Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@12:15:03 GMT

تولید روزانه ۲.۲۱۳ میلیون بشکه نفت در ماه گذشته

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۶۱۲۴

اوپک در جدیدترین گزارش خود از افزایش ۱.۷۷ دلاری قیمت نفت ایران در ماه میلادی گذشته خبر داد و تولید نفت ایران در این ماه را ۲.۲۱۳ میلیون بشکه در روز اعلام کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، اوپک در جدیدترین گزارش ماهیانه خود به نقل از منابع ثانویه اعلام کرد، تولید نفت ایران در ماه جولای ۲۰۱۹ با ۴۷ هزار بشکه در روز کاهش نسبت به ماه قبل از آن به ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۱۳ میلیون بشکه در روز رسیده است. ایران در ماه پیش از آن ۲.۲۶ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده بود.

تولید نفت ایران در ماه جولای ۲۰۱۹ نسبت به متوسط سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۱.۳۴ میلیون بشکه در روز کاهش داشته است. ایران در سال گذشته میلادی ۳.۵۵۳ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده بود.

میزان کل تولید نفت اوپک در ماه جولای ۲۰۱۹ با ۲۴۶ هزار بشکه کاهش به رقم ۲۹ میلیون و ۶۰۹ هزار بشکه در روز رسیده است. افت تولید اوپک در حالی است که عربستان سعودی در این ماه ۱۳۴ هزار بشکه در روز تولید نفت خود را کاهش داده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام سنگین ایران در ماه جولای با ۱.۷۷ دلار افزایش نسبت به ماه قبل از آن به ۶۲ دلار و ۶۵ سنت رسیده است.

قیمت متوسط سبد نفتی اوپک نیز در ماه جولای با افزایش ۱.۷۹ دلاری نسبت به ماه قبل از آن به ۶۴ دلار و ۷۱ سنت رسیده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اوپک تولید نفت ایران تولید نفت اوپک نفت خام سنگین ایران غضنفر رکن آبادی فاجعه منا شیخ زکزاکی حسن عباسی نفتکش گریس ۱ استقلال بحرین محمد علی نجفی میترا استاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۶۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ازسرگیری صادرات نفت کردستان

به گزارش خبرگزاری مهر یک منبع مطلع در وزارت نفت دولت مرکزی عراق به رسانه‌های عراقی اعلام کرده است که سازمان کشورهای صادرکننده (اوپک) به‌طور ویژه از حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق، خواسته است که با هدف کاهش نگرانی‌های اقتصادی، به روند ازسرگیری صادرات نفت میدان‌های نفتی منطقه کردنشین با خط لوله کرکوک-جیهان به ترکیه شتاب بخشد.

به‌گفته این منبع، اوپک به دولت عراق مجوز داده است که روزانه تا ۲۰۰ هزار بشکه نفت از منطقه کردنشین این کشور با خط لوله کرکوک-جیهان به ترکیه انتقال دهد و از طریق پایانه نفتی جیهان ترکیه روانه بازارهای جهانی کند.

براساس این گزارش، در پاسخ به درخواست اوپک، عبدالغنی این درخواست را به محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق، ارسال کرده و منتظر پاسخ است.

کد خبر 6087605 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • تأکید بر تأسیس هنرستانهای جوار صنعت در آذربایجان‌غربی
  • توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود
  • سن مصرف مخدر‌ ها در کشور به ۲۴ سال رسید
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت، برای تولید موبایل تسهیلات گرفتند
  • شمارش معکوس برای افزایش ۲۰ هزار بشکه‌ای نفت در آغاجاری