Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، ناصر خدایاری مدیرکل اداره ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در دومین جشنواره شمس و مولانا در بخش موسیقی که در مجتمع فرهنگی اداره ارشاد اسلامی خوی برگزار شددر مورد شخصیت شمس گفت: برای سخن گفتن از شمس خیلی سخت است به دلیل اینکه از شمس آثاری گران سنگ، چون مولوی نامه و غزلیات شمس اثر گرانقدری باقی نمانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: برای شناخت شمس باید جهان بینی، هستی شناسی و جامعه شناسی شمس را شناخت، چون شمس جهان رابا این صفات دگرگون کرد.

او در ادامه گفت: شمس تبریزی با این صفات خداشناسی، هستی شناسی و جامعه شناسی وجود مولانا را دگر گون کرده است.

خدایاری گفت: انسان شناسی، خداشناسی و هستی شناسی شمس از صفات مهم شمس می‌باشد، چون انسان شناسی همان خدا شناسی است جامعه شناسی شمس همه عالم را دربر می‌گیرد.

او در ادامه گفت: راه رسیدن به خداوند عشق و قلب بیت الله لازم است وباید صفحات دل را کنار زد و به آن عشق واقعی رسید و شمس آن عشق واقعی را داشت.

خدایاری افزود: شمس ماموریت داشت یک سال برود به قونیه و مولانا را از ته دگرگون کند.

او یکی از خصوصیات بارز شمس را صداقت که در وجود ایشان بود عنوان کرد. افزود: زیرا انسان که صداقت نداشته باشد غرور داشته باشد و غیبت کند به جایی نمی‌رسد. وشمس هیچ یک از این خصوصیات را نداشته بلکه خصوصیات بارز ایشان صداقتی که در وجود ایشان بود و ایشان در سایه همین خصوصیات خداشناسی، هستی شناسی و جامعه شناسی به این مرحله رسیده است.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ارشاد آلات موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۶۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

« موسای ما تو هستی»

به گزارش خبرنگار مهر، رهبر معظم انقلاب در یکی از جلسات مرتبط، یک بیت شعر از غزلی که چندسال پیش با تلمیح از آیات قرآن مجید درباره رویارویی حضرت موسی علیه‌السلام با فرعون و ساحرانِ فرعونی سروده بودند را برای عملیات تنبیهی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی قرائت کردند.

«تو را است معجزه در کف زِ ساحران مهراس
عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز»

در پی انتشار این سروده، میثم رنجبر از شاعران مطرح کشور با به استقبال رفتن از مصرعی از شعر مقام معظم رهبری، غزلی را سرود که منتشر می‌شود:

موسای ما تو هستی

موسای ما تو هستی، از جا نمی‌گریزیم
جان می‌دهیم و سر هم، اما نمی‌گریزیم

از جنس صخره گشتیم در جنگ باد و طوفان
نزدیک نیم قرن از دریا نمی‌گریزیم

هم غیر از ایستادن چیزی میان نباشد
می‌ایستیم و هرگز حتی نمی‌گریزیم

میدان جنگ را هم خالی نمی‌گذاریم
ما نیز در رکاب مولا نمی‌گریزیم

ما طالب شهادت از جان مرگ هستیم
امروز اگر که از این سودا نمی‌گریزیم

"هی هات من الذله"؛ هی هات..پس گرفتن؛
از آنچه را که کردیم امضا نمی‌گریزیم

ما رهرو حسینیم آری میان گودال،
حتی اگر بمانیم تنها، نمی‌گریزیم

کد خبر 6088322

دیگر خبرها

  • «مهاجرت» توازن توانمندی‌های توسعه‌ای را دگرگون می‌سازد
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • « موسای ما تو هستی»
  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌
  • جلد دوم کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه شناسی دیوان سالاری در ایران» چاپ و رونمایی شد
  • عباس عبدی : درمورد زنان چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌کنند!
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!
  • انواع مرغ ماهی خوار در ایران + بررسی خصوصیات آن ها
  • خصوصیات کلیدی خانه‌های خلاق کدام است؟
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شاعر معاصر زنده یاد استاد علی نظمی تبریزی