Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا نوشت: رژیم غذایی مدیترانه‌ای فقط شامل یک سری از توصیه‌های غذایی نیست بلکه برای ارتقای سبک زندگی، به شکل یک قانون در میان مردم منطقه مدیترانه در آمده است. شما می‌توانید با پیروی از این رژیم، انواع غذاها را به شرط رعایت تعادل، بخورید.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای شامل غذاهایی است که باید روزانه، هفتگی یا گه گاه بخورید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانه‌ها، ماکارونی، برنج و نان (روزانه ۳۰ گرم نان و بین ۶۰ تا ۸۰ گرم ماکارونی و برنج)، میوه‌ها و سبزیجات (۱۲۰-۱۸۰ گرم میوه و ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم سبزیجات)، آب (نیم لیتر)، شیر و ماست و روغن زیتون باید روزانه مصرف شوند.

در عوض، ماهی، گوشت بدون چربی، گوشت قرمز (یک وعده در هفته)، تخم مرغ، حبوبات و سیب زمینی را می‌توانید هفتگی بخورید. رژیم غذایی مدیترانه‌ای تاکید می‌کند که شیرینی‌ها، کیک، آب نبات و شکر را گه گاه مصرف کنید.

اما چرا رژیم غذایی مدیترانه‌ای یکی از بهترین رژیم‌ها محسوب می‌شود؟

نقش درمانی این رژیم برای کاهش التهاب مزمن، کاهش خطر ابتلا به سندرم متابولیک، دیابت، بیماری‌های قلبی، بیماری‌های عصبی و سرطان ثابت شده است. همچنین به گفته محققان، این نوع رژیم باعث افزایش کلسترول خوب یا همان HDL می‌شود و مانع از گرفتگی عروق می‌گردد.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای همچنین در پیشگیری و درمان افسردگی نقش دارد. به طور کلی غذاهای سالم تأثیر مثبتی بر شیمی مغز دارند. همچنین آنتی‌اکسیدانها و مواد مغذی باکیفیتی که این رژیم بر آنها تاکید دارد، نقش مهمی در افزایش طول عمر دارد. پیروی از این رژیم از تخریب سلولی و افت عملکرد شناختی مرتبط با پیری جلوگیری می‌کند.

رژیم مدیترانه‌ای کم کالری و متنوع است. اگر آن را با ورزش منظم ترکیب کنید، می‌توانید به سرعت به وزن ایده‌آل‌تان نزدیک شوید. بر خلاف رژیم‌های غذایی معجزه‌آسا!، این رژیم به افراد کمک می‌کند که بدون تحمل عوارض جانبی به وزن ایده‌آل برسند.

به گزارش دویچه‌وله، در آخر، پیروی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای از آنجا که بر پایه غذاهای تازه و فصلی است، منجر به استفاده صحیح از منابع طبیعی شده و به سلامت محیط زیست کمک می‌کند. 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۶۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید

در این مقاله، به بررسی دقیق و جامع خواص بهداشتی کرفس خواهیم پرداخت. برای کشف اینکه چگونه کرفس می‌تواند به بهبود سلامتی شما کمک کند، با ما همراه باشید.

1. کرفس و خواص ضدالتهابی آن: راه حلی طبیعی برای مبارزه با التهاب

به گزارش فرطب، کرفس حاوی ترکیبات ضدالتهابی قدرتمندی چون فلاوونوئیدها و پلی‌فنل‌ها است که در کاهش التهاب‌های مزمن نقش مؤثری دارند. این ویژگی‌ها کرفس را به یک ماده غذایی ایده‌آل برای افرادی تبدیل می‌کند که با بیماری‌های التهابی مانند آرتریت دست و پنجه نرم می‌کنند. مصرف منظم کرفس می‌تواند به کاهش نشانه‌های التهاب کمک کرده و کیفیت زندگی را بهبود ببخشد.

2. کرفس و سلامت قلب: نگهبانی قوی برای قلب شما

کرفس سرشار از پتاسیم و فیبر است که هر دو برای حفظ سلامت قلب ضروری هستند. پتاسیم به تنظیم فشار خون کمک کرده و فیبر موجود در کرفس می‌تواند سطح کلسترول خون را کاهش دهد. مصرف منظم این سبزیجات کم کالری و مغذی می‌تواند به پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی کمک کند و زندگی سالم‌تری را برای شما به ارمغان آورد.

3. کرفس و کنترل وزن: متحدی قدرتمند در مدیریت وزن و قند خون

کرفس با داشتن کالری بسیار پایین و فیبر غذایی بالا، یک گزینه عالی برای کسانی است که به دنبال کنترل وزن یا مدیریت سطح قند خون خود هستند. این سبزی نه تنها احساس سیری را افزایش می‌دهد بلکه به کنترل اشتها و جلوگیری از پرخوری نیز کمک می‌کند. اضافه کردن کرفس به رژیم غذایی روزانه می‌تواند به شما در رسیدن به اهداف کاهش وزن کمک کرده و سلامت عمومی را بهبود ببخشد.

4. کرفس و تقویت استخوان‌ها: سنگ بنایی برای استخوان‌های قوی

کرفس حاوی میزان قابل توجهی ویتامین K است که نقش حیاتی در سلامت استخوان‌ها دارد. ویتامین K در فرآیند ساخت و ترمیم استخوان‌ها مؤثر است و مصرف منظم کرفس می‌تواند به پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با استخوان مانند اوستئوپروز کمک کند. افزودن کرفس به برنامه غذایی روزانه یک راه ساده و طبیعی برای حفظ استحکام استخوان‌ها است.

5. کرفس و سلامت پوست: رازی برای پوستی جوان و شاداب

کرفس مملو از ویتامین C است که به تولید کلاژن کمک کرده و در نتیجه به حفظ سلامت و زیبایی پوست کمک می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در کرفس می‌توانند از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و پیری زودرس را کاهش دهند. اضافه کردن این سبزی به رژیم غذایی، روشی مؤثر برای حفظ طراوت و شادابی پوست است.

جمع بندی

کرفس: سوپرفودی برای سلامت و زیبایی. این سبزی کم‌کالری مملو از مواد مغذی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر، و آنتی‌اکسیدان‌ها است که به کاهش التهاب، حفظ سلامت قلب، کنترل وزن، تقویت استخوان‌ها، و حفظ شادابی پوست کمک می‌کند. اضافه کردن کرفس به رژیم غذایی روزانه می‌تواند به بهبود عمومی سلامتی شما کمک کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • موضوع اصلی شورای سلامت استان بوشهر در سال جاری پسماند است
  • ببینید | با چالش ٢١ روزه حذف قند، می‌توان لاغر شد؟
  • رصد اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حوزه امنیت غذایی
  • شکم تخت می‌خواهید؟ | ۷ ماده غذایی مفید و موثر برای چربی‌ سوزی شکم
  • افزایش چشمگیر آمار سرطان در استان
  • کشف و معدوم سازی بیش از ۴ تن مواد غذایی فاسد در پارس آباد
  • روزانه ۳ نفر در کهگیلویه و بویراحمد به سرطان مبتلا می شوند
  • تغذیه سالم یادگیری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد