Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-19@19:26:30 GMT

واکنش زنگنه به ادعای ترامپ درباره نفت خاورمیانه

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۷۷۰۸

وزیر نفت با تمسخر به این پرسش که آمریکا گفته است که به نفت خاورمیانه احتیاجی ندارد، گفت: آمریکا راست می‌گوید!

به گزاش صدای ایران از ایسنا؛ بیژن زنگنه وزیر نفت، در حاشیه جلسه صبح امروز هیأت دولت، با تمسخر در پاسخ به این پرسش که آمریکا گفته است که به نفت خاورمیانه احتیاجی ندارد، گفت: آمریکا راست می گوید، نفت خاورمیانه به آمریکا نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: یعنی بعضی از کشورهای نفتی خاورمیانه به آمریکا بیشتر احتیاج دارد؛ تا آمریکا نسبت به آنها.

زنگنه همچنین در پاسخ به فارس گفت: واقعا آمریکا با توجه به نفت شل نیاز به نفت خاور میانه ندارد اما واردات نفتی دارد.

گفتنی است؛ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه شب در گردهمایی «رشد انرژی و تولید» در شهر «موناکا» پنسیلوانیا مدعی شده بود که وابستگی این کشور به نفت و گاز غرب آسیا پایان یافته است و گفته بود: «ما دیگر به [نفت و گاز] خاورمیانه نیازی نداریم.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: ترامپ زنگنه نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۷۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل به دنبال جاسوسی بود؟ /واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی به شناسایی ریزپرنده ها در آسمان اصفهان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی درباره حادثه امروز در اصفهان به خبرنگار جماران گفت: ریزپرنده‌ها همیشه در بعضی مناطق وجود داشته است؛ از جمله در نوار مرزی ما که در سال‌های گذشته شاهد اتفاقاتی در این راستا بودیم. طبیعتا رژیم صهیونیستی به دنبال جاسوسی در منطقه خاورمیانه و آسیا بوده است. کشورهای مختلفی این کار را انجام می‌دهند. این ریزپرنده‌ها همیشه بوده اند و به پرواز درآوردن آنها برای کارهای اطلاعاتی و جاسوسی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اگر عملیاتی از سوی آن‌ها صورت بگیرد، مردم مشاهده می‌کنند در حالیکه امروز اتفاقی نیافتاد و صبح امروز نیز پروازهای کشور به حالت عادی برگشته است. اما این نشانه‌ای از تهدید در آسمان کشور است که اسرائیل در صدد آن است با اجماع سازی بین‌المللی علیه ما انجام دهد. بعید می‌دانم زین پس اسراییل بخواهد کار عملیاتی انجام دهد.

حیدری در خصوص تهدیدهای اسرائیل و در پی آن که با مخالفت‌های آمریکا رو به رو است، گفت: سیاست آمریکا یکی به نعل و یکی به میخ است. آمریکا می‌گوید نه ،اما اسرائیل جنگ روانی انجام می‌دهد. یک سیاست تقسیم شده بین اسرائیل و آمریکا است که با هم انجام می‌دهند. نباید تفکیکی بین سیاست‌های پنهانی این دو قائل شویم. آمریکا می‌داند اگر اسرائیل کاری انجام دهد موفق نخواهد شد و از عواقب پاسخ این می‌ترسند. اگر کاری نکرد هم می‌گوید آمریکا پادرمیانی کرده است. در کل این دو با هم هماهنگ هستند.

نماینده مردم سرپل ذهاب تاکید کرد: ایران در صورت هرگونه اقدامی که از سوی اسرائیل شکل بگیرد پاسخ خواهد داد. ایران از یکسری تجهیزات ابتدایی استفاده کرد و از پیشرفته‌ترین سلاح‌ها در این عملیات استفاده نشد. لذا عملیات ایران بیشتر در پاسخ به تحرکات گذشته بود که در همان سطح پاسخ داده شد، اما اگر اقدامی انجام دهد پاسخ ایران بسیار کوبنده‌تر خواهد بود و دیگر لازم نخواهد بود که اسرائیل به دروغ و فرافکنی بپردازد و مناقشه کند که موشک‌ها اصابت کرد یا نکرد! این را آن‌ها می‌دانند که چقدر و تا چه اندازه به اهدافشان خورده است. اصلا بنا نبود عملیات جمهوری اسلامی آسیبی به مردم برساند، بلکه قرار بود به یکسری پایگاه‌ها و تاسیساتی که از قبل شناسایی شدند آسیب برسانند که این اقدام نیز صورت گرفت.

حیدری اضافه کرد: بحث ریز پرنده‌ها همیشه در آسمان ما وجود داشته است. اگر هدف، جزو مراکز عملیاتی بوده باشد باید مشخص شود که آیا خسارتی وارد شده است یا نه که تا این لحظه هیچ اتفاقی صورت نگرفته است. ولی ممکن است ریزپرنده‌های شناسایی بوده باشند که توسط اسرائیل و آمریکا پرواز داده می شوند. البته ما نیز همین قدرت را داریم که اگر لازم باشد انجام می‌دهیم.

وی در پایان افزود: آنها هر گونه اقدامی کنند بلافاصله پاسخ خواهیم داد.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897078

دیگر خبرها

  • اسرائیل به دنبال جاسوسی بود؟ /واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی به شناسایی ریزپرنده ها در آسمان اصفهان
  • واکنش خبرگزاری فارس به ادعای حمله اسرائیل به ایران؛ با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم
  • واکنش تسنیم به ادعای حمله اسرائیل به ایران؛ با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم
  • واکنش نماینده روسیه به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین
  • واکنش خبرگزاری فارس به ادعای حمله اسرائیل به ایران /با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم /در بالاترین حد یک حادثه امنیتی بود نه حمله
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • پاکو خمز به خاطر تنش‌های خاورمیانه از ایران رفت / ادعای آاس
  • تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها/ هفت پیامد تقابل نظامی اسرائیل-ایران و پنج پیشنهاد برای ثبات و امنیت خاورمیانه
  • تقابل نظامی اسرائیل و ایران: پیامدها و راه حل ها/ هفت پیامد تقابل نظامی اسرائیل-ایران و پنج پیشنهاد برای ثبات و امنیت خاورمیانه