Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، آنه لونه بگر، وزیر خارجه گرینلند در واکنش به این خبر گفت که بزرگترین جزیره جهان فروشی نیست.

لارس لوکه راسموسن، نخست وزیر سابق دانمارک نیز در توییتر نوشت: این باید یک شوخی باشد.

سورن اسپرسن، سخنگوی امور خارجه حزب مردم دانمارک هم در واکنش به انتشار این خبر گفت: اگر ترامپ واقعا قصد چنین کاری را دارد، این اثبات نهایی دیوانگی او است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فکر که دانمارک 50 هزار شهروند خود را به آمریکا بفروشد کاملا احمقانه است.

آجا چمنیتز لارسن، قانونگذار دانمارکی که نمایندگی دومین حزب بزرگ گرینلند را بر عهده دارد، به خبرگزاری رویترز گفت: مطمئنم اکثر مردم گرینلند بر این باورند که در طولانی مدت بهتر است با دانمارک در ارتباط باشند تا با آمریکا. اولین واکنش من به این طرح این است که "نه، خیلی ممنون"!

سفیر سابق آمریکا در دانمارک نیز در توییتر نوشت: خدای من! به عنوان کسی که عاشق گرینلند است، 9 بار به مناطق مختلف آن سفر کرده و عاشق مردم آن‌جاست می‌گویم که این یک فاجعه تمام و کمال است.

 مارتین لیدگارد، قانونگذار ارشد حزب سوسیال لیبرال دانمارک و وزیر امور خارجه سابق این کشور نیز این ایده را "طرحی زننده" تلقی کرد که هیچ اساسی در واقعیت ندارد.

لیدگارد به خبرگزاری رویترز گفت: ما درباره مردمی واقعی صحبت می‌کنیم و نمی‌توانید گرینلند را مثل یک قدرت استعمارگر پیر بفروشید.

وی افزود: چیزی که می‌توانیم آن را جدی بگیریم منافع آمریکا در شمالگان به طرز قابل توجهی در حال افزایش است و آنان خواستار نفوذ بیشتری در این منطقه هستند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وزیر خارجه جهان امور خارجه شهروند وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا وزیر خارجه آمریکا دونالد ترامپ دانمارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۷۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بار دیگر ترامپ با انتشار ویدیویی بایدن مسخره کرد (فیلم) نمایش ترسناک ترامپ برای اخراج مهاجران از آمریکا (فیلم) ترامپ: پیروز نشوم، حمام خون به راه خواهد افتاد (فیلم)

دیگر خبرها

  • خودسوزی مقابل دادگاه ترامپ (+ عکس)
  • خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ
  • واکنش ایران به وتوی قطعنامه فلسطین از سوی آمریکا
  • واکنش بلینکن به حمله منتسب به رژیم صهیونیستی علیه ایران
  • وینس مکمن همچنان با جان سینا، راک و دونالد ترامپ روابط نزدیکی دارد/ اخبار WWE
  • هانسی فلیک تسلیم نمی‌شود؛ سرمربی آلمانی همچنان منتظر پیشنهاد مدیران بارسلونا
  • لغو حمله رژیم اسرائیل به ایران بعد از تماس تلفنی جو بایدن - نتانیاهو
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • هشتگ داغ میان کاربران عرب زبان ؛ شکراً ایران
  • واکنش کرملین به پیشنهاد ماکرون برای برقراری آتش‌بس در طول المپیک