Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-20@00:19:59 GMT

رابطه‌ بین جوش زدن وخوردن موادغذایی

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۷۰۷۹

یک متخصص تغذیه گفت: مواد غذایی می‌تواند عوارضی همچون جوش، آکنه، چرب شدن یا خشکی پوست را به همراه داشته باشد. ناطقان: خدیجه رحمانی، متخصص تغذیه درباره جوش زدن بعد از خوردن برخی مواد غذایی اظهار کرد: خوردن برخی مواد غذایی می‌تواند اثر مستقیمی بر پوست فرد بگذارد؛ پس قطعا نقش پررنگ و زیادی در سلامت پوست فرد خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد غذایی می‌تواند عوارضی همچون جوش، آکنه، چرب شدن یا خشکی پوست را به همراه داشته باشد.


او در ادامه افزود: البته برای درمان این نوع عارضه تنها رژیم  غذایی موثر نخواد بود. دلیل جوش صورت می‌تواند عوامل دیگری همچون آلودگی، استرس و تغییرات هورمون‌های مختلف بدن باشد. برخی افراد هم هستند که با خوردن گرمی سریعتر دچار تغییراتی در بدن و پوستشان می‌شوند؛ که با رعایت رژیم غذایی این نوع جوش‌ها رفع می‌شود.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه یکسری راه کار‌ها و موادی هستند که می‌توانند مانع جوش و آکنه شوند، گفت: برخی خوراکی‌ها و موادغذایی هستند که موجب از بین رفتن و حتی جوش نزدن می‌شوند. کرم‌ها و سرم‌های پوست حاوی موادی هستند که موجب ازبین رفتن جوش و آکنه می‌شوند. ماهی از آن دسته مواد غذایی است که مانع بروز جوش و آکنه خواهد شد. موادی که حاوی ویتامین‌هایی همچون A و E هستند می‌توانند در عملکرد غدد چربی پوست اثرات مطلوبی بگذارند تا جوش و آکنه ایجاد نشود.

آیا رابطه ای بین جوش زدن و خوردن مواد غذایی وجود دارد؟

او درباره روش‌های پیشگیری از جوش و آکنه گفت: به دلیل رابطه قوی که بین رژیم غذایی و جوش وجود دارد افراد باید مراقب خوراک خود باشند که ببینند چه نوع موادی را مصرف می‌کنند. البته با بالا رفتن سن، جوش و آکنه کمتر بروز خواهد کرد، اما همچنان غدد چربی ساز وجود خواهند داشت.  کاهش مصرف لبنیات و جایگزین کردن شیرسویا  از راه‌های پیشگیری جوش و آکنه هستند. البته افراد با تجویز پزشک می‌توانند از دارو‌های مناسبی برای رفع این نوع عارضه استفاده کنند.

بیشتربخوانید : با مصرف این خوراکی ها جوش نمیزنید

رحمانی درباره درمان این نوع عارضه بیان کرد: داشتن رژیم غذایی مناسب برای درمان جوش و آکنه بسیار مهم و ضروری است. برای رفع این نوع عارضه باید مصرف گلوگزو چربی بدن کاملا کنترل شود. به خصوص در سنین بلوغ بیشتر باید مراقبت رژیم غذایی خود باشند و کمتر بستنی و شکلات مصرف کنند. اگر این نوع عارضه رفع نشد باید به پزشک مربوطه مراجعه کرد تا درمان آن به موقع صورت بگیرد. تمام افراد باید بهداشت فردی را رعایت کنند و به راحتی از کنار آن رد نشوند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: جوش زدن ، مواد غذایی ، رابطه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: جوش زدن مواد غذایی رابطه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۷۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی ۲۵۹ مرکز متخلف در طرح سلامت نوروزی

مهدی جواهرشناس، مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی گیلان از پایان طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ با بیش از ۹۴ هزار بازدید و بازرسی در این استان خبر داد.

به گفته او، طی ۴۰ روز همزمانی ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروزی، بیش از ۹۴ هزار و ۴۰۰ بازرسی در راستای طرح سلامت نوروزی توسط بازرسان سلامت محیط و کار از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و سامانه‌های آبرسانی سراسر گیلان انجام شد.

مدیر سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: در این بازدید و بازرسی ها، ۴۶۷ مرکز و اماکن متخلف به علت رعایت نکردن موازین بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.
 
جواهرشناس تصریح کرد: در این بازرسی‌ها که در ۴۰ روز گذشته در راستای حفظ سلامت مواد غذایی و رعایت بهداشت انجام شد، ۲۵۹ محل متخلف تعطیل شدند.

او همچنین گفت: در بازدید و بازرسی‌های طرح سلامت نوروزی امسال، بیش از ۵۴ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته کشف و از چرخه توزیع و مصرف مردم خارج شد.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: علاوه بر مواد غذایی، بیش از ۴۲ هزار مورد کلرسنجی از سامانه‌های آبرسانی در این مدت انجام شده و یک هزار و ۵۱۳ مورد نیز از آب این شبکه‌ها نمونه برداری شده است.

طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ با تشدید بازرسی‌های کارشناسان سلامت محیط و کار، همزمان با سراسر کشور از ۱۵ اسفند سال ۱۴۰۲ تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ در سراسر استان گیلان اجرا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • رژیم‌های سم‌زدایی از بدن؛ دروغ یا واقعیت؟
  • مواد غذایی‌ای که به کاهش التهاب معده کمک می‌کنند
  • اهدا ۱۵۰ بسته مواد غذایی به بیماران خاص و هموفیلی درنیشابور
  • کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد
  • ویژگی رژیم غذایی سالم چیست؟
  • دلایل عدم‌ تجاری‌سازی کیت‌های‌ برپایه DNA بررسی شد
  • دلایل عدم‌تجاری‌سازی کیت‌های‌تشخیص‌دهنده برپایه DNA مطرح شد
  • تعطیلی ۲۵۹ مرکز متخلف در طرح سلامت نوروزی
  • مواد غذایی مفید برای تسکین درد مزمن
  • مصرف غذاهای سوخته یا گرم کردن مجدد موادغذایی سرطان‌زا است؟