Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از اصفهان، فرهاد دژپسند در جلسه شورای راهبردی اقتصاد مقاومتی استان اصفهان اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی برخلاف تصور برخی افراد، اقتصاد پویایی است که توسعه درون زا و برون زا را مد نظر قرار دارد و تعامل با اقتصاد جهان به منظور دستیابی به فناوری های نوین، افزایش تولید و صادرات محصولات ملی و بالابردن سهم کشور در بازارهای بین المللی را دنبال می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تاکیدات، رهنمودها و بیانات رهبر معظم انقلاب برای تحقق اقتصاد مقاومتی بهترین پشتیبان این راهبرد است، ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی استفاده از تمام ظرفیت ها برای جهش اقتصادی مورد تاکید است و برای تسریع در تحقق این هدف، استفاده از توانایی های علمی و شرکت های دانش بنیان مورد توجه جدی قرار دارد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان این که اقتصاد مقاومتی، برتر شدن اقتصاد کشور در منطقه را هدفگذاری کرد، افزود: این نوع اقتصاد، افزایش تاب آوری اقتصاد در مواجه با هجمه های بیرونی را افزایش می دهد و موجب پویایی، مانایی و روزآمدی اقتصاد کشور می شود.

دژپسند از اقتصاد مقاومتی به عنوان راهبردی منطقی و پرتحرک برای اجرای برنامه های بلند مدت جهت رسیدن به اقتصادی پویا و تاثیرگذار در توسعه کشور نام برد و اظهارداشت: اقتصاد مقاومتی، راهبردی جامع، پویا و مانایی است که همه نیازها در آن دیده شده است و می تواند آینده کشور را تضمین کند.

وی از صنعت، کشاورزی و آب به عنوان بخش های تاثیرگذار در تحقق اقتصاد مقاومتی نام برد و بیان کرد: این دستگاه‌ها در کنار بخش‌های علم و فناوری برای اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی ماموریت های سنگینی برعهده دارند.     

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه اصفهان صنعتی ترین استان کشور است، گفت: اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی در این خطه وضعیت مشخص دارد و چنانچه شورای راهبردی اقتصاد مقاومتی این استان خوب کار کند می تواند الگویی موفق برای سایر استان ها باشد.

وی خاطرنشان کرد: اصفهان در بسیاری از زمینه‌ها کارنامه خوب و قابل قبولی داشته است و به یقین در تحقق اقتصاد مقاومتی نیز کارنامه درخشانی خواهد داشت. 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان کشور اقتصاد اقتصاد مقاومتی امور اقتصادی و دارایی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۶۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برون رفت از مشکلات کشاورزی در گرو توسعه عملیات گلخانه‌ای

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، نادرقلی ابراهیمی* اولویت‌دارترین و مهم‌ترین مسئله امروز کشور را اقتصاد دانست و طی یادداشتی گفت: اصل کلیدی و راهبردی در تحول کشور نیز، دخیل کردن مردم برای تحول در اقتصاد است.

«روستا‌ها که مهم‌ترین رکن تولید بخش کشاورزی بوده و هنوز هم بیش از یک سوم جمعیت کشور را در خود جای داده، نیازمند نگاه اقتصادی حمایتی است و باید برای تحقق، آن حقیقتاً بخش کشاورزی در ارکان تصمیم گیری به‌حساب آید و حداقل سهم خود را به دست آورد.

 در جهان امروز به ندرت کشور پیشرفته صنعتی را بدون کشاورزی پیشرفته و صنعتی خواهیم دید و اغلب کشور‌های پیشرفته دارای کشاورزی مدرن هستند.

 لازمه ایجاد شرایط لازم در راستای جهش بخش کشاورزی به سوی امنیت غذایی پایدار و تحقق بهره وری را تغییر تفکر و نگاه قوای سه گانه کشور به روستا‌ها و تولید محصولات کشاورزی دانست؛ قوای سه گانه کشور باید روستا‌ها را یکی از محور‌های اصلی توسعه دیده و استقلال کشور را وابسته به آن ببینند.

تا این تغییر نگاه شکل نگیرد، قطعا برای روستا‌ها در جذب و جلب سرمایه‌های داخلی و خارجی، صنعتی و دانش‌بنیان کردن کشاورزی، توسعه صنایع تبدیلی، غذایی و افزایش بهره‌وری این بخش مهم اقتصادی تلاش موثر صورت نخواهد گرفت.

 از الزامات توسعه پایدار، نگاه جدی همراه با برنامه‌های مدون به منابع پایه از جمله منابع آب و خاک کشور و اعمال روش‌های بهره ور با ملاحظات محیط‌زیستی در زیست‌بوم کشور است.

ضروری است، کشاورزی از حالت اقتصاد معیشتی به حالت اقتصاد مدرن صنعتی تبدیل شود و این مهم میسر نیست مگر آنکه آنقدر سرمایه گذاری در بخش را بالا ببریم تا ملاحظه شود که کار کشاورزی برای تولیدکنندگان آن مقرون به صرفه است.

 در مدیر برنامه ملی توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای و شیلاتیسال‌های گذشته حداکثر سرمایه‌گذاری انجام شده بین ۴ تا ۶ درصد کل سرمایه‌گذاری‌های کشور بوده که قطعاً در حد و اندازه کشاورزی ایران نیست.»

مدیر برنامه ملی توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای و شیلاتی*

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است
  • ۴۰۰۰ همت برای تحقق نرخ رشد ۸ درصدی در اقتصاد کشور نیاز است
  • بررسی موانع آغاز به کار واحدهای جدید استحصال یُد در نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان
  • فراهم آوردن زیرساخت های لازم به منظور تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • الگوی حکمرانی تولید تدوین شود/ اگر به مردم میدان داده شود جهش تولید اتفاق می‌افتد
  • دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و اشتغال در استان تهران است
  • ۳۱ هزار شغل به همت ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در استان یزد احیا شد
  • دانش‌ بنیان شدن کشاورزی در گرو باور به نقش محوری روستاها است
  • برون‌رفت از مشکلات کشاورزی در گرو توسعه عملیات گلخانه‌ای
  • برون رفت از مشکلات کشاورزی در گرو توسعه عملیات گلخانه‌ای