Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ "راجنات سینگ" وزیر دفاع هند اعلام کرد که این کشور تاکنون به سیاست عدم استفاده اول از سلاح های هسته ای پایبند بوده است اما ممکن است این سیاست در آینده تغییر کند.

نشریه «هندوستان تایمز» امروز گزارش داد: وزیر دفاع هند این پیام توئیتری خود را پس از دیدار از منطقه پوخاران واقع در ایالت راجستان منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هند در سالهای ۱۹۴۸ و ۱۹۹۸میلادی  دو آزمایش اتمی در این منطقه انجام داد.

"آتال بیهاری واجپایی" نخست وزیر سابق هند در زمان انجام آزمایش اتمی دوم ، رهبر حزب بهارتیا جانتا پارتی«بی جی پی» را برعهده داشت.

سخنان وزیر دفاع هند در زمان افزایش تنش ها با پاکستان بر سر منطقه کشمیر منتشر می شود.

این سخنان همچنین همزمان با جلسه شورای امنیت سازمان ملل با موضوع کشمیر منتشر می شود.

بر اساس سیاست عدم استفاده اول از سلاح های هسته ای هند، این کشور پس از وقوع یک حمله اتمی، در دفاع از خود از سلاح های هسته‌ای استفاده خواهد کرد.

پیش از این نیز وزیر دفاع سابق هند از تمایل این کشور برای تغییر تعهدات و سیاست های اتمی هند سخن گفته بود.

هند و پاکستان هر دو دارای چندین کلاهک هسته ای هستند. این دو کشور معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی یا "ان پی تی" را امضا نکرده اند. برچسب ها: وزیر دفاع هند ، سلاح هسته‌ای

منبع: خرداد

کلیدواژه: وزیر دفاع هند سلاح هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۵۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت مرکزهای هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است

محمد اسلامی روز دوشنبه‌شب در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد: نظام دفاعی و امنیتی کشور هر گونه تعرض به مرکزهای یاد شده را در نطفه خفه خواهد کرد و با این تسلط و اقتدار حاکم بر کشور در سایه نیروهای مسلح، حفاظت و امنیت هسته‌ای در کمال اقتدار و اعتبار به لحاظ امنیتی برقرار است و هیچ نکته‌ای وجود ندارد.

وی در ارتباط با آخرین وضعیت طرح‌های توسعه‌ای نیروگاه اتمی بوشهر نیز بیان کرد: از سال ۹۵ که عملیات اجرایی ۲ واحد جدید نیروگاه اتمی آغاز شد به دلایل گوناگونی فعالیت‌ها شکل نگرفته بود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است.

اسلامی ادامه داد: در این طرح ابتدا ۲۵۰ نفر در چند جبهه محدود فعالیت داشتند اما امروز تمامی جبهه‌‍‌های واحدهای ۲ و سه نیروگاه اتمی بوشهر فعال شده و بیش از سه هزار نفر در حال کار و فعالیت هستند.

وی گفت: این شمار نیروی کار در واحدهای یاد شده تا پیش از پایان سال از پنج هزار نفر عبور خواهد کرد.

اسلامی تاکید کرد: با این روند فعالیت‌ها تلاش می‎شود تاخیر مجدد در روند طرح‌های ۲ و سه رخ ندهد واکنون برنامه عمرانی طرح براساس برنامه زمانبندی در حال اجرا است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • کرملین: کمک جدید آمریکا به اوکراین قابل انتظار بود
  • رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟
  • دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
  • گروسی: اهداف برنامه هسته‌ای ایران ابهام دارد
  • گروسی: حمله به تاسیسات هسته‌ای قدغن است/به‌زودی راهی تهران می‌شوم
  • خاطر جمعی اسلامی از امنیت مراکز هسته‌ای کشور
  • ارتقای سیاست تجاری ایران و پاکستان چگونه ممکن است؟
  • امنیت مرکزهای هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است
  • لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد
  • ببینید | قدرت عجیب سلاح تک تیرانداز ایرانی از زبان معاون وزیر دفاع