Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، رضا رحمانی روز جمعه در ملایر افزود: فکر و برنامه راهبردی ما جمله رهبر معظم انقلاب است که تاکید فرمودند"وضعیت موجود تولید و اشتغال سرلوحه کار جهادی است".

وی ادامه داد: ما اکنون در جبهه، کار جهادی انجام می دهیم و حفظ وضع موجود واحدهای تولیدی و صنعتی برای ما جز اولویت ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه ما در جنگ اقتصادی پیروز شده ایم افزود: جنگ امروز ما جنگ اقتصادی است و در کنار این جنگ و تحریم های ظالمانه دشمن جنگ روانی را نیز داریم.

وی  ادامه داد: سال گذشته که به واسطه اعتماد نمایندگان مجلس وارد این مسئولیت شدم، در آستانه ۱۳ آبان بودیم و تحریم ها به طور جدی شروع شده بود و آنها گمان می کردند که این تحریم ها علیه ایران فلج کننده است.

رحمانی با تاکید بر اینکه ملاک ما رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است گفت: این راهبرد تا پایان سال گذشته جزو اولویت های ما بود و امسال نیز ضمن ادامه این راهبرد، اجازه ندادیم که حتی یک واحد تولیدی تعطیل شود.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۹۸ نیز علاوه بر حفظ وضعیت موجود تولید، ظرفیت های خالی را نیز باید پر کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت فعال سازی ظرفیت های غیر فعال، توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی و فعال سازی واحدهای تعطیل شده را از دیگر راهبردها برشمرد و بیان کرد: مبل و منبت از جمله واحدهایی است که می توانیم توسعه دهیم.

رحمانی با بیان اینکه به استانداران و فرمانداران تاکید کرده ایم که نگذارند تولید از رونق بیفتد یادآور شد: در حوزه مبل و منبت ملایر ظرفیت و توان بسیار بالایی را مشاهده کردیم که این توانمندی برای توسعه این صنعت ایجاد شده است.

وی از استاندار همدان، نمایندگان ملایر و فرماندار ویژه ملایر خواستار امضای تفاهم نامه ای را برای تشکیل کمیته و کارگروهی شد تا از این طریق بتوان ظرفیت های صادراتی این شهرستان و استان را در حوزه مبل و منبت توسعه داد و تمام هزینه هایش را نیز ما تقبل می کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت؛ علاوه بر مبل و منبت، در حوزه کشمش، انگور و مشتقات آن، معادن و دیگر حوزه ها شهرستان ملایر و استان همدان ظرفیت های بالایی دارد.

رحمانی ایجاد شرکت های مدیریت صادرات از برنامه های مهم در اقتصاد مقاومتی عنوان و بیان کرد: این شرکت ها می تواند در کنار صنعت مبل و منبت قرار گیرد.

وی تاکید کرد: از حضور فعالان اقتصادی در نمایشگاه ها و معرفی محصولاتشان استقبال می کنیم و با تمام توان در خدمت آنها هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار به اذن رهبر معظم انقلاب برای اشتغال روستایی افزود: این مبلغ باید برای ایجاد اشتغال روستایی هزینه شود.

رحمانی اظهار داشت: افزون بر این تسهیلات تبصره ۱۸ را نیز داریم که با برنامه ریزی های مناسب این اعتبار از این محل در تکمیل طرح های نیمه تمام، سرمایه در گردش و نوسازی صنایع هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه نتیجه این تعامل خوب دولت و مجلس را در تصویب تبصره ۱۸ را طی ماه های آینده مردم می بینند گفت: تبصره ۱۸ را می توانیم در صنعت مبل و منبت نیز بیاوریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تقدیر از تعامل و پیگیری های خوب و سازنده نمایندگان ملایر و استاندار همدان در حوزه تولید و اشتغال و رفع مشکلات واحدهای تولیدی بیان کرد: حضور بخش خصوصی در کنار مسئولان توان ما را مضاعف می کند تا برای توسعه تولید و صنعت گام برداریم.

رحمانی بخش خصوصی، فعالان اقتصادی، صنعتگران، اصناف و تولیدکنندگان را بسیجیان این جبهه دانست و خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان و بخش خصوصی بدون منت و چشم داشت با تمام توان در این جبهه تلاش می کنند.

وی با بیان اینکه با پشتوانه بهش خصوصی ما به دنبال توسعه هستیم گفت: به استاندار همدان تفویض اختیار می دهم کارگروه ویژه ای برای حل مشکلات تولید و صنعت این شهرستان و استان همچون شهرک چوب و مبل و منبت تشکیل دهد و چند تصمیم اساسی گرفته شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: با احداث شهرک خصوصی چوب و مبل و منبت در ملایر موافق هستم، چراکه برای شهری با این توانمندی و ظرفیت در حوزه مبل و منبت این شهرک لازم است.

رحمانی توسعه صادرات را مستلزم ایجاد شهرک مبل و منبت دانست و تاکید کرد: من این توان را در ملایر دیدم، مبل و منبت ملایر قابل رقابت با دنیا است و فقط باید موانع را مرتفع کنیم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رهبر معظم انقلاب اشتغال معدن و تجارت جنگ نمایندگان مجلس ۱۳ آبان تحریم ها علیه ایران انقلاب معدن تجارت صنعت فرماندار استان همدان اقتصاد مقاومتی دلار ایجاد اشتغال سرمایه دولت و مجلس مشکلات بخش خصوصی رقابت تولید واحد تولیدی جنگ اقتصادی وزیر صنعت معدن و تجارت وزیر صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۶۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود

ایسنا/فارس استاندار فارس پیشنهاد داد که در راستای شعار سال، تعاونی خیرین استان فارس با همکاری اداره تعاون و در جهت توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود.

محمدهادی ایمانیه امروز، ۵ اردیبهشت در آیین نکوداشت و تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری استان فارس با بیان اینکه استان فارس همواره در بسیاری از مجامع خیرین پیشتاز و شروع کننده بوده و به‌عنوان الگو مطرح شده است، خواستار تسهیل در فرآیندهای اداری و قانونی شد و گفت: خیرین در راستای کار خیر، هرگاه با مانعی مواجه شدند حتما ما را در جریان بگذارند تا شخصا در کمتر از ۲۴ ساعت جهت رفع مانع اقدامات لازم را انجام دهم.

محمدهادی ایمانیه، جلوگیری از موازی کاری را یکی دیگر از مسائلی عنوان کرد و خواستار ایجاد شبکه‌ای واحد برای هدفمندتر کردن کمک‌های خیرین شد.

وی همچنین پیشنهاد ایجاد تعاونی خیرین را مطرح کرد و گفت: این تعاونی با همکاری اداره تعاون و خیرین، می‌‍تواند شبکه‌‍‌ای را در زمینه توسعه اشتغال و تولید ایجاد کند که در راستای شعار سال گام بردارد.

ایمانیه در پایان صحبت‌های خود خواستار اطلاع رسانی گسترده برای ساماندهی کودکان کار، متکدی و بازمانده از تحصیل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید
  • ۱۰ هزار نفر در طرح های صنعتی ایلام مشغول به کار هستند
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است
  • تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت
  • گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • پوشاک، اشتغال زا‌ترین صنعت در کشور