Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان،  محسن کوهکن عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در برنامه دست خط شبکه پنجم سیما در بخشی از سخنانش درباره نقش مشاوران خاص آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ صحبت کرد.

وی گفت: شاکله وجودی دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی و بعد مجمع تشخیص مصلحت نظام، مشاورن و کسانی که به او نظر می‌دادند «کارگزاران» بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوهکن افزود: هاشمی حتی زمانی که احمدی‌نژاد در مقابل ایشان پیروز شد، دوستان واقعی‌اش به ایشان گفتند و استدلال کردند که شما چهره ناشناخته‌ای نیستید و وقتی در نظرسنجی‌های اولیه ۲۲ درصد آوردید، یک زمانی یک چهره ناشناخته می‌آید و یک سال مانده به انتخابات در نظرسنجی ۲۲ درصد رای می‌آورد، اما این طرف و آن طرف می‌رود، سفر می‌رود و کار‌های خاصی انجام می‌دهد و یکباره این ۲۲ درصد بالا می‌رود، چون رئیس‌جمهور ۵۱ درصد رای می‌خواهد؛ شما که چهره شناخته‌شده‌ای هستید که ۲۲ درصد رای آوردید این بیانگر این است که رشد دیگری ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرف دیگری آرای کسانی که به شما رای نمی‌دهند، انگیزه‌دار هستند که شما رای نیاورید، لذا در صحنه نیایید. همان زمان کسانی که هاشمی را تشویق کردند، همین دوستان بودند.

وی بیان کرد: من یک نکته دیگری بیان کنم که هاشمی و احمدی‌نژاد که برای دوره دوم انتخابات رفتند در مجلس یک جلسه‌ای گرفتند، چون ما دنبال این نبودیم که مجلس این چراغ را روشن کند، چون این چراغ برای بیت‌المال بود. اگر احمدی‌نژاد یک جلسه برای نمایندگان می‌گذاشتیم طبیعی بود که برای هاشمی هم بگذاریم. نماینده‌ها هم افرادی نبودند که بحث و صحبت نکنند. احمدی‌نژاد یک جلسه با تعدادی نمایندگان گذاشت و رفت.

کوهکن افزود: من به مرحوم هاشمی زنگ زدم و گفتم احمدی‌نژاد به مجلس آمده و با نمایندگان جلسه داشته، شما هم بیاید و با نمایندگان جلسه‌ای بگذارید و سوال و بحثی دارند، چون می‌خواهیم افکار عمومی روشن شود. خود شخص ایشان قبول کرد. با همان لحنی که داشتند گفت خوب است و من استنباطم این بود که قبول کرد. قرار شد من از طریق دفتر پیگیری کنم و بعد به من اطلاع دادند آقای هاشمی نمی‌آیند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بنده معتقد هستم به خصوص این اواخر بخش قابل توجهی از نظرات و مشورت‌هایی که به ایشان می‌دادند، در این حلقه‌ها نیرو‌های انقلابی و نیرو‌هایی که در کشتی انقلاب باشند، نبود. یک نفر بود که با ایشان ارتباط خود را حفظ کرد و هاشمی به خاطر ارادتی که به ایشان داشت، در یکی دو مقطع پی حرف ایشان رفت و همان خیلی کمک کرد که خیلی صدمه نبیند. آن فرد مرحوم عسگراولادی بود.

بیشتر بخوانید: قاطعیت دولت در کم کردن بودجه صدا و سیما به دلیل ساخت یک سریال + فیلم 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی انتهای پیام/   کوهکن در برنامه دست خط شبکه ۵ + فیلم  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانلود فیلم دست خط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۷۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرم‌ شدن دوباره تنور انتخابات در زنجان

ایسنا/زنجان با نزدیک شدن به ۲۱ اردیبهشت‌ ماه زمان برگزاری انتخابات دور دوم‌ مجلس شورای اسلامی، تنور انتخابات در برخی استان‌ها از جمله زنجان گرم‌ می‌شود.

انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ در کشور با حضور باشکوه مردم برگزار شد و با برگزاری این انتخابات در برخی حوزه‌ها، نماینده‌ها مشخص شدند و در برخی حوزه‌های انتخاباتی نیز انتخابات به دور دوم کشیده شد. از استان زنجان مردم حوزه‌های انتخابیه زنجان و طارم و خدابنده برای انتخاب نماینده حوزه خود پای صندوق‌های رأی خواهند رفت.

با نزدیک شدن به ۲۱ اردیبهشت ماه از اکنون شاهد گرم‌ شدن تنور انتخاب‌ها هستیم به‌طوری که طرفداران نامزدها دوباره گفت‌وگو و بحث‌های انتخاباتی را آغاز کرده‌اند و برخی کاندیداها نیز حضور پررنگی بین مردم دارند.

چه کسانی از زنجان به مجلس شورای اسلامی راه یافتند؟

در انتخابات ۱۱ اسفند ماه در حوزه انتخابیه ابهر، خرم‌دره و سلطانیه منصور علیمردانی با ۲۳ هزار و ۸۶۴ رای و کسب ۳۱ درصد آرا به‌عنوان منتخب مردم شناخته شد. سیدجمال طاهری نیز با ۲۰ هزار و ۴۵۷ رأی در رده دوم قرار گرفت. همچنین در حوزه ماه‌نشان و ایجرود نیز تکلیف آرا مشخص شد و سیدجمال موسوی با ۲۰ هزار و ۸۲۱ رأی و کسب ۵۲.۳۲ درصد مجموع آرا به‌عنوان منتخب مردم منطقه شناخته شد و نفر دوم امیر نظری با ۱۱ هزار ۹۴۴ رأی و ۳۰ درصد آرا نفر دوم شد.

همچنین در حوزه انتخابیه خدابنده هیچ‌کدام از کاندیداها واجد رأی برای راه‌یابی به مجلس نشدند که به همین دلیل دو نفر از کاندیداها که بالاترین رأی را کسب کردند و وارد مرحله دوم شدند که سعید رفیعی ۱۶ هزار  ۹۴۹ رأی و کسب ۱۸.۲۶ درصد آرا و احمد بیگدلی با ۱۴ هزار و ۴۵۵ رأی و ۱۵.۵۸ درصد آرا به مرحله دوم راه یافتند.

در حوزه انتخابیه زنجان و طارم نیز مصطفی طاهری با کسب ۲۷.۲۵ درصد آرا به‌عنوان منتخب به مجلس راه یافت و نبی‌الله محمدی با ۲۶ هزار و ۷۸ رأی و محمد اسماعیلی با ۱۸ هزار و ۳۸۰ رأی به مرحله دوم راه یافتند.

۲۱ اردیبهشت ماه موعد برگزاری انتخابات

بنا بر اعلام ستاد انتخابات کشور مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۱ حوزه با رقابت برای ۴۴ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

ملاک رأی آوردن در مرحله دوم انتخابات میان‌دوره‌ای، کسب اکثریت نسبی به هر میزان است، یعنی در مرحله دوم نفرات برتر با کسب هر تعداد رأی می‌توانند راهی بهارستان شوند.

چرا انتخابات به دور دوم کشیده شد؟

به موجب ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، اگر در مرحله اول برای یک یا چند نفر از داوطلبان حداقل یک‌پنجم آرا به دست نیاید، انتخابات دو مرحله‌ای خواهد شد، یعنی از بین نامزدهایی که حداقل یک‌پنجم آرا را در مرحله اول به‌دست نیاورده‌اند، فقط به تعداد دو برابر نمایندگان مورد نیاز از بین کسانی که بیشترین آرا را در مرحله اول داشته‌اند، در انتخابات مرحله دوم شرکت می‌کنند و در صورتی که تعداد نامزدهای باقی‌مانده کمتر از دو برابر باشد، تمام آن‌ها در مرحله دوم انتخابات شرکت خواهند کرد.

چه افرادی می‌توانند در مرحله دوم رأی دهند؟

کسانی که در مرحله اول انتخابات رأی نداده باشند، در مرحله دوم می‌توانند رأی دهند و کسانی که در مرحله اول رأی داده‌اند فقط در همان حوزه انتخابیه می‌توانند رأی دهند.

به موجب تبصره ۴ ماده ۱۰ اصلاحی قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی «همه رأی‌دهندگان مرحله دوم منحصراً در حوزه انتخابیه‌ای که در مرحله اول انتخابات رأی داده‌اند شرکت خواهند کرد و کسانی که در مرحله اول در هیچ‌یک از حوزه‌های انتخابیه رأی نداده باشند در مرحله دوم انتخابات می‌توانند شرکت کنند.»

براساس تبصره ۵ همین ماده «در انتخابات میان‌دوره‌ای حوزه‌های انتخابیه هر دوره مجلس نیز کسانی حق رأی دارند که در انتخابات قبلی آن دوره در همان حوزه رأی داده باشند و یا در هیچ‌یک از حوزه‌های انتخابیه شرکت نکرده و رأی نداده باشند.»

از انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در زنجان‌ چه خبر؟

در رابطه با آخرین اقدامات انجام‌شده برای برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در زنجان، رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: این مرحله از انتخابات در دو حوزه انتخابیه زنجان - طارم و خدابنده برای راهیابی دو نماینده دیگر از استان به مجلس دوازدهم برگزار خواهد شد.

ابوالفضل رفیعی با بیان اینکه همه شرایط در این دو حوزه برای فرآیند رأی‌گیری مهیاست، اظهار کرد: انتخابات در این دو حوزه مانند دور قبل نیمه‌الکترونیکی خواهد بود و تغییری در تعداد و محل شعب نخواهیم داشت.

او افزود: هیأت استانی بررسی تبلیغات نیز فعالیت خود را در راستای رصد فعالیت‌های انتخاباتی و همچنین برنامه‌ریزی لازم برای برخورداری نامزدها از فرصت برابر استفاده از امکانات تبلیغی به‌ویژه تهیه و پخش فیلم‌های تبلیغاتی و برنامه‌های مناظره نامزدها از شبکه استانی اشراق آغاز کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احمدی نژاد به هر دو منزل بقایی سر می‌زند و هدیه می‌برد
  • ترس عجیب و ضعف محمود احمدی نژاد از بقایی به روایت امیری فر
  • ترس عجیب و ضعف محمود احمدی نژاد از بقایی به روایت امیری فر /احمدی نژاد به هر دو منزل بقایی سر می زند و هدیه می برد/مشایی سحر شده بود
  • کوچکی‌نژاد: کل تیم اقتصادی از معاون اول تا سایر اعضا باید تغییر کنند
  • ۵۸ درصد ظرفیت سد‌های لرستان خالی است
  • عکسی از پسر آیت الله هاشمی در یک دیدار عیدانه
  • پروازهای فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد به روال عادی بازگشت
  • پرواز‌های فرودگاه مشهد به روال عادی بازگشت
  • جلسه ستاد انتخابات شهرستان قرچک برگزار شد
  • گرم‌ شدن دوباره تنور انتخابات در زنجان