Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@06:32:42 GMT

آغاز مهلت مجدد انتخاب رشته آزمون ارشد پزشکی

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۷۵۶۸

آغاز مهلت مجدد انتخاب رشته آزمون ارشد پزشکی

فرصت تمدید شده انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه علوم پزشکی سال ۹۸ از ساعت ٩ صبح امروز شنبه ۲۶ مرداد آغاز می‌شود و تا ساعت ٩ صبح فردا یکشنبه ۲۷ مرداد ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه علوم پزشکی سال ۹۸ در ۱۱ مجموعه و ۴۲ رشته در نوبت صبح و عصر روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۷ و ۲۸ تیرماه ۹۸ در ۳۰ شهر کشور برگزار شد و در این آزمون تعداد ۷۰ هزار و ۹۴ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۵۱ هزار و ۸۶۱ نفر زن و ۱۸ هزار و ۲۳۳ نفر مرد بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج اولیه به صورت کارنامه منتشر شد و داوطلبان مجاز فرصت داشتند تا ۲۲ مرداد ۹۸ نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند که این مدت از امروز و به مدت یک روز تمدید شده است.

مرکز سنجش آموزش پزشکی نیز تغییرات ظرفیت برای رشته های مختلف را اعلام کرده و بر این اساس برای رشته فیزیک پزشکی، تعداد ۴ نفر ظرفیت عادی و ٢ نفر ظرفیت شھریه پرداز برای پذیرش در دانشگاه علوم پزشکی ایران تخصیص یافته است و داوطلبان می توانند این دانشگاه را نیز انتخاب کنند.

در خصوص رشته پرستاری سالمندی دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز محل تحصیل پذیرفته شدگان این رشته دانشکده پرستاری مامایی واقع در شھر رامسر اعلام شده است.

داوطلبان رشته ها و مجموعه های امتحانی که مجاز به انتخاب رشته محل هستند باید رشته هایی را انتخاب کنند که مدرک تحصیلی مورد پذیرش مقطع قبلی، مطابق مدارک مورد پذیرش هر رشته امتحانی مندرج در جدول دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون، باشد.

مرکز سنجش پزشکی همچنین اعلام کرده که هر گونه انتقال، تغییر رشته و یا جابجایی محل تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ممنوع است و نتایج نهایی پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۹۸ روز ۲۰ شهریورماه اعلام می‌شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آزمون ارشد پزشکی انتخاب رشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۷۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت تمدید شد / جزیبات

به گزارش صدای ایران از روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، دکتر علیرضا کریمیان با اعلام این خبر، گفت: تاکنون بیش از ۶۷ هزار نفر از داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۳ انتخاب رشته کرده‌اند و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند تا روز شنبه ۸ اردیبهشت نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود به میزان حداکثر ۵۰ کدرشته محل در صورت وجود با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، اقدام کنند.


وی خطاب به متقاضیان تأکید کرد: ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌ها و اصلاحات مرتبط با آن اقدام، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به مجموعه امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه مرتب و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام نمایند.


مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه منتشر می‌شود، اقدام کنند ضمن اینکه کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.


وی در پایان به داوطلبان توصیه کرد به منظور کسب اطلاعات بیشتر، اطلاعیه تمدید مهلت انتخاب رشته و اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ که در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است را به دقت مطالعه کنند.

دیگر خبرها

  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت تمدید شد / جزیبات
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت تمدید شد
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • فردا، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می‌شود
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود