Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها - پروین قادری دانشمند*: مساجد در صدر اسلام قلب جامعه اسلامی و مکانی برای تجمع اجتماعات رسمی واطلاع رسانی محسوب می شدند و امروز نیز مسجد در کشور جایگاه ویژه‌ای دارد و تنها برای عبادت نیست به طوری که تفاوت مسجد با کلیسا همان رویکردهای مختلف فرهنگی است چراکه اگر مسجد تنها برای عبادت بود به یک نمازخانه تنزل پیدا می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اساس تمام حرکات و برنامه ها در صدر اسلام از مسجد بوده و باید همین مقوله مورد توجه باشد به طوری که مسجد باید محل آموزش علوم دینی بوده و به دنبال آشنایی مردم با یکدیگر وحل مشکلات آنان باشد.

حداقل کارکردی که مسجد باید داشته باشد این است که علاوه بر اینکه محل عبادت است باید محل تربیت انسان ها باشد چراکه دوری نوجوانان و جوانان از مسجد از خواسته های دشمنان است و برنامه ریزی های نیز ترتیب داده تا به آن دست یابد بنابراین باید مساجد را به‌گونه‌ای تقویت کرد که از آن‌ها به‌عنوان مسجد تراز اسلامی یاد شود.

تدوین برنامه و طرح های مختلف برای رساندن مسجد به جایگاه واقعی خود سازمان تبلیغات اسلامی را بر آن داشته تا طرح «سلامت اجتماعی» با محوریت مسجد و خانواده را به اجرا در آورد.

استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای کاهش آسیب اجتماعی

طرح «سلامت اجتماعی» باهدف ایجاد یک جامعه سالم با محوریت مسجد و خانواده در دستور کار اداره تبلیغات اسلامی استان همدان نیز قرار دارد که هدف این طرح استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مردمی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کمک به آسیب دیدگان با سازمان‌دهی تشکل‌های مردمی است به طوریکه با اجرای این طرح و استفاده از ظرفیت‌های مردمی می‌توان آسیب‌های اجتماعی را کاهش داد.

در همین خصوص مسئول پیگیری امور پایگاه های سلامت اجتماعی شهرستان همدان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه طرح پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی شهرستان همدان در قالب طرح سلامت از ابتدای سال ۹۶ کلید خورده است، گفت: این طرح در شهر همدان با ۳ مسجد شروع شد و هم اکنون به ۵ مسجد رسیده است.

۵ مسجد شهر همدان مجری طرح هستند

حجت الاسلام مهدی کسبی گفت: در حال حاضر مسجد حضرت رقیه(س) در شهرک ولیعصر، مسجد امام حسن مجتبی(ع) در خضر، مسجد حضرت ولیعصر(عج) در منوچهری، مسجد صاحب الزمان(عج) در جولان و مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در حصار امام مجری این طرح هستند.

مسئول پیگیری امور پایگاه های سلامت اجتماعی شهرستان همدان گفت: خوشبختانه طرح به خوبی انجام شده و همدان از استان های موفق کشور در اجرای آن بوده است.

وی با بیان اینکه اینکه طرح سلامت اجتماعی یا جامعه سالم از چند کمیته شامل مردم محله به‌ویژه جوانان، نوجوانان، نخبگان محله، مسئولان فرهنگی تشکیل‌شده که به‌عنوان پیکره آن هستند و سر حلقه این طرح مسجد است، افزود: مسجد زیرگروه‌های مختلف را در برمی‌گیرد و در نهایت به کوچه می‌رسد و با همراهی مردم و مبلغان طرح را پیش می بریم.

صحبت با مسئول پیگیری امور پایگاه های سلامت اجتماعی شهرستان همدان خبرنگار مهر را بر آن داشت تا با انتخاب یکی از مساجد مجری طرح به بررسی برنامه های انجام شده در این مسجد بپردازد که قرعه به نام مسجد حضرت رقیه(س) در شهرک ولیعصر(عج) همدان افتاد.

شهرک ولیعصر(عج) همدان در حاشیه شهر قرار دارد

شهرک ولیعصر(عج) همدان یا همان دیزج منطقه ای است که درگذشته با نام روستای دیزج شناخته می شده اما در حال حاضر با گسترش شهر بخشی از شهر شده و از مناطق حاشیه شهر همدان به‌حساب می‌آید.

این شهرک ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد و به نوعی ۷ هزار خانوار را در خود جای داده و غالب مردم این محله را کارگرانی تشکیل می‌دهند که به شکل روزمزد کار می‌کنند.

وارد شهرک ولیعصر(عج) همدان که می شویم ایستگاه اول و درست در میانه های کوچه سوم مسجدی با وروی نه چندان بزرگ که سردرب آن با کاشی های آبی رنگ به نام حضرت رقیه (س) زینت گرفته خودنمایی می‌کند.

رفت و آمد در مسجد بسیار است و اغلب مردم منطقه برای اقامه نماز ظهر و عصر راهی مسجد شده اند اما در این جمعیت حضور جوانان و نوجوانان چشمگیرتر است به طوری که چشم به هر سمت که می گردانی جمعیتی ۵ یا ۶ نفره مشغول صحبت در خصوص موضوعی هستند.

شور و هیجان مسجد را که می بینم پیگیر مسئول یا فردی که بتواند در خصوص برنامه های این مرکز صحبتی داشته باشد می شوم که امام جماعت مسجد را معرفی می کنند و در تماسی با وی قرار مصاحبه را در دفتر تبلیغات اسلامی همدان می گذارم.

حجت الاسلام مهدی شرنجانی که خود نیز جوانی ۳۰ و چندساله به نظر می رسد راس ساعت مشخص شده در حالی که لب تاب حاوی عکس هایی از برنامه های مسجد را به همراه دارد در محل مصاحبه حاضر می شود که دقایقی با وی به گفتگو نشستم.

وی با بیان اینکه مسجد حضرت رقیه(س) در شهرک ولیعصر همدان در سال ۱۳۶۰ بنا شده و از آن زمان تاکنون چندین مرتبه مرمت و تعمیر شده است، گفت: این مسجد از سال ۸۷ فعالیت رسمی خود را در بخش‌های فرهنگی آغاز کرده است.

مسجد حضرت رقیه(س) از مساجد شاخص همدان است

حجت الاسلام شرنجانی با بیان اینکه مسجد حضرت رقیه(س) از مساجد برتر و شاخص شهر و استان همدان است و فعالیت‌های خاصی انجام می‌دهد به تشکیل گروه‌های مختلف فرهنگی اشاره کرد و گفت: پایگاه بسیج این مسجد در سال ۹۲ از پایگاه های برتر کشور شد.

وی با بیان اینکه نماز جماعت در این مسجد هر سه وعده با حضور شمار زیادی از جوانان برپا می‌شود به فعالیت مسجد در حوزه قرآنی و فرهنگی اشاره کرد و با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ کلاس قرآن در این مسجد فعال است که ۴ کلاس آن به حفظ قرآن اختصاص دارد، گفت: فعالیت مربی ها در این زمینه چشمگیر است به طوری که ۶۰ تا ۷۰ درصد مربی های این مسجد طلبه‌های خواهر و برادر هستند.

۱۵ کلاس قرآن در مسجد فعال است که زمینه فعالیت ۳۵ کلاس قرآنی در شهرک ولیعصر(عج) را فراهم کرده است وی با بیان اینکه در راستای انجام فعالیت های فرهنگی ۱۳ کارگروه در مسجد حضرت رقیه(س) تشکیل شده که در هر کدام اتفاقات خوبی رخ داده است هر چند تا رسیدن به ایده آل فاصله داریم، گفت: کارگروه قرآن و عترت با کلاس‌های قرآنی انسجام یافته تشکیل شده و در این مسجد ۱۵ کلاس قرآن فعال است که زمینه فعالیت ۳۵ کلاس قرآنی در شهرک ولیعصر را فراهم کرده است.

حجت الاسلام شرنجانی با بیان اینکه کلاس های قرآنی فعال در شهرک ولیعصر(عج) نتیجه فعالیت کلاس های قرآنی مسجد حضرت رقیه(س) است، اظهار داشت: در ابتدای فعالیت مسجد حضرت رقیه(س) برپایی کلاس های قرآنی در این مسجد استارت خورد و اکنون شاگردان همان استاد در حال دایر کردن کلاس های قرآنی در سطح گسترده هستند.

وی با بیان اینکه این کلاس ها حتی حافظ کل قرآن نیز تحویل جامعه داده است، گفت: آقای اسلامیان که بنیانگذار برپایی کلاس قرآن در مسجد حضرت رقیه(س) بود دو نسل به جا گذاشته و از افتخارات این مجموعه است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۷ که طرح سلامت اجتماعی را در مسجد تشکیل دادیم نزدیک به ۴ کلاس قرآن به این تعداد اضافه شد و برنامه های قرآنی با وسعت بیشتری پیگیری شد، گفت: مسابقات قرآنی برگزار و ۱۲۰ نفر در این رقابت ها شرکت کردند.

حجت الاسلام شرنجانی از برپایی محفل انس با قرآن نیز خبر داد و با بیان اینکه امسال مسابقات را اواخر تابستان برگزار می‌کنیم، اظهار داشت: حمایت مالی و معنوی از این کلاس ها صورت گرفته اما به هر حال کم است.

وی به کارگروه خانواده اشاره کرد و با بیان این که خواهران و برادران مسئولی برای این کارگروه در نظر گرفته شده اند، گفت: در این کارگروه برنامه های ماهیانه و فصلی برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴  همایش فصلی برگزار شد و از اساتید مطرح کشور در این همایش ها استفاده کردیم، گفت: جمعیت حاضر در برنامه‌ها نزدیک به هزار و ۱۰۰ نفر تخمین زده شد.

امام جماعت مسجد حضرت رقیه(س) با بیان اینکه در برگزاری برنامه‌ها مستمعین آزاد هستند و بیش از ۷۰ درصد شرکت کنندگان را تشکیل می دهند، گفت: ماهانه ۳ برنامه توسط این کارگروه برگزار می شود کما اینکه برنامه‌های هفتگی نیز دایر است.

سبک زندگی اسلامی محور صحبت هاست

وی با بیان اینکه برنامه‌های هفتگی طوری طراحی شده که سه شنبه ها برگزار شود، گفت: سبک زندگی اسلامی محور صحبت هاست و در مورد روابط تخصصی نیز بحث می‌شود.

وی به فعالیت کارگروه مشاوره در این مسجد نیز اشاره کرد و با بیان اینکه از پتانسیل شهرک ولیعصر(عج) استفاده شد و قرار بود هر هفته ۳  ساعت مشاوره داشته باشیم اما بررسی‌ها نشان داد این موضوع ممکن نیست چرا که مراجعان وقت و بی وقت خواستار مشاوره هستند، گفت: از طلبه ها و دانشجویان خاصی که دارای مدرک دکترای روانشناسی هستند در این کارگروه استفاده می‌شود.

حجت الاسلام شرنجانی با بیان این که برنامه مشاوره به صورت هفتگی و روزانه ارائه می‌شود، گفت: ماهانه نزدیک به ۲۵ تا ۳۰ نفر از خدمات مشاوره استفاده می‌کنند و اگر نیاز به خدمات مشاوره سنگین باشد افراد به متخصصان برای درمان معرفی می شوند.

وی با بیان اینکه در این زمینه اتفاقات خوبی رخ داد و حتی در مواردی از طلاق جلوگیری شده اظهار داشت: برخی مردم همچنان فکر می کنند نباید به مشاور مراجعه کنند که این موضوع در منطقه شهرک ولیعصر شدت بیشتری دارد و هنوز به این نتیجه نرسیده اند که می‌توان با مشاوره مشکلات را حل کرد.

پیگیر تاسیس مرکز مشاوره در مسجدیم تا مردم به ضرورت این مهم پی ببرند وی با بیان اینکه با این وجود استقبال خوب است و در برخی ماه ها تا۷۰ نفر هم خدمات مشاوره دریافت می‌کنند، گفت: پیگیر تاسیس مرکز مشاوره در مسجدیم تا مردم به ضرورت این مهم پی ببرند.

حجت الاسلام شرنجانی در ادامه به برنامه های پیش بینی شده در کارگروه آموزش نیز اشاره کرد و با بیان اینکه یک سری برنامه ها را طی چند سال تدارک دیده ایم که آموزش مربیان قرآن در سطح کلان در زمره این برنامه‌ها قرار می گیرد، اظهار داشت: آموزش مربیان صالحین و آموزش فرماندهان پایگاه بسیج نیز در این کارگروه پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه آموزش های خرد تمام برنامه هایی که توسط کارگروه خانواده صورت می گیرد و همدیگر را پوشش می دهند، اظهار داشت: یک سری کارها مسجدی و یک سری کارها منطقه‌ای است اما برنامه به نحوی است که از مسجد کلید می‌خورد و به منطقه می رسد و ۷۰ درصد برنامه‌های این گونه است.

وی کارگروه مراسم را از دیگر کارگروه های این مسجد عنوان کرد و گفت: سنگین ترین کارگروه این مسجد کارگروه مراسم است که اعیاد ائمه معصومین(ع) و شهادت ها را برگزار می کند.

ستاد غدیر تشکیل شده است

وی با بیان اینکه در ولادت ها و سالروز شهادت ها برنامه ها را به صورت همگانی برگزار می‌کنیم به طوری که در برنامه میلاد امام زمان(عج) نزدیک به ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در برنامه شرکت کردند، گفت: برای عید غدیر نیز ستاد تشکیل شده و به همت چند هیئت شهرک ولیعصر(عج) این ستاد پا گرفته و نقطه عطف آن این است که از طرف مسجد اتفاق افتاده است.

حجت الاسلام شرنجانی با بیان اینکه برنامه‌های ماه محرم نیز خاص است و هر هیئت برنامه خود را دارد اما در روز تاسوعا اجتماع هیئت های محلی را در یک نقطه داریم و به صورت دسته جمعی عزاداری می کنند، گفت: برنامه ها مسجدی و فراگیر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در بحث برنامه‌های ملی و مذهبی همچون دهه فجر نیز اتفاقات خوبی افتاده و سال گذشته که این ایام با ایام فاطمیه تلاقی داشت ۴ جلسه برگزار و مسئولان مطرح کشوری در برنامه‌ها حضور داشتند، گفت: کارگروه امور خیریه مسجد حضرت رقیه(س) نیز از کارگروه‌های فعال است و در این کارگروه خواهران و برادران مسئول انجام امور هستند با این تفاوت که در این کارگروه افراد جا افتاده و معتمد به عنوان سرگروه مدنظر قرار گرفته اند به طوری که یکی از طلبه های مسن شهرک سر گروه قرار گرفته است.

جوان و نوجوان با وجود نداشتن تجربه مدیریتی موفق عمل کرده اند

وی با بیان اینکه در سایر کارگروه ها بیشتر افراد جوان و نوجوان هستند و با وجود نداشتن تجربه مدیریتی موفق عمل کرده اند، گفت: در کارگروه امور خیریه به صورت ماهانه به نیازمندان کمک هایی ارائه می شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته کمک های خوبی انجام شد و ماهانه ۱۵ تا ۵۰ میلیون تومان کمک جمع آوری و بین نیازمندان تقسیم می شد، گفت: در شهرک ولیعصر(عج) ۳ مرکز خیریه وجود دارد که کارهای کلیدی را انجام می‌دهند.

وی گفت: در فروردین سال گذشته ۳ خیریه شهرک۱۲۰ میلیون تومان بسته غذایی تهیه و بین نیازمندان توزیع کردند و در طول سال نیز خانواده های تحت تکفل خود را پوشش می‌دهند.

حجت الاسلام شرنجانی با بیان اینکه کفارات مردم گرفته می‌شود و در قالب نان به نیازمندان داده می شود از بازسازی ۲ خانه توسط کارگروه خیریه و جهادی در این شهرک خبرداد و گفت: کارگروه ورزشی مسجد حضرت رقیه (س) نیز یکسری برنامه‌ها داشته است.

وی با بیان اینکه در برگزاری برنامه های ورزشی ۷ پایگاه و چهار مسجد مشارکت دارند، گفت: در مسابقات ورزشی ۱۲۰ جوان طی یک هفته به رقابت پرداختند.

وی با بیان اینکه در حوزه داخلی مسجد ۴ سانس ورزشی فعال است که ۹۰ نفر به صورت هفتگی فوتسال بازی می‌کنند، گفت: کوهنوردی نیز در برنامه قرار دارد.

امام جماعت مسجد حضرت رقیه(س) از فعالیت کارگروه اشتغال و کارآفرینی نیز خبر داد و با بیان اینکه پارسال یک کارگاه خیاطی با اشتغال ۵ نفر افتتاح کردیم، اظهار داشت: یک کارگاه میناکاری نیز راه اندازی شده که ۳۵ نفر در آن مشغول به کارند و اکثر خانمهای بدسرپرست و بی‌سرپرست را پذیرش کرده است.

ارائه خدمات رایگان پزشکی به مردم

وی به فعالیت کارگروه سلامت نیز اشاره کرد و با بیان اینکه در راستای فعالیت های این کارگروه با قرارگاه ولیعصر سپاه قراردادی بستیم و به صورت ویژه و به صورت رایگان یکسری خدمات به مردم ارائه می‌شود، گفت: این قرارگاه متشکل از ۱۰ نفر است که پزشک عمومی، پرستار، دندانپزشک، ماما، عنبیه شناس، طب سنتی، روان شناس، کارشناس خانواده، کارشناس تحصیلی و کارشناس حقوقی را شامل می‌شوند و به صورت رایگان خدماتی به مردم ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه از یک هفته قبل حضور این افراد در مسجد اطلاع‌رسانی می‌شود، اظهار داشت: تاکنون نزدیک به سه دوره قرارگاه ولیعصر(عج) برنامه داشته و نزدیک به ۸۰۰ نفر ویزیت رایگان شده اند.

وی با بیان اینکه در این قرارگاه ماهیانه نفراتی را معرفی می‌کنیم تا از داروخانه داروی رایگان دریافت کنند، گفت: تاکنون ۹۰ نفر به دارو خانه معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه طرح به گونه‌ای است که از مردم داروهای اضافی که تاریخ مصرف دارند اما استفاده نمی شوند را جمع آوری و به داروخانه میدان شریعتی همدان می دهیم، اظهار داشت: پزشکان این داروخانه نسخه هایی که مبلغ آن کمتر از ۳۰۰ هزار تومان باشد را به صورت رایگان می پیچند.

وی با بیان اینکه طرح جمع آوری داروها در مسجد و توسط ائمه جماعات اعلام می‌شود و به صورت فصلی قرص ها و داروها را جمع آوری و در اختیار داروخانه قرار می دهیم، گفت: قراری با پزشکان منطقه داریم که هر کدام از خانواده‌ها که از طرف مسجد به آنها معرفی شدند به صورت رایگان ویزیت شوند.

۵ پزشک در طرح ویزیت رایگان مشارکت دارند

وی با بیان اینکه در این طرح ۵  دکتر اعلام آمادگی کرده‌اند و هر دکتر نزدیک به ۱۵ نفر را هر ماه رایگان ویزیت می کند، گفت: ماهانه ۸۰ خانواده در این طرح شرکت دارند.

حجت الاسلام شرنجانی به سابقه تشکیل این طرح اشاره کرد و با بیان اینکه سال‌های گذشته یکی از پزشکان در روز تاسوعا مطب خود را باز کرده بود و بیمار پذیرش می‌کرد که این موضوع مورد اعتراض مردم شهرک قرار گرفت و خواستار برخورد با پزشک شدند، عنوان کرد: پس از بررسی مشخص شد این پزشک در روز تاسوعا بیماران را رایگان ویزیت می کرد که همین موضوع ویزیت رایگان توسط پزشکان را در شهرک ولیعصر کلید زد.

وی با بیان اینکه یک پرستار متخصص نیز در روزهای چهارشنبه فشارخون نمازگزاران را به صورت رایگان بررسی می کند، گفت: کارگروه شهدا و ایثارگران شهرک ولیعصر(عج) نیز برنامه های خوبی دارد.

وی با بیان اینکه با تشکیل این کارگروه انسجام لازم به وجود آمده که سرکشی از خانواده های شهدا صورت گیرد، اظهار داشت: در این سرکشی از همرزمان شهدا کمک می گیریم تا با حضور در مراسم به بیان خاطرات شهید بپردازد.

برگزاری برنامه آبروی محله با مشارکت همسایه ها

حجت لاسلام شرنجانی با بیان اینکه برنامه آبروی محله نیز برگزار می‌شود، گفت: یادواره ها را داخل کوچه شهید برگزار می‌کنیم و مردم درگیر برنامه ها می‌شوند و حتی هزینه برنامه را نیز مردم متقبل می شوند به طوری که حال و هوای این گونه برنامه ها خاص است.

وی با بیان اینکه یادواره مادران شهید با حضور ۱۱۰۰ نفر برگزار شد، گفت:شهرک ولیعصر(عج) همدان ۸۲ طلبه تحویل جامعه داده و با ۱۱۰۰ نفر ایثارگر، ۵۹ شهید، ۱۳ مسجد و حسینیه زینت گرفته است.

حجت الاسلام شرنجانی به فعالیت کارگروه اردویی نیز اشاره کرد و گفت: ماهانه اردوهای اعزام به مشهد و مناطق زیارتی برگزار می شود و از پتانسیل بسیج استفاده کرده و به فراخور زمان برنامه راهیان نور نیز در برنامه قرار دارد.

آنچه از این گزارش بر می آید اینکه بهترین فضا برای فعالیت فرهنگی مسجد است و نباید از این ظرفیت های عظیم در محله های مختلف شهر و استان غافل شد چراکه مساجد از ظرفیت های فراوانی برخوردارند و با توجه به همین ظرفیت ها باید نقش مساجد به عنوان مبدأ بسیاری از حرکت‌های فرهنگی در جامعه تبیین شود.

کد خبر 4693689

منبع: مهر

کلیدواژه: مسجد مساجد آسیب اجتماعی حاشیه نشینی روز خبرنگار بوشهر قزوین شیراز شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان ایلام سانحه تصادف بیرجند خرم آباد مجلس شورای اسلامی یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۷۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چتر حمایتی پزشکان یزدی برای درمان بیماران صعب العلاج

هاتفی مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد با اشاره به ارائه خدمات درمانی رایگان در راستای ایجاد عدالت گفت: در شهر یزد یک مرکز بستری به نام بیمارستان شهدای کارگر داریم که این بیمارستان خدمات بستری کاملا رایگان به بیماران ارائه می‌دهد.

وی افزود: بیمه شدگان تامین اجتماعی در شهرستان‌ها هم اگر به مراکز دولتی و دانشگاهی مراجعه کنند تمام خدمات برای آنان رایگان خواهد بود.

هاتفی در خصوص بیماری‌های صعب العلاج اظهار داشت: ۱۰۷ بیماری به عنوان بیماری‌های صعب العلاج معرفی شد که در سال ۱۴۰۲، ۱۸ میلیارد تومان در خصوص بیماری‌های صعب العلاج پرداخت شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد تصریح کرد: ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفت.

وی ادامه داد: جزء پنج استان استان اول کشور هستیم که کلینیک دندانپزشکی مستقل داریم و در این کلینیک خدمات رایگان دندانپزشکی ارائه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • رقابت ۱۶۱۸ حافظ خراسانی در آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است
  • برگزاری نوزدهمین آزمون تخصصی حافظان قرآن در خراسان رضوی
  • رتبه اول خراسان رضوی در تعداد حافظ و قاری بین‌المللی
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • چتر حمایتی پزشکان یزدی برای درمان بیماران صعب العلاج
  • تربیت حافظان قرآن در موسسه بیت‌الاحزان قم