Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-03-28@15:40:08 GMT

۴۷۰ برنامه ویژه غدیر در یزد برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۷۲۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، عباس ملازینلی در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه امامت و ولایت و جشن بزرگ روز غدیر اظهار داشت: سازمان فرهنگی شهرداری یزد در زمان‌های مختلف سال اقدام به انجام برنامه‌های متعدد می‌کند.

وی ایام نوروز، دهه کرامت، دهه امامت و ولایت و دهه فجر را از جمله شاخص‌ترین زمان‌ها در انجام برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطح شهر دانست و عنوان کرد: علاوه بر این در زمان‌های دیگر هم برنامه‌های متعددی در سطح شهر برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با بیان اینکه امسال پنجمین سالی است که برنامه‌های دهه امامت و ولایت به صورت منسجم تحت عنوان ستاد مبشر غدیر برگزار می‌شود گفت: در این مدت خوشه‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف در محلات و مساجد ایجاد شده است و سازمان با این خوشه‌ها ارتباط و همکاری موثر و منسجمی دارد.

ملازینلی با بیان اینکه تاکنون برنامه‌های این خوشه‌ها به صورت جدی مورد ارزیابی قرار نمی‌گرفت تصریح کرد: امسال برنامه‌ریزی به این صورت است که به صورت دقیق بحث فعالیت این خوشه‌ها ارزیابی و از برترین‌ها تجلیل صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: عدم ایجاد مزاحمت برای مردم، جلوگیری از سر و صدای اضافه در مراسم‌ها، عدم ایجاد مشکل در تردد مردم از جمله اصلی‌ترین مسائلی است که در فرم ارزیابی مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد ادامه داد: یکی از مهمترین مواردی که در ارتباط با برنامه‌های دهه امامت و ولایت باید به آن توجه داشت، بحث زیبایی فضای شهری و عدم ریختن زباله در خیابان‌ها است؛ به همین دلیل این موضوع هم در ارزیابی به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

وی «یا علی، وَلایت ره سبز هدایت» را شعار برنامه‌های ستاد مبشر غدیر یزد دانست و گفت: ۳۱ عنوان برنامه در ایام دهه امامت و ولایت یزد و در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و آموزش شهروندی و ورزشی برگزار می‌شود و در مجموع از این ۳۱ عنوان، ۴۷۰ برنامه اجرا می‌شود.

ملازینلی با تاکید بر اینکه جشن‌ها را با نگاه کاربردی مورد توجه قرار می‌دهیم ادامه داد: رسالت اجتماعی این سازمان علاوه بر افزایش نشاط اجتماعی، فعالیت در حوزه افزایش سطح مشارکت اجتماعی و آموزش شهروندی است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد ادامه داد: مسابقه کتاب‌خوانی از قدر تا غیر، پرده‌خوانی چند‌رسانه‌ای غدیر، انتشار ویژه‌نامه غدیر، نشست خبری، پویش من ولایی‌ام، سرود خیابانی، ایستگاه سلامت، فضاسازی شهری، مسابقه حفظ آیات ولایت و مسابقه خطبه غدیر را از جمله برنامه‌هایی دانست که برای این ایام یزد در نظر گرفته شده است.

جشن ویژه شام قربان، برگزاری جشن‌های محله‌ای غدیر، جشن‌های بانوان غدیر، نشست سمن‌ها، برپایی ایستگاه سلامت، همایش دوچرخه‌سواری، جشنواره پرواز بادبادک‌ها، ورزش شامگاهی بانوان، غبارروبی گلزار شهدای خلدبرین، مسابقات ورزشی بومی محله‌ای و مسابقه ویژه کارمندان شهرداری و نیرو‌های مسلح از دیگر برنامه‌هایی است که ملازینلی به عنوان عناوین مراسم‌های دهه ولایت و امامت در یزد معرفی کرد.

ملازینلی از برپایی ۴ ایستگاه تخصصی غدیر با مشارکت آستان قدس رضوی خبر داد و گفت: این ایستگاه‌ها به گفت‌و‌گو و بحث در ارتباط با مباحث غدیر می‌پردازد و علاوه بر آن در این ایستگاه‌ها، فعالیت‌های فرهنگی متعددی اجرا می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با بیان اینکه بسیاری از محلات در مقاطع مختلف خود به خود اقدام به مبادرت جشن‌های مختلف می‌کنند که از جمله این موارد برگزاری جشن در سالروز ولادت ائمه معصومین (ع) است گفت: در ارتباط با غدیر تا به الان ۲۳ جشن برای برگزاری در محلات مختلف یزد در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه غدیر به عنوان عید سادات مشهور است، یکی از برنامه‌های این ایام را توزیع شال سبز بین کارکنان شهرداری یزد دانست و گفت: روز ۲۸ مرداد ماه، همایش سادات در یزد برگزار می‌شود.

ملازینلی ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌هایی که امسال به صورت ویژه در نظر گرفته شده، با توجه به تاکید بسیار زیادی که به بحث اطعام در غدیر صورت گرفته، توجه به این موضوع است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با توجه به اینکه ما امکان استفاده از منابع شهرداری در این راستا را نداریم، اقدام به مشارکت با بخش خصوصی در ارتباط با اطعام صورت گرفته و افرادی که می‌خواهند در این ایام اطعام بدهند، می‌توانند از این طریق نسبت به تهیه غذا اقدام و در بین افراد به ویژه نیازمندان توزیع کنند.

وی خاطرنشان کرد: اقدام به شناسایی نیازمندان در سطح شهر شده و در صورتی که افراد تمایل داشته باشند غذا را در بین این افراد توزیع کنند، به آن‌ها معرفی می‌شود تا بتوانند اقدام به توزیع کنند. انتهای پیام/د 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۷۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افطاری ساده در فرهنگسرای خاوران

جشن دهکده بهار ایران و قرآن با عنوان نسیم رمضان در فرهنگسرای خاوران برپا شده است و مراجعین می‌توانند از خدمات پذیرایی چایخانه محبان الرضا علیه‌السلام با عنوان افطار ساده بهره‌مند شوند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی مالمیر؛ سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه 15 اظهار کرد: همزمان با آغاز سال نو و تقارن آن با ماه مهمانی خدا و با مشارکت گروه‌های جهادی و مردمی ویژه برنامه‌های خانوادگی ماه مبارک رمضان و عید نوروز با هدف پاسداشت نوروز باستان و ماه پربرکت رمضانبا عنوان « نسیم رمضان» آغاز به کار کرد.

به گفته وی، اجرای برنامه‌های متنوع معنوی و شاد چون برپایی استیج شاد، فرش گل،المان‌های نوروزی در ورودی فرهنگسرای خاوران، نوروز‌خوانی، ورزش باستانی، گروه سرود، تواشیح و موسیقی، اجرای گروه‌های هنری ، آیینی و مذهبی، برپایی نمایشگاه آیینی و مذهبی و گذرهای فرهنگی، هنری، ورزشی، بازیهای مهیج رایانه ای (ps4) در سالن ورزشی، مسابقات خانوادگی و سرگرمی و غرفه در هر گذر و نمایشگاه عرضه و فروش صنایع دستی  با مشارکت اداره کل فرهنگی در فرهنگسرای خاوران در حال ارائه خدمات فرهنگی به روزه‌داران و عموم شهروندان است.

امروز مهمان پذیرایی با کیک 2 تنی در تهران باشید! + فیلم

مالمیر افزود: با هماهنگی انجام شده روزه داران و مراجعین می‌توانند از خدمات پذیرایی چایخانه محبان الرضا علیه‌السلام که در دهکده بهار قرآن ، بهار ایران با عنوان افطار ساده  که از اذان مغرب و تا پایان ماه مبارک رمضان فعال است، بهره‌مند شوند.

 سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه 15 خاطرنشان کرد: این برنامه از 5 فروردین ماه آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ، هرشب همراه با اذان مغرب و توزیع افطاری ساده تا ساعت 23 در فرهنگسرای خاوران پذیرای شهروندان تهرانی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری محفل انس با قرآن در پارک غدیر یزد
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های مسجد جمکران در شب‌های قدر
  • جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) در روستای سرمازغ هرمزگان
  • «شکوفه‌های آسمانی» در حرم حضرت معصومه(س) + فیلم
  • آخرین روز جشنواره بزرگ بیدمشک در ارومیه
  • برگزاری جشنواره‌های متنوع در بوستان لاله تا پایان ماه رمضان
  • اعتکاف ۷۰۰ نفری ویژه دانش آموزان برگزار می‌شود
  • سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد یکی از مجموعه‌های پرکار استان است
  • افطاری ساده در فرهنگسرای خاوران
  • مسجد جامع یزد میزبان برنامه‌های متعدد فرهنگی، مذهبی و اجتماعی