Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@21:28:00 GMT

ایجاد معاونت اقتصادی در دستگاه قضا ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۷۸۰۴

ایجاد معاونت اقتصادی در دستگاه قضا ضروری است

حجت الاسلام نورالله قدرتی در هنگام بازدید از اولین نمایشگاه رفع نیازهای فنآوری صنایع کوچک و متوسط منطقه ای استان قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: این نمایشگاهبا حضور ۴۰۰ صنعتگر، ۵۰ شرکت فناوری و ۱۵ مرکز دانشگاهی یک رویداد اقتصادی بی نظیر و یا کم نظیر است و واسطی شده بین تولیدکنندگان و فناوران تا موانع راه تولید شناسایی و برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: شرکت شهرک های صنعتی در این نمایشگاه کار خوبی کرده و مجموعه ای از صنعتگران و ایده پردازان را دورهم جمع کرده تا دانشگاهیان و شرکت های دانش بنیانی که توان کمک به تولید را دارند در نمایشگاه در کنار  هم حضور یابند تا ضمن آشنایی با یکدیگر اگر توانستند برای کمک به صنعت وارد کار شوند.

قدرتی گفت: بیش از ۴۰۰ صنعتگر و تولیدکننده در نمایشگاه حضور دارند و بانی خیر شده اند تا در کنار یکدیگر بتوانند موانع را حل کنند و به نظر می رسد اگر تولید کننده و مبتکر دست به دست هم دهند می توانند به رونق تولید کمک کنند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: اگر تولید برقرار و واحدهای صنعتی فعال باشند رونق تولید و اشتغال شکل می گیرد و در پایان نمایشگاه نیز باید این ارتباط تداوم یابد تا از ظرفیت ها استفاده کنیم.

وی بیان کرد: دشمن به خیال خام خود تصور می کند می تواند با تحریم و فشار اقتصادی مردم را از پای درآورد اما همین نمایشگاه نشان داد که در یک استانی مانند قزوین چه ظرفیت های بزرگی نهفته است که می تواند به خنثی شدن تحریم ها کمک کند به شرط آن که از آن بخوبی استفاده کنیم.

قدرتی گفت: امروز در بازدید از این نمایشگاه جوانانی را دیدیم که با خلاقیت، ابتکار، فکر و علم خود می توانند به کشور کمک کنند و برخی هم بودند که رشته تحصیلی آنها چیز دیگری بود اما اختراع و ابتکارشان در رشته دیگر بود که نشان می داد توان جوانان کشور بسیار بالاست و باید آن را دید و استفاده کرد.

وی اظهارداشت: باید پذیرفت آینده ما در دست جوانان است و سه قوه از جمله دستگاه قضایی، مجریه و مقننه باید کمک کنیم تا موانع را در مسیر صنعت و فناوری برداریم تا این جوانان توانمندی خود را شکوفا کرده و نشان دهند.  

قدرتی تصریح کرد: اگر به این جوانان خوش فکر و ایده پرداز توجه  نکنیم باید در آینده پاسخگو باشیم زیرا در این شرایط حق نداریم فرصت ها را از دست بدهیم و جوانان خوش فکر خود را نادیده بگیریم.

وی اضافه کرد: دستگاه قضایی معتقد است بهترین راه برای کاهش جرایم رونق تولید در عمل است لذا باید صنعت را فعال کنیم و در این راه هر کمکی لازم باشد از تولیدکننده خواهیم داشت و اعتقاد داریم در این شرایط هیچ کارخانه ای نباید تعطیل شود و لازم است تلاش کنیم واحدهای جدید هم وارد عرصه فعالیت شوند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین یادآورشد: تعطیلی کارخانه ها گاهی به دلیل نبود یک قطعه است که در داخل می توانیم آن را تولید و تامین کنیم تا کارخانه از چرخه تولید خارج نشود و گاهی به دلیل نبود نقدینگی و گاهی ناشی از سوء مدیریت است که برای هر کدام باید چاره اندیشی کرد.

 قدرتی افزود: اگر تولید باشد جوانان سر کار می روند و زندانی کم می شود و آسیب های اجتماعی کاهش می یابد و ما اعتقاد داریم بیشتر مشکلات ناشی از آسیب های اجتماعی و بیکاری است و اگر تولید و اشتغال را جدی بگیریم بسیاری از مشکلات حل می شود.

وی اظهارداشت: حضور دانشگاهیان و صنعتگران و ایده پردازان در این نمایشگاه یک ظرفیت ارزشمند است و ما هم در دستگاه قضایی تمام قد ایستاده ایم تا موانع تولید را برداریم و این حمایت به گونه ای است که پاهی در جایی که بانک ها یا امور مالیاتی و بیمه حق مسلم دولتی دارند ما کمک کرده ایم تا هیچ واحدی به دلیل بدهی دولتی تعطیل نشود و در خیلی جاها که حکم قطعی تعطیلی کارخانه ای صادر شده نگذاشته ایم تولید متوقف شود و با تعامل مشکلات آنها را حل کرده ایم.

قدرتی در مورد ضرورت ایجاد معاونت اقتصادی در دستگاه قضایی هم گفت: تشکیلات قوه قضاییه در حال تغییر است و معاونت اقتصادی بزودی شکل خواهد گرفت زیرا نگاه کارشناسی ایجاب می کنداگر دستگاه قضایی بخواهد به کمک اقتصاد و صنعت و تولید بیاید و حرف صنعتگر را بفهمد باید تشکیلات مناسبی داشته باشد و ستاد اقتصادی ارتقا پیدا کند و معاونت اقتصادی هم راه اندازی شود تا با نگاه تخصصی در این عرصه ورود کند.
.


 

کد خبر 4694051

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری قزوین شهرک های صنعتی قزوین روز خبرنگار بوشهر قزوین شیراز شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان ایلام سانحه تصادف بیرجند خرم آباد مجلس شورای اسلامی یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۷۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گره‌گشایی ۱۶ بنگاه اقتصادی در کارگروه تسهیل فارس

کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس به ریاست محمد هادی ایمانیه استاندار فارس، دبیری صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های ذیربط استانی و مدیران عامل بانک‌ها تشکیل و موضوعات ۱۶ بنگاه اقتصادی در خصوص تقسیط بدهی (امهال) در بانک‌های عامل و امور مالیاتی و... با زمینه فعالیت فرآورده‌های لبنی پیمانکاری و ... بررسی، مصوبات لازم و اجرایی تصویب و به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس در حاشیه این جلسه با اشاره به موضوعات و مشکلات تعداد ۱۳ بنگاه اقتصادی طرح و تصویب در کارگروه تخصصی ذیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و بررسی مسائل تعداد ۳ بنگاه اقتصادی در کارگروه استانی گفت: در راستای رسیدن به جهش و توسعه تولید و افزایش مشارکت مردم و بخش خصوصی اقدامات و مجموعه فعالیت‌های ساختاری و توأم با برنامه‌ریزی‌های مدون ضرورت دارد.

حمیدرضا ایزدی با تاکید بر تقویت مشارکت مردمی، بهبود معیشت و شرایط اقتصادی در توسعه و کیفیت تولید افزود: حمایت از تولید داخل، جهش تولید، رفع موانع کسب و کار، جذب سرمایه‌گذار و ایجاد سرمایه‌گذاری‌های کلان در بخش‌های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری، اشتغال‌زایی، اتکا به توان علمی و پژوهشی، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور افزایش علم و ثروت، توسعه صادرات، نوآوری و هوشمندسازی در صنعت، جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌های تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی و ... از جمله برنامه‌ها، سیاست و اقدامات مقتضی و لازم اداره صمت و دستگاه‌های ذیربط اقتصادی در استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • گره‌گشایی ۱۶ بنگاه اقتصادی در کارگروه تسهیل فارس
  • ورود ۸۰ میلیون یورویی سرمایه‌گذار آلمانی برای مدیریت پسماند
  • همدان امسال متعهد ایجاد اشتغال ۱۷۶۷۰ نفر است
  • پارسال برای ۲۴ هزار و ۵۰۴ نفرشغل ایجاد شده است.
  • زنجیره های تولید دامی در مازندران ایجاد می شود
  • حفظ آرامش واتخاذ تصمیمات هماهنگ میان دستگاه‌ها در تنش‌های خارجی‌ ضروری‌ست
  • اجرای بهینه‌تر قانون جهش تولید دانش‌بنیان در دستور کارمعاونت علمی
  • ایجاد ۴۸۰۰ فرصت شغلی برای دانش آموختگان زنجان هدفگذاری شد
  • دولت بر ایجاد بازار گسترده ای برای نفت خام ایران به ویژه در شرق آسیا متمرکز شده است
  • اصلاح روند صدور مجوزهای ایجاد ‌واحدهای‌ تولیدی و صنعتی ضروری است