Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@02:02:09 GMT

آزادگان، سفیران سربلند جمهوری اسلامی ایران هستند

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۷۸۸۴

به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، سیدجواد هاشمی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: جنگ‌های ایرانیان همیشه با عدالت و به دلیل دفاع از جمهوریت بوده است و شهدا برای این آرمان تا پای جان ایستادگی کردند.

وی افزود: ایران هرگز محور شرارت و خون‌آشامی نبوده است، در ۱۰۰ سال اخیر انگلیس و آمریکای جنایتکار هر زمانی اراده کردند با توطئه و زور پا در این کشور باز کنند، نتوانستند؛ نظام سلطه به دنبال استعمار کشورهای نفتی و منطقه بودند و قبل از انقلاب به این مهم دست یافتند ولی پس از پیروزی انقلاب با رهبری امام خمینی (ره) هیچگاه موفق به دست‌اندازی به جمهوری اسلامی ایران نشدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم بیان کرد: سپس با حربه جنگ و با پول‌های عربی و عبری هشت سال جنگ را به کشور عزیزمان تحمیل کردند و جوانان این کشور تا پای جان از جان و ناموس این کشور دفاع کردند.

وی با بیان اینکه جوانان دفاع مقدس سه دسته هستند، ادامه داد: عده‌ای برای دفاع از وطن خون خود را اهدا کردند و شهید شدند، عده‌ای جان خود را برای دفاع از جمهوری اسلامی قرار دادند و مدال جانبازی به گردن آویختند؛ همچنین عده‌ای گرفتار زور و ستم دشمن شدند و در زندان‌های حکومت بعث زندانی بودند.

هاشمی اظهار کرد: در زمان اسارات، برخی اسرا به دلیل شکنجه‌های حکومت بعث به شهادت رسیدند و برخی نیز پس از پایان جنگ، قهرمانانه به کشور بازگشتند و مورد استقبال ملت قدردان ایران قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: سالروز ورود آزادگان، سالروز اتحاد ملت ایران است و آزادگان سفیران سربلند ایران اسلامی هستند و شکنجه‌های بسیاری را تحمل کردند تا پیام انقلاب اسلامی را منعکس کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم اظهار کرد: بر همین اساس شنبه ۲۶مردادماه ساعت ۱۸:۳۰در مجتمع امام خمینی(ره)، مراسم تجلیل از آزادگان با حضور ۵۲۱آزاده و خانواده‌های آنان برگزار خواهد شد و همچنین به مناسبت این هفته از برخی از آزادگان در قالب طرح سپاس بازدید خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۲نفر از آزادگان در سال‌های اخیر به شهادت رسیدند که غبارروبی مزار این شهدا انجام خواهد گرفت؛ از تعداد آزادگان استان قم، ۱۰۲نفر بیش از پنج سال در زندان‌های حوکمت بعثی اسیر بودند و ۱۳نفر از آزادگان نیز جزو نخبگان محسوب می‌شوند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۷۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۵ سند همکاری بین ایران و سریلانکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور آقای رئیسی و رانیل ویکرماسینگه، رؤسای جمهور دو کشور، ۵ سند همکاری امضا کردند.

این اسناد همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکار‌ی‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» است.

دیگر خبرها

  • امضای ۵ سند همکاری بین ایران و سریلانکا
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است
  • مردم پاکستان و ایران در پیکار خود با ظلم و دفاع از مظلوم در کنار هم هستند
  • دفاع غرورآفرین جمهوری اسلامی در برابر اسرائیل ابهت پوشالی و مصنوعی آنان را شکست
  • دفاع جمهوری اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی مایه خرسندی برای تمامی منصفان عالم بود
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • روسای جمهور ایران و پاکستان دیدار کردند