Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، عراق نیوز در گزارشی آورده است که «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق روز پنجشنبه طی دستور العملی ویژه برای پروازهای هوایی نظامی، گشت زنی، اطلاعاتی، پهپادها و بالگردهای آمریکایی محدودیت گسترده ایجاد کرد.

در بیانیه ائتلاف آمریکایی آمده است: به کلیه دستور العمل های منتشر شده از سوی شرکای عراقی ما که به دستور نخست وزیری صادر شده، پایبند هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه افزوده است: مقام‌های ارشد گروه کاری مشترک برای گفت‌وگو درباره دستورالعمل «عادل عبدالمهدی» با مقام‌های وزارت دفاع این کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.  

ائتلاف آمریکایی تاکید کرده که مأموریت های مشترک در داخل خاک عراق بنابر درخواست دولت و با حمایت و مشارکت نیروهای عراقی صورت می گیرد.

این دستورالعمل در جریان جلسه ویژه شورای امنیت ملی عراق که روز پنجشنبه به ریاست «عادل عبدالمهدی» به عنوان فرمانده کل قوای مسلح برگزار شد، اتخاذ شده و فرماندهی مشترک نظامی عراق طی بیانیه ای به اطلاع عموم رساند.

براساس بیانیه فرماندهی مشترک نظامی عراق، تمامی موافقتنامه های اصولی پرواز بر فراز آسمان عراق اعم از نظامی، گشت زنی، اطلاعات نظامی، جنگنده ها، بالگردها، پهپادها (همه گونه) برای طرف های عراقی و غیر عراقی صرفا از این پس با موافقت ویژه فرمانده کل قوای مسلح یا یک نفر به نمایندگی از وی صورت می گیرد.

فرماندهی مشترک نظامی عراق از همه طرف های مورد خطاب این دستور العمل خواسته است که به این دستور العمل جدید پایبند بوده و هشدار داده که هرگونه تخلف از آن، به عنوان پرواز دشمن تلقی شده و پدافند هوایی عراق به سرعت با آن مقابله خواهد کرد.

کنترل آسمان عراق توسط خود دولت عراق یکی از مطالبات جدی نمایندگان و جریان های سیاسی این کشور در طول سنوات گذشته بوده و همواره نسبت به سوء استفاده آن توسط آمریکا اعتراض شده است.

با اجرای کامل این دستور العمل جدید انتظار می رود که آمریکا در نقل و انتقالات مشکوک خود از طریق آسمان عراق دچار محدودیت گسترده شود.

نیروهای عراقی در روز جمعه گذشته یک پهپاد آمریکایی را که به دلایل نامعلومی در منطقه «الرضوانیه» در شمال غرب عراق به زمین نشسته بود، شناسایی و ضبط کردند.

نیروهای آمریکایی با انتشار بیانیه ای با تایید این خبر گفتند که نیروهای عراق این پهپاد را بدون اینکه به تجهیزات آن آسیبی وارده شده باشد، تحویل گرفتند.

رسانه ها و کارشناسان بعد از این حادثه گفتند که پهپاد مزبور، مسلح بوده و برای اغراض تجسسی از آن استفاده شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دولت زمین شورای امنیت عادل عبدالمهدی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۷۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه های کشورهای حوزه خلیج فارس

تین نیوز

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه های کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، جعفر یازرلو از محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه های کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داد و گفت: با توجه به شرایط جوی بوجود آمده در برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس و آبگرفتگی سطوح و معابر، پروازهای فرودگاه های دبی و شارجه با تأخیر یا ابطال مواجه شده است.

یازرلو ضمن اشاره به محدودیت پروازی به فرودگاه های مذکور تا اطلاع ثانوی، به مسافران توصیه کرد: برای سفر به این مقاصد پیش از عزیمت به فرودگاه به منظور اطمینان از وضعیت تاخیر یا ابطال پرواز خود با شرکت های هواپیمایی مربوطه تماس حاصل کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه های کشورهای حوزه خلیج فارس
  • محدودیت پروازی به فرودگاه‌های دبی و شارجه
  • محدودیت پروازی به برخی فرودگاه‌های حاشیه خلیج فارس
  • حریم هوایی صهیونیست‌ها و تابوی شکست‌ ناپذیری اسرائیل با اقدام سپاه پاسداران درهم شکست
  • شرکت فرودگاه‌ها: وجود هرگونه محدودیت پروازی و فرودگاهی تکذیب می‌شود 
  • هرگونه محدودیت پروازی و فرودگاهی تکذیب می‌شود
  • وجود هرگونه محدودیت پروازی و فرودگاهی تکذیب می شود
  • محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد
  • محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد
  • تکذیب محدودیت پرواز در کشور