Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@14:49:43 GMT

پلمپ خانه مسکونی با یک کامیون سنگ در کاشمر

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۷۲۱۳

پلمپ خانه مسکونی با یک کامیون سنگ در کاشمر

پس از اقدام نامتعارف شهرداری کاشمر در پلمپ یک واحد مسکونی با تخلیه یک کامیون سنگ، دادستان عمومی و انقلاب و نیز رئیس شورای شهر کاشمر خواستار ارائه توضیحات از شهرداری در این زمینه شدند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، پس از انتشار تصاویری از منزل یک شهروند کاشمری و توضیحات مالک آن مبنی بر اینکه شهرداری پس از پلمپ درب خانه، اقدام به تخلیه سنگ در داخل حیاط کرده است، منجر به عکس‌العمل و اقداماتی از سوی دادستان و نیز رئیس شورای اسلامی شهر کاشمر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تخلیه سنگ اقدامی نامتعارف بود

دادستان عمومی و انقلاب کاشمر در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه پس از انتشار تصاویر مربوط به تخلیه سنگ در حیاط یک‌منزل در شهر کاشمر، صاحب‌منزل با حضور در دادستانی به بیان شرح مراجعه پرداخته است، گفت: اگرچه به لحاظ قانونی جلوگیری از ساخت‌وساز‌های غیرمجاز به شهرداری واگذارشده است، اما قانون نحوه جلوگیری از مشخص نکرده است.

غلامرضا طالعی با تأکید بر اینکه اقدام شهرداری در تخلیه سنگ در داخل حیاط این خانه در حقیقت یک اقدام نامتعارف است که تاکنون مشابه آن در این شهرستان انجام‌نشده است، ابراز کرد: در راستای رسیدگی به این موضوع از شهرداری خواسته‌شده است که علاوه بر تخلیه منزل از سنگ‌های ریخته شده، باید در خصوص این اقدام توضیح دهد.



شهردار تاکنون به شورا پاسخی ارائه نکرده است

رئیس شورای اسلامی شهر کاشمر هم در گفت‌وگویی با محکوم کردن این اقدام شهرداری گفت: باوجوداینکه ملک موردنظر پیش‌ازاین توسط شهرداری پلمپ شده است و بعد از پلمپ اقدام به تخلیه سنگ در حیاط این منزل کرده است، حرکتی خارج از عرف انجام‌شده است.

حسن اعمی بابیان اینکه در جلسه اخیر شورای اسلامی شهر این موضوع مطرح‌شده است، یادآور شد: با ارسال نامه‌ای به شهرداری از شهردار کاشمر خواسته‌ایم تا در این خصوص توضیحاتش را به شورا ارائه دهد.

وی با تأکید بر اینکه سه روز از ارسال نامه به شهرداری می‌گذرد، اما شهردار همچون سایر نامه‌هایی که درگذشته برای موضوعات مختلف به وی نوشته‌ایم، پاسخی ارائه نکرده است، بیان کرد: امیدواریم شهردار هر چه زودتر توضیحاتش در این زمینه به شورا ارائه کند تا بتوانیم در برابر افکار عمومی پاسخگو باشیم.

خانه را به پرسنل شهرداری نفروختم، پلمپ شد

مالک منزل مسکونی هم با اظهار تعجب از اقدام شهرداری کاشمر اظهار کرد: این منزل را که قدمتی بیش از ۲۰ سال دارد در فروردین‌ماه خریداری کردم که پس از تخلیه ملک، اقدام به بازسازی فضای داخلی آن کردم.

محمد حاجی‌زاده بابیان اینکه در روز‌های پایانی بازسازی گشت شهرداری با مراجعه درب منزل، تقاضای مجوز در این زمینه کرد، افزود: با توجه به اینکه مجوزی از شهرداری برای انجام تغییرات ساختمانی نگرفته بودم، از من خواستند تا برای اخذ مجوز به شهرداری مراجعه کنم.

وی با اشاره به اینکه زمانی که به شهرداری مراجعه کردم برای صدور مجوز مبلغ ۲۰ میلیون تومان مطالبه کردند که یک‌سوم آن را به‌صورت نقد و مابقی را به‌صورت اقساطی پرداخت کنم، یادآور شد: با توجه به اینکه امکان پرداخت وجه نقد به‌صورت کامل نداشتم، اعلام کردم که حداکثر مبلغی که می‌توانم به‌صورت نقد پرداخت کنم ۵ میلیون تومان است.

این شهروند کاشمری بیان کرد: باوجوداینکه تعهد پرداخت مبلغ ۵ میلیون تومان را داده بودم، گشت شهرداری روز بعد با نصب برچسب اقدام به پلمپ خانه کرد و زمانی که برای پی گیری موضوع و پرداخت مبلغی که متعهد شده بودم به شهرداری مراجعه کردم، مسؤول اجرائیات شهرداری پیشنهاد فروش منزل را مطرح کرد و سپس به‌صورت تلفنی مشخصات و آدرس خانه را به فرد خریدار داد.

وی بابیان اینکه زمانی که فرد خریدار برای دیدن خانه آمد، متوجه شدم که خریدار از عوامل شهرداری است، افزود: با توجه به اینکه بر سر قیمت برای فروش خانه به نتیجه نرسیدیم، مجدداً خانه پلمپ شد.

حاجی‌زاده با اشاره به اینکه با مراجعه مجدد به شهرداری درخواست مهلت ۵ روزه برای تکمیل خانه دادم تا پس از تکمیل شدن و فروش آن، حق‌وحقوق شهرداری را پرداخت کنم، خاطرنشان کرد: پس از پایان یافتن مهلت زمانی داده‌شده، مجدد خانه از سوی شهرداری پلمپ شد و تاکنون مراجعات و پیگیری‌ها برای رفع پلمپ بی‌نتیجه مانده است.

وی با تأکید بر اینکه در تمامی مراحلی که خانه پلمپ شده، فک پلمپ با دستور مسؤول مربوطه در شهرداری و با حضور عوامل گشت اجرائیات انجام‌شده است، ابراز کرد: در ۱۵ مرداد طی تماس تلفنی یکی از همسایگان متوجه تخلیه سنگ‌های بزرگ در داخل حیاط منزلم شدم.

مالک این منزل با اشاره به اینکه با مراجعه به دادستانی توضیحاتی در خصوص روند پیگیری‌ها و اقدامات انجام‌شده اظهار کردم، ادامه داد: در آخرین مراجعه که به شهرداری داشتم اعلام کردند به دلیل اینکه موضوع را رسانه‌ای کردم فقط باید منزلم تخریب شود.

حاجی‌زاده بابیان اینکه در حال حاضر بخشی از وسایل زندگی‌ام در داخل همین منزلی است که شهردار کاشمر مدعی است خالی از سکنه بوده است، گفت: تاریخ ساخت این خانه حداقل مربوط به ۲۰ سال قبل است و تا فروردین‌ماه نیز خانه در اجاره مستأجر بوده است.



شهردار کاشمر مدعی است اقدامی خارج از عرف انجام نداده است

اگرچه دادستان عمومی و انقلاب کاشمر، رئیس شورای شهر و دو عضو موافق و مخالف حضور شهردار کاشمر این اقدام شهرداری را مبنی بر تخلیه سنگ در داخل حیاط منزل نامتعارف و بی‌سلیقگی شهردار می‌دانند، اما جعفر سلیمانی شهردار کاشمر مدعی است که اقدامی خارج از عرف در برابر تخلفات ساختمانی انجام نداده است.

وی بابیان اینکه شهرداری در راستای تدابیر بازدارنده در مقابل بنایی که به‌صورت غیرمجاز و بدون رعایت قوانین ساختمان‌سازی و رعایت آیین‌نامه ۲۸۰۰ ساخته‌شده و چندین بار رأی تخریب برایش صادرشده است و به‌منظور جلوگیری از ادامه تخلف، یک کامیون سنگ ریخته است خاطرنشان کرد: ساخت‌وساز این ملک به‌صورت غیراصولی شروع‌شده و پرونده‌اش چندین مرتبه در کمیسیون ماده ۱۰۰ حکم مهروموم گرفته، اما مالک برخلاف خود اصرار دارد به‌طوری‌که پلمپ و مهروموم را شکسته و موانع بتنی گذاشته‌شده در مقابل ملک را جابه‌جا کرده است.

شهردار کاشمر ادامه داد: سازنده این بنا حتی پس‌ازاین که رأی تخریب صادر شد بازهم به‌صورت خلاف به کار خود ادامه داد و آن را به مرحله‌ای رساند که بتواند با تکمیل بنا و استقرار در آن امکان تخریب را ناممکن سازد.

سلیمانی بابیان اینکه تاکنون کسی در این بنا سکونت نداشته، اما مالک، ساعت دونیمه شب مقداری وسایل ازجمله تعدادی فرش را به ملک منتقل کرده است افزود: این فرد بنای غیراستاندارد و متزلزلی ساخته و قصد دارد خانواده‌ای را در آن ساکن کند ازاین‌رو اداره گشت ساختمان شهرداری در راستای انجام اقدامی پیشگیرانه و بازدارنده و جلوگیری از تداوم تخلف و انسداد عملیات ساخت، اقدام به تخلیه سنگ در این مکان کرد تا با سیر مسیر قانونی پرونده، رأی تخریب اجرا شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پلمپ کاشمر شهردار کاشمر شورای شهر کاشمر غضنفر رکن آبادی فاجعه منا شیخ زکزاکی حسن عباسی نفتکش گریس ۱ استقلال بحرین محمد علی نجفی میترا استاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۷۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب چند منزل مسکونی کهگیلویه درپی باران شدید

به گزارش «تابناک»، سید حمزه محقق زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: در پی این سامانه بارشی در شهر دهدشت، مرکز شهرستان، آبگرفتگی منازل مسکونی و معابر عمومی را در مناطقی از جمله آزادگان، محیط زیست و کارکنان داشتیم.

وی اظهار کرد: راه ارتباطی حدود ۲۵ روستا در بخش‌های دیشموک و چاروسا و سوق به دنبال بارش های سیل آسا قطع شدند که در حال بازگشایی هستند.

فرماندار شهرستان کهگیلویه خاطرنشان کرد: در برخی مناطق شهرستان گزارش تخریب زمین‌های کشاورزی را داشتیم که در حال جمع بندی و بررسی خسارات وارده هستیم‌.

محقق زاده تصریح کرد: گزارش هایی از تخریب مکان‌های نگهداری دام و چند منزل مسکونی بصورت کامل، سطحی و متوسط داشتیم.

وی ادامه داد: در راههای ارتباطی اصلی شهرستان ریزش‌هایی وجود داشت که با ورود سریع راهداران، ریزش برداری و بازگشایی شدند.

فرماندار شهرستان کهگیلویه تاکید کرد: مسیر  ارتباطی «سرتنگ لیراب» از توابع بخش دیشموک بخاطر بارش برف کاملا قطع است که  قرار شد در روزهای آینده بوسیله بالگرد بسته های معیشتی، اغذیه و امکانات برای ساکنان این منطقه انتقال داده شود.

محقق زاده بیان کرد: با توجه به صدور و هشدار قرمز از سوی هواشناسی، اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان در آماده باش صد درصدی بوده و حضور آنها در صحنه نیز موثر بود.

خسارت گسترده سیل به تأسیسات آبی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارش بیش از ۱۷۰ میلیمتری باران در نقاط مختلف استان باعث بروز سیل و تخریب بخش زیادی از تأسیسات آب به ویژه در مناطق روستایی شده است.

امید صالحی در حاشیه بازدید از مخازن آب شهر یاسوج به خبرنگاران افزود:‌ بارش های اخیر که در مرکز استان از ۱۷۰ میلیمتر فراتر رفته بود موجب بروز سیلاب های متعدد در نقاط مختلف شد و شدت سیلاب ها به گونه ای بود که برخی تأسیسات آب و فاضلاب را با خسارت های جدی و سنگینی روبرو کرد.

وی اظهارکرد: در یاسوج خط انتقال آب به مخزن حوزه کشاورزی که مناطقی از جمله شرف آباد، شهرک امام حسین(ع)، شهرک امام علی (ع)، شرف آباد، شاهدها و... را آبرسانی می‌کرد با آسیب جدی روبرو شد، در برخی منابع آب(چشمه محمود آباد و آبشار) شدت بارش ها به نحوی بود که منابع تأمین آب را گل آلود کرد و مجبور شدیم برای سلامت مردم اتصال این منابع به مخزن را محدود کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: خط انتقال آب روستاهای بن دره و آدرکان در کهگیلویه نیز با تخریب شدید مواجه شد، در شهر دهدشت اما خللی در آبرسانی و منابع آب ایجاد نشد.

صالحی تصریح کرد: در گچساران نیز حادثه در خطوط و شبکه نداشتیم اما بارش ها خسارت های جدی و میلیاردی به تأسیسات برقی و ترانس‌ها وارد کرده است، در این شهرستان نیز سعی کردیم مشکلی در تأمین آب پایدار به وجود نیاید.

وی ادامه داد: در شهرستان چرام بخش زیادی از خط انتقال آب روستای «توبری» تخریب شد، آسیب‌هایی به ترانس های برق نیز وارد شد.  در این شهرستان کدورت آب روستاهای القچین و بردیان حل شد و در روستای تمبی آب تمیز و سالم برای مردم در دسترس است و با تدابیری نگذاشتیم مردم از آب سالم و با کیفیت محروم بمانند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: خط انتقال آب روستای «احمد غریب» شهرستان دنا آسیب جدی دیده و تخریب بخشی از خط انتقال آب به ۷ روستای سادات محمودی از «تنگ برا» را نیز در منطقه پاتاوه داشتیم.

صالحی تاکید کرد: تأسیسات آب «زیلایی»، «شهنیز» و «دلی رچ» نیز در شهرستان  مارگون با مشکلات جدی مواجه شده است.

وی اظهار کرد: در بخش دیشموک به دلیل تخریب عمده راه‌های روستایی هنوز تلاش ها برای بازگشایی مسیر و بررسی شرایط آب شرب در جریان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خط لوله آبرسانی به شهر «چیتاب»و روستاهای «صالحان» و «لیشکان» نیز با وجود همه تدابیر لحاظ شده اما بعلت حجم سیل رخ داده در «کبگیان»، با آسیب جدی روبرو شده است.

صالحی با اشاره به اینکه به زودی گزارش دقیق خسارت ها را اعلام می‌کنیم، افزود: همه نیروهای خدماتی در آماده باش هستند، بنده و معاونین شرکت نیز هدایت تیم های مختلف را بر عهده داریم تا در کمترین زمان ممکن و پس از فروکش کردن سیلاب‌ها، مشکلات آبرسانی به مردم حل شود.

وی بیان کرد: در شهرستان دنا نیز ۵ روستا به دلیل تخریب خطوط انتقال آب با مشکلاتی روبرو هستند اما در شهر سی سخت با تلاش همکاران آب پایدار برقرار است.

دیگر خبرها

  • انفجار گاز در یک منزل مسکونی در شهر بندر امام خمینی
  • انفجار منزل مسکونی در بروجرد
  • انفجار گاز منزل مسکونی در بروجرد/ ۲ نفر مصدوم شدند
  • آتش‌سوزی در منزل مسکونی در اصفهان / خسارت جانی گزارش نشد
  • کشف حیوانات تاکسیدرمی شده در رشت
  • انفجار گاز در منزل مسکونی در تبریز با ۱۰ مصدوم
  • انفجار گاز در منزل مسکونی در تبریز ۱۰ مصدوم برجای گذاشت
  • انفجار گاز یک منزل مسکونی در آخمقیه تبریز
  • چطور می شود حکم تخلیه مستاجر را گرفت؟
  • تخریب چند منزل مسکونی کهگیلویه درپی باران شدید