سوزی صورت‌گرفته مربوط به زباله‌های انباشته‌شده در اراضی حاشیه رودخانه (کن) مجاور این مجموعه بوده و ربطی به مجموعه ارم سبز ندارد.

این زمین که در حاشیه‌ رودخانه کن قرار دارد سال‌هاست که محل دپوی زباله‌های شهری است.

دیگر خبرها

  • آغاز جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان
  • زباله‌گردها و کارتن‌خواب‌های تهران پاکبان می‌شوند/ بکارگیری ۷۰ نفر تا کنون
  • جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان
  • جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب در شهرداری تهران به عنوان پاکبان
  • ماجرای آتش‌سوزی در پارک ارم چه بود؟
  • مسجد قیطریه آزمونی برای شهردار تهران
  • پای کلونی های آسیب اجتماعی به پارک‌ های جنگلی کشیده شد | احمدی صدر : شهروندان می‌توانند این کلونی ها را گزارش دهند
  • ۲ هزار و ۸۵۳ معتاد متجاهر، متکدی و زباله گرد جمع آوری شدند | برخورد با سارقان پسماند خشک
  • جمع‌آوری ۲ هزار و ۸۵۳ معتاد متجاهر، متکدی، زباله‌گرد و کودک کار
  • جمع‌آوری بیش از ۲ هزار معتاد متجاهر، متکدی، زباله‌گرد و کودک کار طی یک هفته