Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) اظهارداشت: رتبه بندی شانگهای یکی از معتبرترین رتبه بندی های جهانی است که نتایج آن توسط دانشگاه شانگهای ژیائوتنگ منتشر می شود.
به گزارش روز جمعه پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، دهقانی با اشاره به وضعیت دانشگاه های کشورهای اسلامی در رتبه بندی سال ۲۰۱۹ شانگهای اعلام کرد که ایران ایران با ۱۳ دانشگاه مقام اول حضور را در این رتبه بندی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در رتبه بندی جهانی شانگهای سال ۲۰۱۹ ، ایران با ۱۳ دانشگاه، ترکیه با ۱۲ دانشگاه، مالزی و مصر با پنج دانشگاه، عربستان و پاکستان با چهار دانشگاه، تونس، لبنان، امارات متحده عربی، عمان و نیجریه با یک دانشگاه در جمع هزار دانشگاه برتر دنیا حضور داشتند.
به گفته دهقانی، در رتبه بندی سال ۲۰۱۹ شانگهای، دانشگاه تهران مشابه رتبه بندی سال ۲۰۱۸ توانست با کسب رتبه در بازه ۴۰۰-۳۰۱ در جمع ۴۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گیرد و رتبه اول دانشگاه های ایران را از آن خود کند.
سرپرست ISC اظهار داشت: دانشگاه های صنعتی شریف و علوم پزشکی تهران با ارتقاء رتبه نسبت به سال قبل توانستند جایگاهی در بازه ۵۰۰-۴۰۱ در سال ۲۰۱۹ کسب کرده و به طور مشترک رتبه های دوم و سوم ایران را از آن خود کنند.
وی افزود: دانشگاه های امیرکبیر و تربیت مدرس در بازه ۶۰۰-۵۰۱ گرفته اند و رتبه های چهارم و پنجم ایران را از آن خود کرده اند. همچنین دانشگاه فردوسی مشهد با بازه رتبه ای ۶۰۱-۷۰۰  رتبه شش و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بازه رتبه ای۸۰۰-۷۰۱ رتبه هفت را در این رتبه بندی دارد.
دهقانی گفت: دانشگاه های صنعتی نوشیروانی بابل، علم و صنعت ایران و صنعتی اصفهان در بازه ۹۰۰-۸۰۱ قرار دارند و رتبه ۸-۱۰ ایران را از آن خود کرده اند.
سرپرست ISC خاطرنشان کرد: دانشگاه شهید بهشتی که برای نخستین بار در این رتبه بندی حضور دارد به همراه دانشگاه شیراز و دانشگاه تبریز دربازه ۱۰۰۰-۹۰۱ و رتبه ۱۱-۱۳ کشور قرار گرفتند.
وی درباره رتبه بندی شانگهای یادآور شد: رتبه بندی منتشر شده در سال ۲۰۱۹ شانگهای، هزار دانشگاه برتر جهان را پوشش می دهد و در رتبه بندی سال ۲۰۱۹ دانشگاه هاروارد، دانشگاه استنفورد و دانشگاه کمبریج به ترتیب رتبه اول تا رتبه سوم را به خود اختصاص داده اند.
سرپرست ISC افزود: شانگهای یکی از سه نظام  معتبر رتبه بندی در سطح بین المللی شناخته می شود. کیفیت آموزش، کیفیت اعضای هیأت علمی، برونداد پژوهشی و عملکرد سرانه چهار معیار به کار برده شده در نظام رتبه بندی شانگهای است که این شاخص ها توسط شش شاخص دیگر مورد ارزیابی قرار می گیرد.
به گفته وی، شش شاخص دانش دانش آموختگان برنده جایزه نوبل و مدال فیلدز، اعضای هیأت علمی برنده جایزه نوبل و مدال فیلدز، پژوهشگران پراستناد در ۲۱ حوزه موضوعی، مقالات منتشر شده در مجلات ساینس و نیچر، مقالات نمایه شده در نمایه استنادی علوم و نمایه استنادی علوم اجتماعی در این رتبه بندی تاثیر دارند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۵۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی در «اس‌اندپی»کاهش یافت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا از راشاتودی، آژانس بین‌المللی رتبه‌بندی S&P Global رتبه اعتباری بلندمدت رژیم صهیونیستی را روز پنجشنبه گذشته به دلیل خطر تشدید تنش نظامی با ایران کاهش داد.

"اس‌اندپی" به دومین آژانس رتبه‌بندی اعتباری ایالات متحده تبدیل شد که پس از کاهش امتیاز اعتباری رژیم صهیونیستی در ماه فوریه توسط مودیز به دلیل «درگیری نظامی مداوم با حماس» در اولین کاهش رتبه اعتباری این کشور، این کار را انجام داد.

این آژانس رتبه‌بندی بلندمدت اعتباری ارز‌های خارجی و داخلی رژیم صهیونیستی را از «AA-» به «A+» و از «A-۱+» به «A-۱» کاهش داد.اس‌اندپی توضیح داد که چشم انداز منفی، این خطر را منعکس می‌کند که جنگ رژیم صهیونیستی و حماس و رویارویی با حزب الله می‌تواند بر پارامتر‌های اقتصادی، مالی و تراز پرداخت‌های رژیم صهیونیستی به طور قابل توجهی بیش از آنچه در حال حاضر انتظار داریم تاثیر بگذارد.این تصمیم  از انجام یک سری حملات بچه گانه رژیم صهیونیستی به ایران در ساعات اولیه روز جمعه گذشته گرفته شد.

"اس‌اندپی" در این مورد تاکید کرد که افزایش تقابل با ایران خطرات ژئوپلیتیکی را برای رژیم صهیونیستی افزایش داده است. احتمال وقوع یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر پایین است، اما به نظر می‌رسد که جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در طول سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت، در حالی که قبلاً فرض می‌شد که این جنگ بیش از شش ماه طول نخواهد کشید.

اقتصاددانان هشدار داده اند که جنگ جاری بر شانه بودجه رژیم صهیونیستی سنگینی می‌کند. این جنگ باعث شده است که هر سه آژانس رتبه‌بندی اعتباری ایالات متحده یعنی Moody's، S&P و Fitch از زمانی که رژیم صهیونیستی به غزه حمله کرد، این کشور را در رتبه‌بندی منفی قرار دهند.

برندن مک کنا، اقتصاددان Fargo & Co در ولز به بلومبرگ گفت: «اکنون که روابط ژئوپلیتیکی گسترش یافته و بدتر شده است، و احتمالاً هزینه جنگ برای مدت طولانی به اقتصاد این رژیم فشار بیاورد، به همین جهت کاهش یک درجه‌ای رتبه و حفظ چشم انداز منفی قابل توجیه است.

"اس‌اندپی" پیش‌بینی کرده است که کسری بودجه عمومی رژیم صهیونیستی در سال جاری به ۸ درصد از تولید ناخالص داخلی افزایش می‌یابد که بیشتر از تخمین ۶.۶ درصدی دولت است و این مورد به دلیل هزینه‌های دفاعی اتفاق افتاده است.

به گفته آژانس رتبه‌بندی، انتظار می‌رود کسری‌های بزرگ‌تر در میان‌مدت ادامه داشته باشد و خالص بدهی عمومی دولت قرار است در سال ۲۰۲۶ به ۶۶ درصد تولید ناخالص داخلی برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس ۲۰۲۴
  • ایران جزو چهار کشور نخست دنیا در حوزه سدسازی است
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • گل انفرادی دیدنی گابریل مارتینلی در خانه چلسی (لیگ برتر انگلیس - ۲۰۱۹/۲۰) / فیلم
  • اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در نهضت سوادآموزی
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی در «اس‌اندپی»کاهش یافت