Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@11:48:28 GMT

صاعقه باعث حریق در «قلارنگ» ایلام شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۵۳۳۳

صاعقه باعث حریق در «قلارنگ» ایلام شد

سرهنگ رضا خورانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در اثر برخورد صاعقه با درخت بلوط در ارتفاعات صعب العبور منطقه جنگلی قلارنگ، قسمتی از  پوشش گیاهی کف جنگل دچار حریق شد که با حضور به موقع نیروهای مردمی و ماموران منابع طبیعی شهرستان از بروز حریق در جنگل جلوگیری به عمل آمد و بمنظور پیشگیری از حریق احتمالی در اثر این برخورد محل مورد اصابت صاعقه توسط ماموران پاکسازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه حضور بموقع نیروهای کمکی مانع از انتشار آتش سوزی با توجه به وزش باد و پوشش انبوه گیاه خشک در این منطقه جنگلی کوهستانی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سیروان خاطر نشان کرد: هنگام وقوع رعدو برق و صاعقه  در محوطه جنگل سریعا سرپناهی کنار درختان کوتاه و تنومند بیابید و هرگز زیر درختان بلند نروی تا از آسیب های آن در امان بمانید.

کد خبر 4693993

منبع: مهر

کلیدواژه: آتش سوزی ایلام صاعقه روز خبرنگار بوشهر قزوین شیراز شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان ایلام سانحه تصادف بیرجند خرم آباد مجلس شورای اسلامی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۵۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، عباس پوریانی رئیس کل دادگستری مازندران در حاشیه بازدید از اراضی جنگلی- جلگه ای، اراضی حفاظت شده البرز مرکزی و اراضی ساحلی سیسنگان شهرستان نوشهر در جمع خبرنگاران گفت: برخی زمین‌های جنگلی و ساحلی در شهرستان نوشهر مورد تصرف قرار گرفته و متاسفانه برخی افراد به خود اجازه میدهند علیرغم اینکه این زمین‌ها متعلق به منابع ملی است، زمین را در ید و تصرف غاصبانه خود قرار دهند.

او افزود: همه دستگاه‌های مرتبط تکلیف دارند از اراضی ملی و منابع طبیعی صیانت و حفاظت کنند؛ چراکه این اراضی، جزو انفال و متعلق به مردم است و دستگاه‌های متولی از جمله اداره کل منابع طبیعی استان، به عنوان امین مردم باید از این منابع خدادادی حراست کنند.

پوریانی با بیان اینکه دستگاه قضایی در این راستا ورود جدی به موضوع خواهد داشت، تصریح کرد: افرادی که قصد تعرض به منابع ملی و منابع طبیعی دارند از این قصد خود عدول کنند چراکه قطعاً برخورد دستگاه قضایی با متخلفین، جدی، قاطع و بازدارنده خواهد بود.

او خاطرنشان کرد: در برخی اراضی ملی غرب استان، افرادی ساخت و ساز‌هایی انجام دادند و علیرغم اینکه حکم خلع ید و قلع و قمع مستحدثات در خصوص این زمین‌ها صادر شده، ولی متاسفانه اداره کل منابع طبیعی تاکنون نسبت به اجرای این احکام اقدام نکرده و به تکالیف و وظایف خود در این خصوص عمل نکرده است که قطعاً دستگاه قضایی به موضوع ورود نموده و نسبت به اجرای احکام صادره به قید فوریت اقدام خواهد شد.

رئیس کل دادگستری مازندران در جریان سفر کاری خود به غرب استان از اراضی جنگلی- جلگه‌ای موسوم به ۱۰ هکتاری در روستای ملکار، اراضی ۵ هکتاری حفاظت شده البرز مرکزی در مجاورت پارک سیسنگان، اراضی جنگلی منطقه توسکاتک و اراضی ساحلی سیسنگان بازدید به عمل آورد و به صورت میدانی، وضعیت تغییر کاربری‌های غیرمجاز، ساخت و ساز‌های بدون مجوز و تصرفات اراضی ملی را مورد بررسی قرار داد.

دیگر خبرها

  • تولد اولین گوزن زرد سایت مانشت و قلارنگ ایلام‌
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • نخستین گوزن زرد سایت «مانشت و قلارنگ»در ایلام متولد شد
  • نخستین گوزن زرد سایت «مانشت و قلارنگ» متولد شد
  • تولد اولین گوزن زرد سایت مانشت و قلارنگ ایلام در سال جاری
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • خودنمایی بخشی از جنگل‌های بلوط زاگرس در روستای مله پنجاب + فیلم
  • کشف ۳ تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن
  • شهرهایی که درختان را اولویت قرار دادند
  • ببینید | لحظاتی از صاعقه‌های شدید دیشب در ایلام که باعث قطع برق شد