Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@19:10:11 GMT

امید صالحی عکاس سال سینمای ایران شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۵۲۲۱

امید صالحی عکاس سال سینمای ایران شد

انجمن عکاسان سینمای ایران با اعلام خبر برگزاری پنجمین جشن عکاسان سینما در مرکز همایش‌های بین المللی رایزن اعلام کرد در این مراسم علاوه بر تقدیر از سیروس الوند و حسین ملکی، تندیس بهترین عکاس سال سینمای ایران به امید صالحی برای مجموعه عکس‌های فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد اهدا شد.

اجرای این مراسم را احسان کرمی به عهده داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمی ابتدا از علی نیک رفتار دبیر پنجمین جشن عکاسان سینما خواست تا به روی صحنه بیاید. نیک رفتار با خوشامدگویی به حاضران، حضور آنان را مایه دلگرمی دانست و گفت: نگاهمان در این جشن و سیاست های کلان انجمن صنفی عکاسان سینما حفظ شان و جایگاه عکاسی سینما و ایجاد وفاق و همدلی وهمراهی در ایجاد شرایط مطلوب برای تمامی عکاسان سینمای ایران است. سعی انجمن بر این است که همه ساله در این جشن از هنرمندان و سینماگرانی که نگاه ویژه به عکاسی سینما دارند و انجمن عکاسان واعضای آن را حمایت می کنند تقدیر و تشکر کند.

وی افزود: نقش عکس در تبلیغات فیلم های سینمایی و راه و روش های جدید در ارائه آن از مسائل مهم و قابل تامل در عکاسی فیلم و ایجاد زمینه های جدید و متنوع از دیگر اهداف انجمن بوده و برگزاری کارگاهها و نشست های تخصصی با حضور اساتید فن در زمینه تبلیغات و راههای هرچه بهتر ارائه دادن خدمات در جهت تبلیغات فیلم های سینمایی است. برنامه ریزی در جهت برگزاری این سمینارها و کارگاههای آموزشی فراتر از یک حرکت صنفی و در برگیرنده تمامی عکاسان فعال در این حوزه خواهد بود، چرا که ساماندهی به مقوله تبلیغات فیلم، آموزش و شناخت جایگاه عکاسان از مواردی است که می تواند درهرچه پویا شدن عکس فیلم موثر واقع شود.

بین المللی نمودن مسابقه عکس فیلم از دیگر برنامه های پیش بینی شده در جهت رشد و پویایی واعتلای عکاسی فیلم در انجمن صنفی عکاسان سینمای ایران خواهد بود. همچنین فراموش نکنیم ، بخش عظیمی از تاریخ سینمای ایران مدیون عکسهای فیلمهای سینمایی است. یکی از مهمترین اهداف برگزاری جشن، این بود که زمانی را در کنار یکدیگر باشیم و ازانرژی جاری در این فضا نهایت استفاده را ببریم.

در ادامه همایون ارشادی و همایون اسعدیان برای رونمایی از کتاب عکس این دوره ازمسابقه عکس، روی صحنه آمدند. ارشادی پیش از رونمایی کتاب گفت: این کتاب بسیار ایده درخشانی است. چرا که می توان تمام تابلوها را با یک کتاب داشت و این خاطره را به یادگار نگه داشت،امیدوارم این رسم همیشگی شود.

تقدیر از سیروس الوند

در بخش بعدی مراسم از سیروس الوند به دلیل نگاه ویژه به عکاسی سینما طی سالها فعالیت تقدیر شد. مصطفی شایسته و خسرو دهقان برای تقدیر از الوند روی صحنه حاضر شدند. شایسته پیش از تقدیر از سیروس الوند در صحبت های کوتاهی گفت: خوشحالم که در این موقعیت قرار گرفتم و این وظیفه را در برابر یکی از محترم ترین و محجوب ترین وبا اخلاق ترین آدم هایی که درهمه این سالها می شناسم ،انجام بدهم.به دوستی با او همیشه افتخار می کنم.

الوند نیز گفت:عکاسان سینمای ایران، صنف محترم و معتبر و مهجوری هستند. عکس کارت ملی فیلم است. هر وقت به فیلم «خانه دوست کجاست»،فیلم جاودانه زنده یاد کیارستمی فکر می کنید یک عکس در ذهنتان تداعی می شود که بچه ای مسیری را از تپه بالا می رود. در مورد همه فیلم ها همینطور است. هر وقت به فیلم«گنج قارون» فکر می کنید، فردین و ظهوری یادتان می آید که کنار سفره نشسته اند و آبگوشت می خورند و فردین ترانه می خواند.

متاسفانه جایگاه واقعی عکاسان را نمی شناسیم،در حال حاضرفیلمبردار،عکاس و کارگردان بیکار داریم.همین جا درهمین سینما یک نفر با یک تلفن بیست میلیارد به حسابش واریز می شود و فیلم می سازد. سینما حال خوبی ندارد. همه می دانیم هیچ وقت به این میزان خودی و ناخودی وجود نداشته است.

کارگردان فیلم «دست های آلوده»ادامه داد:مرگ خشایاربه من تعریف تازه ای اززندگی داد. مرگ بسیار واقعی تر از زندگی است. وقتی مرگ انقدرنزدیک و واقعی است،چرا نباید حرفمان را بزنیم؟ ما اصلا آمدیم حرف بزنیم.به سینما نیامدیم که پولدارشویم. ما آمدیم صدای مردم و جامعه باشیم واین غرورآمیز است .قطعا چیزی از ما به یادگار می ماند،حتما یادگاری که شجریان می ماند خیلی ارزشمند است.استاد شجریان آدم ثروتمندی است ،چرا که مردم را دارد و یکی از کسانی که من همیشه به او غبطه می خورم او است.در آخر از انجمن عکاسان سینما تشکر می کنم که به یاد من بودند.من یک آدم عشق عکس هستم.

تقدیر از حسین ملکی

در ادامه رضا مهاجر و اردشیر شلیله دو عکاس پیشکسوت سینما و محمد علی سجادی از حسین ملکی به پاس سالها فعالیت و عکاسی سینما تقدیر کردند. سجادی در صحبت های کوتاهی گفت:«خوشحالم امشب دو سینماگری که عاشقانه دوستشان دارم تقدیر شدند.حسین ملکی ازآن دسته آدم هایی است که همه جورکاری در سینما انجام داده است و بیخود نیست او را حسین آرتیست صدا می کنند.جدا از کارش انسان خوبی است.من هفت فیلم با او کار کردم.اولین همکاری من به حسین در فیلم«جدال»بود که به عنوان عکاس حضور داشت و آنجا با روحیه شاد و پر نشاطش اشنا شدم.»

او دربخش دیگری از صحبت هایش گفت:«به نظرم در سینما خیلی قدر او دیده نشده است و خوشحالم که امشب به بهانه تقدیر از او اینجا هستم.او همیشه خودش است و من عاشق این روحیه او هستم.او از انجام سخت ترین کارها هم خم به ابرو نمی آورد و فکر می کنم باید به آدم هایی مثل او توجه بیشتری شود.»

حسین ملکی نیز در ادامه گفت: من از چهارده سالگی وارد سینما شدم،پیش ازآن در تئاتر عکاسی می کردم و از آنجا عکس های من طوری مطرح شد که در سینما فعالیتم را ادامه دادم.نزدیک ۶۲ سال در سینما هستیم و یک میلیون وچهارصد هزار تومان هم پول می گیرم. راضی نیستم ولی چاره ای نیست. از انجمن عکاسان سینما تشکر می کنم که من را لایق این تشویق دانستند.

در ادامه از انجمن های بازیگران ،کارگردانان و مدیران تولید به دلیل امضای تفاهم نامه با انجمن عکاسان سینما به منظور ایجاد امنیت شغلی تقدیر شد. فاطمه معتمد آریا، وحید موسیائیان و محمد رضا منصوری تقدیر شد.

معتمد آریا در صحبت های کوتاهی گفت:از انجمن عکاسان سینما تشکر می کنم چرا که بدعتی گذاشتند وبا انجمن و صنوف دیگردر مورد امنیت شغلی تفاهم نامه امضا کردند.فکر می کنم یک عضو مهجورخانه سینما وقتی باعث می شود انجمن کارگردانان، بازیگران، فیلمبرداران و انجمن های دیگر کنار جمع شوند و همه به این تفاهم برسند که با هر سلیقه ای که در سینما داریم همدیگر را پشت به پشت نگه داریم برای اینکه سینما را نگه داریم اتفاق ویژه ای است. ما مخلص همدیگر هستیم،چرا که ما یک هدف داریم وآن سینما است .بهتراست که این سخن و این حرکت دلنشینی که عکاسان سینما شروع کردند را با جان و دل بپذیریم و حامی آنها باشیم.»

معرفی عکاس سال سینمای ایران

در آخر بهنوش طباطبایی برای معرفی عکاس سال سینمای ایران روی صحنه امد و گفت:«برخی اوقات امکان دارد لحظاتی از بازی بازیگران از دوریبن فیلمبردار پنهان شود.اما یک عکاس با مهارت و ظرافت این لحظه را چنان ثبت می کند که گاهی اوقات شناسنامه فیلم می شود. دست تک تک شما را با احترام می فشارم.»

در این بخش نام نامزدهای مسابقه عکس پنجمین جشن عکاسان سینما محمد بدرلو برای مجموعه عکس های«۲۳ نفر»و«سرخپوست»،امید صالحی برای مجموعه عکس های«شبی که ماه کامل شد»،امیر حسین شجاعی برای مجموعه عکس های «متری شیش و نیم»و آرزواتحاد برای مجموعه عکس های«لابیرنت» خوانده شد و در نهایت امید صالحی به عنوان عکاس سال سینمای ایران معرفی شد و تندیس جشن به او اهدا شد.

همایون اسعدیان، همایون ارشادی، شاهرخ فروتنیان، افسانه چهره آزاد، فاطمه معتمد آریا، بهنوش طباطبایی، ویدا جوان، متین ستوده، مرتضی رزاق کریمی، سیروس الوند، رامین حیدری فاروقی، امیر عابدی، محمد علی سجادی، نگار آذربایجانی، علی قائم مقامی، گوهر خیراندیش، حسین ملکی، وحید موسیائیان، مصطفی شایسته، مسعود رایگان، خسرو دهقان، محمد حسین فرحبخش، مهدی رحمانی، شهرام شاه حسینی، محمد فوقانی، فرامرز بیات، زهرا مصفا، رز ارغوان آذر، المیرا مقدم، محمد بدرلو، آرزو اتحاد، مهسا طیب طاهر، حسن شجاعی، مسعود اشتری، مهدی حیدری، مجید خمسه، جواد جلالی، اردشیر شلیله، رضا مهاجر،حسن هندی، احمد رضا شجاعی، مهدی دلخواسته، سحرعصر آزاد، خسرو دهقان، بهروز صادقی، جلیل شعبانی، افسانه پاکرو، فرهاد سلیمانی، فریبا کوثری، بهرنگ دزفولی زاده، ماهورموسائیان، رحمت عبدالله زاده، بهمن اردلان، مازیار شیخ محبوبی از جمله حاضران در مراسم بودند.

پنجمین جشن عکاسان سینما ۲۴ مرداد ماه به دبیری علی نیک رفتار در مرکز همایش‌های بین المللی رایزن برگزار شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۵۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش گسترده سینماگران به سخنان جنجالی مدیر پلتفرم نماوا

سخنان نایب رییس هیات‌مدیره نماوا درباره اهالی سینما، در ساعات اخیر حاشیه‌ساز شده و واکنش بسیاری از هنرمندان و صنوف سینمایی را برانگیخته است. اظهاراتی که هرچند حالا با پاسخ روابط عمومی پلتفرم مذکور و عذرخواهی همراه بوده اما به نظر می رسد در ادامه، این سکوی نمایش فیلم و سریال را حداقل برای همکاری با جمعی از هنرمندان، با چالش جدی مواجه کند.

به گزارش ایسنا، شامگاه یکشنبه ـ دوم اردیبهشت ماه ـ بخش کوتاهی از یک گفتگوی ویدیویی با محمدحسن شانه‌ساززاده ـ نایب رییس هیات‌مدیره پلتفرم وی‌اودی نماوا ـ در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن با لحنی که به مذاق جمع گسترده ای از اهالی سینما خوش نیامده، درباره  سینما و نمایش خانگی سخن می‌گفت.

او در بخشی از سخنانش در این برنامه گفته بود: همه بازیگرها و تهیه‌کننده‌ها بی‌اخلاقی‌های خاص خودشان را دارند؛ نه به قرارداد و نه به حرفشان متعهدند. من در چند صنعت مختلف بوده‌ام و به بی‌اخلاقیِ این‌ها هیچ‌جا ندیده‌ام. اسمشان هم هنرمند، فرهیخته و فرهنگی است، ولی بسیار بی‌اخلاقند.

این مدیر نمایش خانگی در پاسخ به این پرسش که از بابت تحریم هنرمندان نگرانی ندارد، با خنده پاسخ داده بود: برای آن‌ها اول و آخرش پول است. شما پول بده، هر کاری می‌کنند.

حالا این صحبت ها موجی از واکنش‌ها را در میان سینماگران به راه انداخته است. عده زیادی در صفحات اینستاگرام خود نسبت به این سخنان واکنش انتقادی نشان دادند و خواهان عذرخواهی وی شدند.

در این میان چند واکنش ویدیویی نیز بیشتر دیده شد که در رأس آن‌ها واکنش خالقان دو مجموعه «خسوف» و «شریک جرم» ـ محصول پلتفرم مذکور ـ قرار گرفت.

همایون اسعدیان، کارگردان و تهیه‌کننده سینما که پیشتر تهیه‌کنندگی این دو مجموعه را بر عهده داشت، با انتشار ویدیویی گفت: آقای شانه‌ساززاده مدیرعامل قبلی و یکی از مدیران ارشد فعلی نماوا با حرف‌هایی که بیشتر زیبنده خودشان است، بازیگران و تهیه‌کنندگان سینمای ایران را مورد نوازش قرار دادند. من در ۴۰ سال گذشته، این میزان وقاحت در بیان الفاظ را به یاد ندارم و به نظرم بی‌سابقه است.

او در بخش دیگری با اشاره به جمله آخر شانه‌ساززاده تاکید کرد: قیاس به نفس می‌فرمایید جناب شانه‌ساز! حداقل برای منی که در یکی دو پروژه، یکی دو سال با شما کار کردم و چیزهای بسیاری از شما دیدم، باعث تاسف است. جناب شانه‌ساز! برای حفظ حرمت سینمای ایران و برای حفظ حرمت و شأن بازیگران و تهیه‌کنندگان سینمای ایران، من همایون اسعدیان عضو کوچک این سینما تا زمانی که شما در این مجموعه (نماوا) حضور داشته باشید، در هیچ سمتی و به هیچ عنوان با این مجموعه همکاری نخواهم داشت.

اما مازیار میری، کارگردان دو سریال یادشده نیز در ویدیویی کوتاه گفته است: روز گذشته جناب آقای شانه‌ساز از مدیران ارشد پلتفرم نماوا فرمایشاتی فرمودند که واقعا باعث تاسف است. البته از نظر من تاسف بزرگتر جایی است که مدیران فرهنگی کشور شرایطی را به وجود می‌آورند که افراد کاسبکاری چون ایشان عهده‌دار تصمیم‌گیری در امور فرهنگی می‌شوند که واقعا باعث تاسف است. از آن جایی که به خلاف نظر ایشان معتقدم اخلاق و شرافت بیشتر از هر حرفه‌ای نزد اهالی سینماست، تا زمانی که ایشان رسما از اهالی سینما عذرخواهی نکنند، از تمام پروژه‌هایی که قرار به همکاری با این پلتفرم داشتم، رسما انصراف می‌دهم.

هوشنگ گلمکانی، منتقد سینما دیگر فردی است که واکنش نشان داده و این‌طور نوشته است: در جبهه «قدرت و سرمایه»، اغلب بی‌اخلاقی و بی‌تعهدی، با ستم و فساد مالی و رانت‌خواری و حق‌کشی نیز همراه است. ای کاش کسانی هم از بی‌اخلاقی جبهه «قدرت و سرمایه» بگویند؛ کسانی که خود درگیر آن بوده‌اند. ولی ما به عنوان اهل رسانه، فقط یک قلم از بی‌اخلاقی را در کسب درآمد بی‌قرارداد از فیلم‌ها و سریال‌های خارجی می‌توانیم یادآوری کنیم. استفاده غیرمجاز از تولیدات صاحبان آثار و پول گرفتن از کاربران برای تماشای آن‌ها.

در واکنش به سخنان محمدحسن شانه‌ساززاده، محمدحسین فرحبخش، تهیه‌کننده سینما با اشاره به پخش بدون مجوز فیلم او در پلتفرم نماوا، مدیران این پلتفرم را بی‌اخلاق خواند و نوشت: اگر یک فرد لمپن و باج‌خور تحت عنوان تهیه‌کننده کاری کرده، ربطی به جامعه تهیه‌کنندگان ندارد. به این مدیر پلتفرم توصیه می‌کنم به سراغ فروش سرامیک برود و عرصه هنر را برای اهالی هنر بگذارد. شأن خود را باید خودتان حفظ می‌کردید و با افراد معتبر هنرمندان کار می‌کردید چون بخش عمده اهالی سینما افراد باشخصیت هستند، حتی آن آبدارچی صحنه. پس بهتر است هرچه زودتر از اهالی هنر بابت این ادعاها عذرخواهی کنید.

از میان هنرمندانی که محصولی در حال انتشار در پلتفرم نماوا دارند، اسماعیل عفیفه، تهیه‌کننده سریال «جنگل آسفالت» نیز به سخنان مدیر این پلتفرم واکنش نشان داد. او در بخشی از یادداشت خود نوشت: ما به اندازه جناب شانه‌ساززاده درگیر پول نیستیم که به خاطرش هر کاری بکنیم. ما مانند ایشان ابوالمشاغل نیستیم و شغل و میزان درآمد و سابقه و سطح زندگی ما چیز پنهانی ندارد.

او افزود: تهمت های ایشان قابل پیگرد قانونی است اما در حال حاضر تیم ما و مجموعه نماوا فصل مشترکی به نام «جنگل آسفالت» دارد، پس ما مانند ایشان مصداق این بیت سعدی نمی‌شویم که یکی بر سر ِشاخ بُن می‌برید ... .

همچنین مهدی امینی، دوبلور و مدیر استودیو کوالیما که همکار پلتفرم نماوا در دوبله و صداگذاری محصولات سینمایی است، با انتشار ویدیویی خطاب به شانه‌ساززاده گفت: عدم آگاهی شما نسبت به سینما و هنر باعث شد مجموعه‌هایی که با شما تعامل و همکاری دارند، آسیب‌های جدی ببینند. در طی ۲۰ سال فعالیتم در حوزه سینما، مدیری به ناآگاهی شما ندیدم و تا زمانی که افرادی از نوع و تفکر شما در مجموعه نماوا باشند، اعلام می‌کنم که همکاری مجموعه کوالیما و بنده با آن مجموعه قطع خواهد شد.

در کنار این سینماگران، انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران هم در بیانیه‌ای ضمن اعلام آمادگی برای بررسی موارد نمایش بی‌مجوز محصولات خارجی و گاه ایرانی در نماوا، نوشت: انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران مراتب تاسف و انزجار خود را از اظهارات توهین‌آمیز نایب‌رییس پلتفرم نمایش خانگی نماوا اعلام می‌دارد. اظهارات توهین‌آمیز این مدیر پلتفرم نشان از عدم شناخت، عدم توانایی در این عرصه، مدیریت غلط و عدم شناخت روش‌های تولید حرفه‌ای دارد.

در واکنش به سخنان این مدیر پلتفرم نماوا، روابط عمومی خانه سینما (جامعه اصناف سینمای ایران) هم اعلام کرد هیئت‌رییسه این نهاد، بررسی موضوع سخنان محمدحسن شانه‌ساززاده را به شورای صیانت خانه سینمای ایران ارجاع داده و در این شورا، درباره آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

روابط عمومی انجمن صنفی بازیگران سینما نیز با صدور اطلاعیه‌ای، ضمن محفوظ دانستن حق اقدام حقوقی علیه این اظهارات نوشت: این نگاه ناعادلانه قیم‌مآبانه از بالا به پایین نسبت به کسانی که موجودیت همان پلتفرم از وجود آن‌ها شکل گرفته، نشانگر چیست؟ توجیه سوءمدیریت‌های غیرمتخصصانه با تهمت‌زدن‌های بی‌ادبانه بیش از هر چیز زیر سوال بردن هویت تشکیلاتی است که متاسفانه با عنوان فرهنگی و هنری، اخلاق و ادب را قربانی اهداف اقتصادی خود می‌کند.

اما با گذشت حدود ۲۴ ساعت از انتشار سخنان محمدحسن شانه‌ساززاده و در حالی که این مدیر نمایش خانگی، شخصا از اهالی هنر عذرخواهی نکرده است، روابط عمومی پلتفرم نماوا در اطلاعیه‌ای رسمی، نسبت به این سخنان توضیح داد و بابت آن عذرخواهی کرد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: مجموعه نماوا ضمن پوزش از هنرمندان شریف و نجیب و جامعه اصناف سینمای ایران تاکید دارد که تداوم رابطه مودت‌آمیز و محترمانه با سرمایه‌های گران‌سنگ سینمای ایران هم‌چنان مهم‌ترین سرمایه او خواهد بود.

در بخش دیگری از این اطلاعیه، این توضیح آمده است: هرچند که در جریان ساخت و نمایش برخی مجموعه‌های نمایشی مشکلاتی با برخی از همکاران پدید آمده باشد و مجموعه‌ای علی‌رغم صرف هزینه‌های گزاف، با بدعهدی به پخش نرسیده باشد، اما بدیهی است که چنین مشکلاتی عمومیت ندارند و مصاحبه‌ اخیر نایب رئیس هیئت‌مدیره نماوا را می‌باید صرفا واکنشی به موردی مشخص تلقی کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: گناه فرشته یا گناه شهاب حسینی ، لادن مستوفی ، امیر آقایی و ... مرا ببوس برای اولین بار/ بوسه‌ای که سانسور نشد می‌خواهند همان بلایی را که سر تلویزیون آوردند سر پلتفرم‌ها هم بیاورند/ آیینۀ شبکۀ نمایش خانگی را نشکنید

دیگر خبرها

  • قصه عکس تلخی که جهانی شد/ گونه محمد سالم بهترین عکس جهان را ثبت کرد؟
  • شترسواری گلاره عباسی در جنوب ایران | عکس
  • واکنش گسترده سینماگران به سخنان جنجالی مدیر پلتفرم نماوا
  • جنجالی که «نماوا» به پا کرد
  • ماجرای جنجالی که «نماوا» به پا کرد
  • مسعود فروتن: فکر می کردم صداهایی که از جعبه رادیو می شنوم صدای آدم کوچک هاست! +فیلم
  • سوپرایز میلاد کی مرام در اکران عمومی آسمان غرب + عکس و فیلم
  • فیلم سینمایی آپاراتچی ،روایتی از سینما برای سینما
  • باز هم سال سینمای کمدی؟
  • انتصاب سرپرست انجمن سینمای جوانان دفتر ارومیه