Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-24@06:05:00 GMT

صداوسیما برعلیه آملی لاریجانی

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۷۴۴۶

قاضی‌القضات سابق در سیبل صداوسیما


به گزارش صدای ایران روزنامه شرق نوشت: آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی دیگر رییس قوه قضاییه نیست. به این اعتبار، اینجا و آنجا او به عنوان رییس پیشین قوه قضاییه یاد می‌شود و عجیب آنکه احتمالا به همین اعتبار که او دیگر سمت و مسوولیتی ندارد، صداوسیما به خود اجازه می‌دهد که فراتر از انتقاد و افشاگری‌های مستند و غیرمستند علیه او، حتی زبان به تمسخر این مقام پیشین قضایی بگشاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوعی که نمونه‌اش را این روزها کم ندیده‌ایم و از قضا، همین روز گذشته نیز چنانکه در ویدیوی منتشر شده از بخشی از یک برنامه تلویزیونی شاهد بودیم، حملات مبتنی بر افشاگری علیه آملی‌لاریجانی حالا بی‌محابا پیش می‌رود و ماجرا به بعضی تسویه‌حساب‌های شخصی چند مجری تلویزیونی رسیده و آنها با استفاده از تریبون عمومی رسانه ملی، اقدام به طعنه زدن به آملی‌لاریجانی می‌کنند. با این همه اما بد نیست به یاد داشته باشیم که این مقام پیشین قضایی، امروز هم فاقد مسوولیت در نظام جمهوری اسلامی نیست و از قضا، یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین کرسی‌های مدیریت کشور، یعنی کرسی ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را در اختیار دارد. موضوعی که گویا چندان برای مدیران و مجریان صداوسیما اهمیت ندارد. ماجرای حمله به آملی‌لاریجانی از مدتی قبل، وقتی علیرضا زاکانی از اکبر طبری، معاون اجرایی پیشین قوه قضاییه، به عنوان یکی از نزدیکان آملی‌لاریجانی و فردی که مرتکب تخلفاتی از جایگاه و مقام خود شده، نام برد و پس از آن بود که عملیات تخریب رییس پیشین قوه قضاییه و رییس فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام کلید خورد. حالا اما چنانکه اشاره شد، ورق برگشته و با ادبیات دیگری صادق لاریجانی را مورد خطاب قرار می‌دهند. آنجا که 3 مجری تلویزیون روی آنتن زنده صداوسیما چنین گفتند. ویدیو با صحبت‌های کیاداوود اسفندیاری از مجریان صدا‌وسیما شروع می‌شود: یکی از بلندپایه‌ترین این ادبیات اشتباه نیست، عمدا این‌طور می‌گویم، یکی از بلندپایه‌ترین، بیشتر بر آن «ترین» توجه کنید، رفتند سخنرانی کردند که یکی از عوامل نفوذی برنامه...

محمد دلاوری، مجری اصلی این برنامه حرف او را قطع می‌کند و می‌گوید: خب بگویید رییس قوه قضاییه آقای آملی‌لاریجانی دیگر ... (خنده)

اسفندیاری ادامه می‌دهد: ایشان سخنرانی کردند که عوامل نفوذی بیگانه در صداوسیما رخنه کردند.

دلاوری می‌پرسد: «منظورشان شما بودید؟» اسفندیاری هم پاسخ می‌دهد، بلکه احتمالا دو نفر دیگری هم که در برنامه حضور داشتند، آنها هم نفوذی بودند. مجری با تمسخر می‌گوید: حتما آنها هم همدست شما بودند. (و همگی می‌خندند) اسفندیاری صحبت‌هایش را این طور ادامه می‌دهد: «صحبت‌های آملی‌لاریجانی در حالی مطرح می‌شود که ما در آن جلسه حضور نداشتیم اینچنین ما را تخریب کردند. بعد از آن یکی از بچه‌ها (همین آقای محمدزاده گروه اقتصاد) گفت دردسر برایت درست شده، گفتم نه بابا.. چه دردسری...؟! گفت الان آمده‌اند دستگیرت کنند. مرتضی حیدری مجری شناخته شده بخش خبری و گفت‌وگو صداوسیما نیز در این برنامه حضور داشت که مخاطب قرار می‌گیرد و دلاوری به او می‌گوید: «آقای آملی‌لاریجانی فردای آن روز موضع جدی‌تری می‌گیرد.» حیدری در پاسخ می‌گوید: «والله هم این اتفاق افتاد و هم ما به دادگاه احضار شدیم یعنی علیه ما اعلام جرم شد. البته یک‌مقدار چالش برانگیز هم بود و آقای ضرغامی رفتند وساطت کردند که هیچ منظوری در کار نبوده و...»

همه این مکالمات از رسانه ملی پخش می‌شود و همان‌طور که بارها و بارها می‌شنویم موضوع بحث، «آملی‌لاریجانی» است؛ کسی که تا قبل از 16 اسفندماه 97 کوچک‌ترین نقدی به او نمی‌شد و حتی اگر کسی پا به این میدان می‌گذاشت، اولین تریبونی که او را مورد عتاب و خطاب قرار می‌داد، همین رسانه مستقر در ساختمان جام‌جم بود. اینکه در این چندماه چه اتفاقاتی رخ داده است که دیگر رییس سابق قوه قضاییه خط قرمز نیست و انتقاد به او حتی تا سرحد تمسخر می‌تواند پیش برود مشخص نیست، هرچند اما و اگرهای زیادی در این رابطه وجود دارد ولی مساله حتی دلیل وقوع این اتفاقات هم نیست؛ بلکه موضوع آنجا سوال‌ برانگیز می‌شود که وقتی هنوز قرار نبود، پای انتقاد از رییس قوه قضاییه به صداوسیما باز شود، شایعات مختلفی در فضای مجازی منتشر می‌شد که همواره به انحای مختلف تکذیب می‌شدند سوال دیگر اینجاست که چطور فردی که زمانی ریاست یک قوه را برعهده داشته و در دایره ممنوعه «فتنه» یا جریان انحرافی هم قرار ندارد، هیچ دوربینی برای پخش دفاعیات او از سوی صدا و سیما روشن نمی‌شود؟

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صداوسیما آملی لاریجانی صدای ایران ایران صدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۷۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضارب متواری دانش آموزان آملی دستگیر شد + فیلم

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آمل گفت: ضارب دانش آموزان آملی طی کمتر از چند ساعت دستگیر و به کانون اصلاح و تربیت ساری اعزام شد.

محمد طالبی چاری افزود: در پی وقوع حادثه تصادف که منجر به مصدوم شدن سه نفر از دانش آموزان شد، بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از وقوع سانحه، راننده از صحنه متواری شده که با دستور دادستانی به مرجع انتظامی، متهم تحت تعقیب قرار گرفته و در کمتر از چند ساعت، خودرو توقیف و دستور دستگیری مرتکب صادر شد.

طالبی با اشاره به معرفی ۳ مصدوم این حادثه به پزشکی قانونی، افزود: راننده خودرو نیز دستگیر شده و با تشکیل پرونده در یکی از شعب دادیاری دادسرای شهرستان تحقیقات از وی آغاز شد.

دادستان آمل تاکید کرد: ۳ دانش آموز دختر آسیب دیده در این حادثه بلافاصله به بیمارستان منتقل و پس از طی مراحل درمانی از بیمارستان مرخص شدند.

وی خاطرنشان کرد: برای ضارب پرونده با اتهاماتی از جمله ایراد صدمه بدنی غیرعمدی، اخلال در نظم از طریق رانندگی نامتعارف در اماکن عمومی، فرار از صحنه تصادف و رانندگی بدون گواهینامه رسمی، قرار وثیقه صادر و به لحاظ عجز از ایداع وثیقه به کانون اصلاح و تربیت ساری اعزام شد.

طالبی یادآور شد: خودروی توقیف شده جهت عبرت آموزی در یکی از میادین اصلی شهرستان آمل در معرض دید عموم قرار گرفت.

کد خبر 846790 منبع: میزان برچسب‌ها خبر ویژه دادستانی دانش آموز تصادف

دیگر خبرها

  • ضارب متواری دانش آموزان آملی دستگیر شد + فیلم
  • دستگیری ضارب دانش‌آموزان آملی
  • انتصاب نمایندگان قوه قضاییه در شورای نظارت بر صداوسیما
  • مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر
  • نظر رییس قوه قضاییه در صورت تمرد زنان بی‌حجاب از پلیس | فیلم
  • رونمایی از «قهرمان ایران» در شبکه ورزش
  • ببینید | رییس قوه قضاییه: اگر کسی در مسئله حجاب از دستور پلیس تمرد کرد، نمی‌توان نیروی در صحنه را تنها گذاشت
  • رییس قوه قضاییه: برای فراجا وظایف و مسئولیت‌هایی در حوزه عفاف و حجاب مقرر شده/ اگر قانون مرتبط با عفاف و حجاب نیز که اکنون در مجلس است، نهایی شود، باز هم در بخشی از این قانون، پلیس باید ورود داشته باشد
  • رییس صداوسیما: مسئولیت اظهارات مهمانان مذهبی با ما نیست/ در برنامه های زنده کنترل اظهارات کارشناسان کار ساده‌ای نیست
  • آمار قابل توجه رییس قوه قضاییه از مقابله با ساخت ویلاهای غیرمجاز