Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@06:54:52 GMT

مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۸۰۱۷

مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته ای که گذشت

استان هرمزگان در هفته گذشته شاهد رخدادهای مختلفی در حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی بود که برخی از مهمترین این رخدادها در این گزارش مرور می شود.

سیاسی

 بر اساس اخبار منتشره مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و نهادهای حمایتی، هرمزگان در ردیف چهار استان فقیر اول کشور قرار دارد و این زیبنده پایتخت اقتصادی کشور نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر بندرعباس افزود: از نظرآمار افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و اداره کل بهزیستی نیز همین وضعیت را داریم.

حجت الاسلام و المسملین محمد عبادی زاده اظهار کرد: این درحالی است که هرمزگان با ظرفیت های بالایی که دارد به عنوان پایتخت اقتصادی ایران  و پر درآمد ترین استانها، بخش عمده ای از اشتغال کشور را فراهم می کند.

وی اضافه کرد: درآمارهای منتشره سال ۹۵  نرخ بیکاری  در هرمزگان ۲۱و نیم درصد بوده که عمده آنان را افراد دانش آموخته مراکز آموزش عالی تشکیل می دهند که دراین زمینه نیز جزء چند استانی هستیم که بیشترین دانشجوی بیکار را دارد.

اقتصادی

در راستای تامین اعتبار طرح‌های توسعه ای شهرستان بشاگرد، استفاده از ظرفیت قانونی فروش اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان برای این منظور در دستورکار قرار گرفت.

استاندار هرمزگان روز شنبه هفته گذشته در نشست پیگیری اجرای طرحهای توسعه ای شهرستان بشاگرد گفت: یکی از ظرفیتهای قانون بودجه سال ۹۸ جهت تامین اعتبار طرح‌های مختلف، فروش اموال مازاد دستگاه های اجرایی است.

فریدون همتی افزود: در این راستا دستورالعملی تهیه شده که دستگاه های اجرایی می‌توانند اموال مازاد خود را به فروش رسانده و منابع حاصل از آن را جهت اجرای طرح‌ها هزینه کنند.

سه هزار و ۴۸۷ طرح اشتغال روستایی با اعتبار بیش از ۵ هزار و ۴۰۰میلیارد ریال در راستای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها به بانک‌های عامل معرفی شده است.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان روز شنبه گذشته در جمع خبرنگاران تعداد اشتغال پیش‌بینی شده برای این تعداد طرح را ۱۱ هزار و ۷۷۹ نفر ذکر کرد.

به گفته هادی ابراهیمی، تاکنون  یک‌هزار و ۷۴۷ طرح با پیش‌بینی اشتغال ۷ هزار و ۱۶۶ نفر،  با اعتبار ۲ هزار و ۶۶۷ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال تسهیلات را دریافت کرده‌اند.

برای نخستین بار در کشور، ۲ شهرک صنعتی خصوصی موافقت اصولی خود را از شرکت شهرک های صنعتی هرمزگان دریافت کردند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی هرمزگان گفت: این استان در حال حاضر ۲۸ شهرک و ناحیه صنعتی دارد که از این تعداد، ۲۶ مورد دولتی و ۲ شهرک هم خصوصی در روزهای اخیر اضافه شدند.

امیر امیری زاد روز سه شنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا افزود: از ۲۸ شهرک و نواحی صنعتی مصوب در هرمزگان، ۲۲ شهرک به بهره برداری رسیده که شامل، ۱۴ شهرک و ۸ ناحیه صنعتی می باشد.

۵۱۷ هزار و ۹۰۱ TEU کانتینر (هر تی ای یو معادل یک کانتینر ۲۰ فوت) از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه امسال در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان روز چهارشنبه هفته گذشته در جمع خبرنگاران گفت: از این میزان ۴۴۳ هزار و ۳۷۴ TEU کانتینر پر در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد که ۸۶درصد در همسنجی با پارسال افزایش داشته است.

الله مراد عفیفی پور افزود:  ۱۰۴ هزار TEU کانتینر محموله ترانشیپی و بیش از ۵۹ هزار و۴۹۱ TEU کانتینر نیز مربوط به محموله های ترانزیتی بوده است.

۱۴ طرح جدید سرمایه‌گذاری صنعتی و کشاورزی در کارگروه زیربنایی هرمزگان بررسی و تصویب شد.

استاندار هرمزگان گفت: تصویب طرح های صنعتی و کشاورزی در راستای سرمایه گذاری و اشتغالزایی در استان صورت می‌گیرد.

 همتی شنبه شب گذشته در نشست کارگروه امور زیربنایی و توسعه شهری، روستایی، عشایری، آمایش سرزمین و محیط زیست استان افزود: اراضی طرح های یادشده در پهنه های مورد تقاضا تعیین کاربری می شود.

راه اندازی پرواز جاسک- تهران با پیگیری های استاندار هرمزگان در دستور کار رییس سازمان هواپیمایی کشور قرار گرفت.

استاندار هرمزگان گفت: مقرر شد در راستای افزایش پروازها به سواحل شرقی کشور برای انجام هفته‌ای ۲ پرواز از تهران به جاسک و برعکس برنامه ریزی شود.

همتی روز سه شنبه گذشته در دیدار با رییس سازمان هواپیمایی کشور با توجه به اهمیت توسعه سواحل مکران و لزوم برخورداری این منطقه از حمل و نقل هوایی افزود: نقش حمل و نقل هوایی در توسعه سواحل مکران در شرق هرمزگان بسیار مهم است.

۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال امسال درقالب کمک هزینه تامین جهیزیه و هدیه ازدواج به زوج‌های نیازمند زیرپوشش کمیته امداد هرمزگان کمک شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان گفت: ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل منابع داخلی این نهاد و بیش از ۲ میلیارد ریال نیز از محل کمک‌های مردمی و خیران به زوج‌های نیازمند پرداخت شده است.

احمد پایان  روز یکشنبه هفته گذشته با اعلام این خبر افزود: درمدت چهارماه گذشته، ۶۳۰ زوج نیازمند زیرحمایت این نهاد از بسته خدمتی در حوزه ازدواج بهره مند شند.

قبض کاغذی آب در هرمزگان از ابتدای مهرماه ۹۸ حذف می شود و تمامی مشترکان اطلاعات مصرف آب خود را از طریق پیامک دریافت خواهند کرد.

معاون امور مشترکان آب و فاضلاب هرمزگان اعلام کرد: سامانه ثبت شماره تلفن همراه در راستای ارسال پیامکی قبض راه اندازی شده و مشترکان می توانند شماره اشتراک خود را ارسال و پیامک تایید را دریافت کنند.

علی رضایی سردره روز چهارشنبه گذشته در این خصوص افزود: مشترکان می توانند با ارسال کد اشتراک ۸ رقمی به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۴۱۲۲ و یا مراجعه به دفتر های پیشخوان دولت نسبت به ثبت شماره تلفن همراه جهت دریافت پیامک قبض آب اقدام کنند.

گروه ساختمانی تدبیر وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) یک هزارو ۱۵۰ واحد مسکونی برای محرومان در هرمزگان احداث می کند.

فریدون همتی استاندار هرمزگان شامگاه چهارشنبه با اشاره به نشست انجام شده با علی نیکزاد مدیرعامل گروه ساختمانی تدبیر، اظهار داشت: در این دیدار تامین مسکن برای محرومان مورد پیگیری قرار گرفت و در این راستا مقرر شد، تعداد یک هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی در استان از سوی این گروه احداث شود.

اجتماعی

پاکبان ۲۹ ساله شهرداری بندرعباس، هفته گذشته هنگام انجام وظیفه به علت تصادف با خودرو در بلوار امام خمینی(ره) جان باخت.

این حادثه  ساعت ۵ و ۳۷ دقیقه صبح جمعه گذشته در بلوار امام خمینی جنب صدا و سیمای مرکز خلیج فارس رخ داد.

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: ۱۹ دستگاه کامیون تانکردار نفتکش حامل ۵۲۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ۲ عملیات جداگانه در شهرستان میناب توقیف شد.

سردار عزیزالله ملکی عصر سه شنبه گذشته در جمع خبرنگاران افزود: ارزش این محموله های سوختی قاچاق ۳۷ میلیارد ریال برآورد شده و دراین ارتباط  ۱۹ نفر از عوامل قاچاق سوخت دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی میناب معرفی شدند.

جسدهای ۵ عضو خانواده شامل یک زن و مرد و دو فرزند دختر و پسر نوجوان در منزل مسکونی آنان در جزیره لاوان کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان در این باره گفت: گروه کارآگاهان تخصصی و جنایی پلیس آگاهی هرمزگان برای بررسی موضوع از بندرعباس به جزیره لاوان اعزام شده اند.

 سرهنگ عبدالمجید کرمی روز پنجشنبه گذشته با تایید خبر مرگ پنج عضو یک خانواده در جزیره لاوان در گفت و گو با ایرنا افزود: علت مرگ مشکوک و در دست بررسی است.

فرهنگی

گلزار شهدای بندرعباس یکشنبه گذشته میزبان برگزاری مراسم روح بخش دعای عرفه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی معصومی و نوای مداح علیرضا نژاد حسین از مشهد بود.

دعای روح بخش و پرفیض عرفه در نهمین روز از ماه ذیحجه همزمان با سراسر کشور، با حضور مردم مومن و خداجوی بندرعباس در مسجدها، حسینیه ها، امامزاده ها و مکان های متبرکه سراسر استان نیز طنین انداز شد.

پایان ششمین جشنواره خلیج فارس در سطح ملی، به مناسبت هفته خبرنگار یکشنبه هفته گذشته در سالن شهید آوینی بندرعباس برگزار و از نفرات برتر در بخش های مختلف و همچنین خانواده های شهدای رسانه استان تقدیر شد.

قرار است با دستور استاندار هرمزگان پنج هزار مترمربع به فضای فرهنگی این استان اضافه شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: فضای فرهنگی یاد شده برای احداث نگارخانه و پلاتو در ۱۰ شهر استان به حوزه فرهنگ، هنر و رسانه هدیه می شود.

رضا کمالی زرکانی روز یکشنبه گذشته در آیین پایانی ششمین جشنواره ملی مطبوعات خلیج فارس با تبریک روز خبرنگار افزود: همچنین برای ۸ نفر از خبرنگاران شرکت کننده در جشنواره کمک هزینه سفر زیارتی به مشهد مقدس اهدا شد.

۱۵۰ عدد سکه تاریخی نقره مربوط به دوره اشکانی، ساسانی و صفوی در هرمزگان مرمت شد.

معاون میراث فرهنگی  اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: مرمت این سکه های تاریخی به مدت یک ماه توسط کارشناس مرمت در موزه مردم شناسی انجام شد.

عباس نورزی روز چهارشنبه گذشته در خصوص این خبر بدون اشاره به میزان هزینه اختصاصی برای مرمت این سکه ها افزود: اعتبار مرمت سکه ها از محل اعتبارات ملی پرداخت شده است.

برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال در سطح وسیع و متنوع با رویکرد و نگاه به کنگره ملی شهدای استان هرمزگان تنظیم و اجرایی شود.

کنگره ملی یک هزار و ۵۰۰ شهید هرمزگان طبق برنامه اعلام شده در روزهای ۱۷، ۱۸ و ۱۹ دیماه امسال به میزبانی شهرستان بندرعباس برگزار خواهد شد.

استاندار هرمزگان گفت: با برگزاری مناسب برنامه‌های هفته دفاع مقدس باید به استقبال کنگره ملی شهدای استان برویم.

 فریدون همتی شنبه شب در نشست شورای هماهنگی دفاع مقدس استان افزود: تا زمان برگزاری کنگره ملی شهدا برنامه ها به صورت مستمر در استان برگزار شود.

آیین افتتاحیه کارگاه آموزشی «زندگی به سبک رضوی» به همت کانون خادم‌یاری خانواده دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی و مرکز جامع تعالی خانواده هرمزگان پنجشنبه شب گذشته در سالن جمعی حوزه علمیه خواهران بندرعباس برگزار شد.

آموزش و پرورش

یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی در سالجاری برای تخریب، بازسازی و تکمیل مدارس هرمزگان به اداره کل نوسازی مدارس استان ابلاغ شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: این میزان شامل ۸۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و ۷۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی است.

نوید احمدی عصر یکشنبه گذشته در نشست مشترک آموزش و پرورش هرمزگان ونوسازی مدارس به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار افزود: ۶۱۰ میلیارد ریال نیز تعهد خیران مدرسه ساز در جشنواره بیست و یکم برای تکمیل و بازسازی مدارس هرمزگان بوده است.

۵۰۰کودک افغان درهرمزگان از ۲۶ مرداد تا پایان شهریور امسال با شرکت در کلاس های آموزشی، مهارت های لازم را برای ورود به پایه اول ابتدایی کسب می کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان روز چهارشنبه هفته گذشته در حاشیه برگزاری دوره ی تامین مدرس ورود کودکان افغانستانی به دبستان گفت: کلاس های آموزشی در نوبت صبح و در پنج روز هفته برگزار می شود.

ایرج بیت الهی افزود: دوره تامین مدرس در راستای توافق نامه مشترک وزارت آموزش و پرورش و اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور  و به منظور آموزش کودکان افغانستانی که موفق به گذراندن دوره پیش دبستانی نشده اند، برگزار شد. 

ورزشی

جشنواره فوتبال پایه نونهالان مدارس هرمزگان روز شنبه هفته گذشته با هدف انتخاب استعدادهای برتر این رشته در زمین چمن مصنوعی باشگاه خورشید بندرعباس برگزار شد.

هدیه کاظمی و اسلام جاهدی از قایقرانان استان هرمزگان به همراه تیم ملی آب های آرام بانوان و تیم ملی پاراکانو در رقابتهای جهانی مجارستان شرکت می کنند.

رقابتهای لیگ برتر فوتبال هرمزگان با شرکت ۱۲ تیم از ۱۹ مهرماه امسال آغاز می شود.

عسل محسنی بسکتبالیست هرمزگانی هفته گذشته به اردوی تیم ملی سه نفره کشورمان دعوت شد.

تیم والیبال جوانان هرمزگان جمعه گذشته در دیدار نهایی رقابتهای دسته سوم والیبال در بخش پسران با شکست تیم کردستان به مقام قهرمانی دست یافتند.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۸۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره استقلال در لیست خرید اوسمار ویرا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ اوسمار ویرا سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد: «خیلی از بازیکنان را دوست دارم و از سال گذشته تا الان لیستی دارم که می‌خواهم عضو تیم ما شوند از جمله مهدی قایدی که فصل خوبی داشت، شهریار مغانلو، رامین رضاییان و اسدی».

به نقل از تسنیم سرمربی پرسپولیس درباره مصدومیت بیرانوند نیز اعلام کرد این بازیکن شاید به بازی روز جمعه هفته جاری جام حذفی مقابل آلومینیوم اراک نرسد اما به دیدار با سپاهان در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر خواهد رسید.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898593

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • ۱۲۰ ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های دوشنبه سوم اردیبهشت قم
  • لژیونر استقلالی در لیست خرید اوسمار ویرا
  • آتش بس ایران و اسرائیل موقتی است؟
  • ستاره استقلال در لیست خرید اوسمار ویرا
  • لیست غیرممکن اوسمار در پنجره تابستانی
  • فهرست خرید پرسپولیس لو رفت؛ سوپرستاره استقلالی در لیست اوسمار
  • نقش پررنگ علی آقا محمدی در واگذاری استقلال
  • تیم هفته امارات با ستاره ایرانی (عکس)
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در هرمزگان