Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@19:27:37 GMT

رفع عطش استان با پیگیری وزیر/ وزیر پیگیر

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۷۵۶۱

رفع عطش استان با پیگیری وزیر/ وزیر پیگیر

«رفع عطش استان با پیگیری وزیر»، «وزیر پیگیر» و « وضعیت قرمز خراسان جنوبی نگاه ویژه می طلبد!» از جمله عناوین روزنامه‌های شنبه (۲۶ مرداد) خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، صفحه نخست روزنامه های امروز (شنبه ۲۶ مرداد ۹۸) در خراسان جنوبی به شرح زیر است؛

 

آوای خراسان جنوبی: رفع عطش استان با پیگیری وزیر

 

امروز خراسان جنوبی: وزیر پیگیر

 

زعفران: وضعیت قرمز خراسان جنوبی نگاه ویژه می طلبد!

پایان پیام/70.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد خطبه نماز جمعه خطبه های نماز جمعه اردبیل گلپایگان امام جمعه خراسان جنوبي دعای عرفه آیت الله آ میراحمد تقوی روزنامه زعفران صفحه نخست روزنامه های خراسان جنوبی روزنامه های خراسان جنوبی روزنامه امروز خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۷۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت جهادتبیین در موضوعات اقتصادی/تعیین مشوق‌های ویژه برای استان

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان ظهر پنج شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: از سال ۱۳۷۳ نامگذاری سال‌ها توسط مقام معظم رهبری به طور منظم انجام شده است که اکثر آن‌ها با عناوین اقتصادی و تولید بوده که نشان از اهمیت اقتصاد در کشور است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی یکی از مهمترین موضوعات کشور را موضوع اقتصاد عنوان کرد و گفت: شعار امسال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» است که برای جهش نیازمند برنامه‌ریزی کوتاه مدت و بلند مدت هستیم.

وی تصریح کرد: یکی از ضروری‌ترین پیش نیازها برای جهش در اقتصاد، ایجاد انگیزه و امیدآفرینی است تا از طریق همگرایی و اتفاق نظر همه آحاد مردم، اتفاقات خوبی رقم بخورد.

ذاکریان با بیان اینکه حضور میدانی همه مدیران عالی رتبه دولت در بین مردم و گفت و گو با آن‌ها سبب امیدآفرینی می‌شود، بیان داشت: جهاد تبیین و ضرورت آن در موضوعات اقتصادی را باید مد نظر قرار داد.

وی با بیان اینکه شعار سال نقشه راه مسئولان است و وزارتخانه و دستگاه‌های اجرایی بر نامه‌های خود را بر این مبنا تطبیق می‌دهند، اظهار کرد: هر فرد هم باید به عنوان یک عضو از جامعه به فراخور استعداد، راه خود را مشخص کند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جهش در تولید یکی از مؤلفه‌های مهم در راستای تحقق شعار سال است، گفت: برای حوزه تولید با سه رویکرد تثبیت و تقویت واحدهای فعال و موجود، پیگیری احیای واحدهای راکد و نیمه فعال و سرمایه گذاری‌های جدید باید مورد توجه قرار گیرد.

ذاکریان به زیرساخت‌های تولید از جمله آب، برق، نیروی انسانی و … اشاره و تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده اتفاقات خوبی رخ داده است و انتقال گاز و آب و خطوط ریلی به استان سبب خواهد شد هزینه‌های تمام شده در بخش تولید کاهش یابد.

وی افزود: بازار مصرف عمیقی باید وجود داشته باشد تا کالاهای تولید شده در استان در چرخه قرار گیرند، چه در داخل کشور و چه در مراودات بین‌المللی برای صادرات باید به این مهم توجه کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ در تهران فرصتی برای نمایش توانمندی‌های استان خراسان جنوبی برای عرضه در بازارهای بین‌المللی است.

وی با گلایه از اینکه خصوصی سازی را انجام داده‌ایم اما در این زمینه موفق نبوده‌ایم، تصریح کرد: در شرکت‌های واگذار شده نظارت کافی صورت نگرفته است و یا اهلیت سنجی خوبی شکل نگرفته است که برخی اتفاقات رقم خورد، اما خصوصی سازی هم تنها راه حل اقتصاد نیست.

ذاکریان افزود: در قانون اساسی، اقتصاد به سه بخش خصوصی، دولتی و تعاونی تقسیم شده است، در قانون برنامه پنجم برنامه‌ریزی شده بود که ۲۵ درصد سهم تعاونی‌ها را در اقتصاد شاهد باشیم اما امروز بین ۶ تا ۷ درصد محقق شده است.

وی ادامه داد: تعاونی‌ها باید به صورت هدفمند در عرصه اقتصادی کشور فعال شوند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: در سال ۱۴۰۲، ۲۰۵ همت در قانون بودجه مقرر شده بود که از محل خصوصی سازی درآمد داشته باشیم، اما چیزی که محقق شد کمتر از ۲۸ همت بود که تقریباً ۱۳ درصد محقق گردید.

ذاکریان در خصوص هدف شعار سال، افزود: در حوزه اقتصادی ما به دنبال مشارکت مردم هستیم که منجر به افزایش تقاضا می‌شود و جهش تولید را رقم می‌زند.

وی تصریح کرد: رونق اقتصادی کاهش تورم را به دنبال دارد و سال گذشته دولت سیزدهم توفیقات خوبی را در این زمینه داشت و ما صادرات خوبی را خواهیم داشت، کاهش ناترازی بانکی را خواهیم داشت تا فضای اقتصادی ثبات و موجب رضایت مندی شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی عنوان کرد: به دنبال این هستیم که از طریق قوه مقننه و مجریه مصوبات خاصی برای خراسان جنوبی داشته باشیم، ما مشوق‌هایی برای بخش تولید در همه استان‌ها داریم اما باید مشوق‌هایی مخصوص سرمایه گذاران استان خراسان جنوبی وجود داشته باشد.

وی به ظرفیت مرز، معدن و کویر اشاره کرد و گفت: در خراسان جنوبی هنوز به سطح حداقل‌ها در زیرساخت‌ها نرسیده ایم، لذا نگاه دولت به این استان نباید همانند نگاه و حضور دولت در استان‌های کلان و توسعه یافته باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: دولت باید در استانی همانند خراسان جنوبی حضور پر رنگ تری داشته باشد تا استان به سطحی از ثبات و کاهش ریسک برای بخش خصوصی برای فعالان اقتصادی برسد.

وی به پرداخت تسهیلات چند نرخی اشاره کرد و افزود: تسهیلات تبصره ۱۸ باید برای استان خراسان جنوبی جذابیت بیشتری داشته باشد.

ذاکریان به تولیدات فناور محور و استراتژیک هم اشاره و تصریح کرد: استان خراسان جنوبی در این خصوص ظرفیت خوبی دارد اما هنوز به سطح قابل قبولی در تولیدات فناور محور نرسیده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی به خشکسالی‌های چندین ساله در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: باید بهره وری از منابع آبی ویژه دیده شود.

ذاکریان تغییر نگاه در مقوله فرهنگ برای توسعه آفرینی را مهم دانست و گفت: باید به دنبال مشوق‌های ویژه برای این استان کمتر توسعه یافته باشیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی به عملیات وعده صادق هم اشاره کرد و گفت: اراده مردم پشت این عملیات بود و موجب تقویت غرور ملی شد و این سرمایه اجتماعی موتور محرک برای جهش اقتصادی است.

کد خبر 6088547

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • ضرورت جهادتبیین در موضوعات اقتصادی/تعیین مشوق‌های ویژه برای استان
  • طرح تدبر در سوره نور در خراسان جنوبی اجرایی می شود
  • صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • فعال کردن ۳۵۰ هزار میلیارد ریال صنایع راکد لرستان نگاه ویژه دولت را می طلبد
  • صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • فعال کردن ۳۵۰ هزار میلیارد ریال صنایع راکد لرستان نگاه ویژه دولت را می‌طلبد
  • هشدار هواشناسی خراسان رضوی درباره بارش‌های رگباری و افزایش شدت وزش باد
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - سه شنبه ۴ اردیبهشت