Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:17:06 GMT

به سفارش مادرم؛ روایتی از پیاده روی اربعین

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۷۴۷۱

به سفارش مادرم؛ روایتی از پیاده روی اربعین

حسینی نسب روز شنبه درباره کتاب خود به خبرنگار ایرنا گفت: "به سفارش مادرم" مجموعه روایاتی از شرکت کنندگان مراسم پیاده روی اربعین است که مخاطب اصلی در همه این روایات مادرم است.

وی اضافه کرد: مادرم به دلیل پرستاری از مادربزرگم قادر نبود به مراسم پیاده روی اربعین برود در عین حال آرزو داشت روزی بتواند پیاده به زیارت امام حسین (ع) مشرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: سه سال قبل زمانی که ۲۹ ساله بودم یک گروه از دوستان عکاس از من هم خواستند در مراسم پیاده روی اربعین آنان را همراهی کنم مادرم خیلی مرا تشویق کرد که به این سفر بروم در صورتی که تمایلی نسبت به سفر پیاده به عراق آن هم در ایام شلوغی مانند اربعین نداشتم.

نویسنده کتاب "به سفارش مادرم" گفت: در این سفر شگفت انگیز گذرم به چند نفر افتاد و آنان داستان خود را برای من روایت کردند روایت های این ۲۰ و چند نفر از زندگی و اتفاقاتی که بر آنان گذشته بود را نوشتم تا به مادرم هدیه دهم.

حسینی نسب افزود: تاثیرگذارترین داستانی که از این ۲۰ و چند نفر در مراسم پیاده روی اربعین شنیدم مربوط به زنی از سوریه می شد که پسرش را در جریان حمله داعش از دست داده بود.

وی ادامه داد: زمانی که آن زن شهادت پسرش را روایت کرد آن قدر داستان تاثر برانگیز بود که در جایی احساس کردم قادر به ادامه گوش دادن نیستم و نه تنها من بلکه دوست مترجم و همچنین خانمی که از ما عکاسی می کرد نیز بسیار تحت تاثیر قرار گرفته بودند.

نویسنده کتاب "به سفارش مادرم" گفت: با اینکه داستان شهادت پسر آن زن سوری ما را منقلب کرده بود اما او خم به ابرو نیاورد و حتی به ما تسلی می داد در حالی که خود بیش از همه نیاز به تسلی داشت.

حسینی نسب افزود: آن زن پیام هایی که پسرش از طریق تلفن همراه برای او ارسال کرده بود را به ما نشان داد و من متوجه شدم که در این سفر با انسانی مواجه شدم که بسیار شبیه من  اما از من بزرگ منش تر است و یک قهرمان واقعی است.

وی اضافه کرد: من هیچ گاه دلم نمی خواست که به عراق بروم، اگر هم روزی می خواستم سفر کنم حتما روزهایی از سال را انتخاب می کردم که عراق شلوغ نباشد اما سرنوشت برای من این گونه رقم زد که به سفارش مادرم و تنها برای اجابت خواسته او در شلوغ ترین ایام سال عراق آن هم در پیاده روی اربعین به این کشور سفر کنم.

کتاب "به سفارش مادرم" در سال ۱۳۹۵ نوشته شده است اما با دو سال تاخیر در سال ۱۳۹۷ توسط موسسه به نشر  در ۳۲۸ صفحه با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه در قطع وزیری به چاپ رسید.

۷۴۸۹/۱۹۲۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کتابخانه ایرنا کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۷۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت رشادت های شهیدچمران در مستند رادیویی قهرمان ایرانی

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی معاونت صدا،  فاطمه ربانی مهموئی، تهیه کننده رادیو تهران که با برنامه قهرمان ایرانی نامزد مستندهای مستمر سومین جشنواره رادیویی پژواک شده، درباره برنامه اش گفت: امسال با سه اثر در سومین دوره از جشنواره ملی پژواک شرکت کرده ام که دو اثرم به دور نهایی راه یافته است. اولین اثر راه یافته در بخش مستمر با عنوان «قهرمان ايراني» و دومی مستند «مرگ بی سرزمین» است که در بخش ویژه انتخاب شده است.

تهیه کننده رادیو تهران با بیان جزئیات بیشترعنوان کرد: مستند قهرمان ایرانی روایتی از زندگی و رشادت های شهید دکتر مصطفی چمران است، قهرمانی که تلاش کرده تا بتواند از زوایای مختلف شخصیتی اش اعم از انقلابی، علمی، نظامی و مدیریتی بهره مند شود. مستند مرگ بی سرزمین هم روایتی از حادثه تروریستی کرمان در سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و زوایای پنهان آن است.

دیگر خبرها

  • روایتی از فداکاری و ایثار یک مادر در سیل کازرون
  • روایتی برای پدران
  • روحینا روایتی از لشکر فاطمیون + فیلم
  • بی گدار به آب زد تا نجاتگر باشد/ روایت فداکاری یک مادر در سیل کازرون
  • به ما می‌گویند «مرغ عشق»
  • روایتی از زندگی نخستین شهید ترور پس از انقلاب
  • روایت رشادت های شهیدچمران در مستند رادیویی قهرمان ایرانی
  • هافبک شمس آذر: حضور مادرم در استادیوم انرژی می‌دهد
  • سبک زندگی دکتر مرندی به روایت دخترش | ساده‌زیستی را از پدر و مادر یاد گرفتیم
  • فیلم سینمایی آپاراتچی ،روایتی از سینما برای سینما