Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-28@10:09:10 GMT

رویاهای بزرگ کودکانه

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۶۷۳۲

رویاهای بزرگ کودکانه

چهره هایشان از تیغ آفتاب سوخته و پوست دستانشان خشک شده است؛ اگرچه لباس هایشان چندان تمیز و نو نیست اما تمام این ها، پشت برق شادی و شیطنتی که در چشمانشان می درخشد، پنهان میشود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جشن آینده سازان کوچک که در آستانه سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان  با حضور علیرضا نصر اصفهان، رئیس شورای شهر اصفهان و ایمان حجتی، مدیر اجرایی جشنواره، برگزار شد، مهمانان ویژه دیگری هم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کودکانی که امروز تلاش میکنند و امید دارن آینده ای بهتر را می سازند کودکانی که به واسطه تلاششان کودکان کار خوانده می شوند.

در ابتدای جشنی که میزبان این کودکان بود آهنگ خاطره انگیز "خونه مادر بزرگه" پخش شد و برای کودکان حاضر در مراسم، آنقدر غریب بود که توجهشان را جلب نکرد و همچنان سرگرم بازیگوشی هایشان بودند؛ اما آهنگ های امروزی را خوب میشناختند و با شور و هیجان با آنها هم صدایی می کردند.

برایشان فرقی نمیکرد که یکدگر را میشناسند یا نه؛ وقتی به ترتیب صندلی را پر میکردند و کنار هم می نشستند، انگار سالها بود که با هم رفیق بودند. به وسعت صورت های سختی کشیده شان لبخند نقش می بست و دنیا برایشان هم اندازه سالن بود. بی آنکه تشویش فردا را داشته باشند، با تمام وجود دست می زدند، جیغ می کشیدند و با مجری همراهی میکردند.

هنگامی که مجری تعدادی از آنها را انتخاب کرد تا برای انجام مسابقه به بالای سن بروند، برخی از آنها خجالت می کشدند و پشت یکدیگر پنهان میشدند اما بعضی از آنها، چنان هیجان داشتند که گویی در معرض چشمان تمام دنیا قرار گرفته بودند.

شاید جالب ترین قسمت این جشن، زمانی بود که مجری از آنها پرسید که در آینده میخواهند چه شغلی را انتخاب کنند. رویای دکتر شدن، آرزویی است که انگار برای تمام نسل ها در کودکی وجود دارد! از میان دختربچه هایی که روی سن بودند، فقط دونفرشان آرزو داشتند معلم شوند و به بچه های دیگر درس بدهند.

آرزوی پسربچه ها اما کمی متنوع تر بود. اولین پسری که مجری از او پرسید چه شغلی را دوست دارد گفت: "آتش نشان" و چنان مصمم بود که حتی حاضر نشد با مجری آهنگ بخواند و دلش میخواست فقط آتش نشان باشد. ردپای بازیکنان اسطوره ای فوتبال، در دنیای این کودکان هم وجود داشت. پسربچه ای میخواست بازیکن فوتبال شود و به تیم موردعلاقه اش برسد و گفت هیچ کار دیگری جز فوتبال بلد نیست. پلیس شدن نیز رویا مشترک چند پسر دیگر بود.

علیرضا نصر اصفهانی، رئیس شورای شهر اصفهان در پایان این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از دست اندر کاران برگزاری این مراسم و جشنواره فیلم کودک گفت:ما نسبت به این کودکان مسئول هستیم و باید هرکاری که از دستمان ساخته است برای تحقق رویای آنها انجام دهیم؛ هر چقدر هم که سخت و دشوار باشد، با همدلی میتوان آرزوی این کودکان را برای رسیدن به شغل موردعلاقه شان محقق کرد.

وی ادامه داد:هیچکس مجاز نیست آرزوی این کودکان را مورد تمسخر قرار بدهد چنان چه بسیاری از افراد موفق امروز در جامعه، کودکی سختی داشته اند. حرف هایی که امروز این کودکان گفتند، سرآغازی است برای آنکه آنها خودشان را باور کنند و باید برای آنها فعل خواستن را تکرار کرد تا این کودکان باور کنند که با تلاش، به آرزوی خود برسند.

نصر از مسئولان جشنواره در خواست کرد که امکاناتی را فراهم کنند تا این کودکان بتوانند در جشنواره هم حضور داشته باشند و خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم امکاناتی را فراهم کنیم که این کودکان نیز بتوانند مانند تمام شهروندان از امکانات و مراکز تفریحی شهر بهره مند شوند.

کد خبر 386033

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان کودکان کار جشنواره فیلم کودک شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۶۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفری شادمانه با تاملی کودکانه+ فیلم

 

 

 

 

 

نزدیک به دو هفته‌ای می‌شود که در ورودی شهر‌ها و بعضا ورودی جاذبه‌های گردشگری، پست‌های نوروزی به همت هلال احمر با عنوان فضای دوستدار کودک دایر شده  و کودکان زیادی را جذب خود کرده است به طوری که خانواده‌ها هم در این بازی‌های مهیج شرکت می‌کنند و همین، تاملی را برای خانواده‌ها فراهم کرده است تا با داشتن استراحتی هرچند کوتاه و مفرح، سفری سلامت را پیش رو داشته باشند. 

گزارشی ببینید از خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان: 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اکران آنلاین فیلم سینمایی «کاپیتان» آغاز شد
  • هزار کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گردهم می‌آیند
  • عقب‌گرد بزرگ جبلی به گذشته؛ سلبریتی گریزی جوابگو نبود همه سلبریتی‌ها مجری شدند!
  • جشن بزرگ آیین سنتی گرگیعان در شهرستان شوش باشکوه برگزار شد
  • کاپیتان به صورت آنلاین اکران شد
  • «کاپیتان» به اکران آنلاین رسید
  • سفری شادمانه با تاملی کودکانه+ فیلم
  • آخرین روز جشنواره بزرگ بیدمشک در ارومیه
  • آیین گرگیعان به شکل جشنواره برگزار شود
  • گرگیعان جشنی کودکانه