Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@13:28:42 GMT

صندلیهای نانویی نشکن و مقاوم برای ورزشگاهها تولید شد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۸۰۲۱

صندلیهای نانویی نشکن و مقاوم برای ورزشگاهها تولید شد

سید امیر گلچین مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ما توانستیم ماده ای را تولید کنیم که متناسب با نیاز صنعت است، بیان کرد: این ماده پلیمری در ساخت صندلی های ورزشگاه به کار می رود.

وی افزود: تقاضای تولید چنین ماده ای برای ساخت صندلی های ورزشگاه از سوی یک شرکت تولیدی در حوزه پلاستیک به شرکتمان مطرح شد و ما نیز بعد از تحقیق و توسعه توانستیم این ماده نهایی را برای ساخت صندلی های مقاوم ورزشگاه به تولید برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه این مواد پلیمری ویژگی هایی را در صندلی های نهایی ورزشگاهها به وجود می آورد، بیان کرد: این ماده پلیمری، ماده نهایی برای تولید صندلی های ورزشگاه است؛ تولید کننده با کمک دستگاه تزریق، می تواند صندلی های مقاومی را به تولید برساند.

گلچین با اشاره به مزیت های این صندلی ها که با ماده پلیمری نانو به تولید می رسد، گفت: این صندلی ها از خواص مکانیکی بالایی برخوردار بوده و در مقابل ضربه مقاوم است؛ همچنین نسبت به تغییرات آب و هوایی مقاوم بوده و وقتی در معرض گرما و سرما قرار می گیرد آسیب نمی بیند.

وی با بیان اینکه این صندلی ها که با مواد نانو تولید می شوند نسبت به نمونه های کنونی، طول عمر بالایی دارند، بیان کرد: بهتر است ورزشگاهها برای وقتی شرایط متشنج و از سوی برخی افراد، صندلی ها شکسته می شوند از محصولی استفاده کنند که آسیب نبیند؛ استفاده از این ماده پلیمری باعث می شود صندلی های ورزشگاه امکان شکستن نداشته باشند و حتی از جای خود کنده نشوند.

گلچین با تاکید بر اینکه تقاضا از سوی شرکت تولیدی و ساخت ماده نهایی پلیمری با فناوری نانو منجر به ساخت و استفاده از این صندلی ها در برخی ورزشگاههای کشور شده است، بیان کرد: در حال حاضر از این صندلی ها به صورت روتین استفاده می شود؛ این محصول از خرداد امسال وارد بازار شده و تا کنون حدود ۵۰ تن از این مواد را به شرکت تولید کننده صندلی فروخته ایم.

وی با تاکید بر اینکه این شرکت دانش بنیان در زمینه مهندسی مواد پلیمیری صنعتی فعال است، بیان کرد: ما در این شرکت متناسب با کاربردهای مختلف مواد را به تولید می رسانیم.

گلچین در پاسخ به اینکه آیا خاصیت آنتی باکتریالی یا خواص دیگر در این صندلی ها به غیر از پایداری و مقاوم به شکستگی در نظر گرفته شده است، بیان کرد: شرکت تولیدی از ما درخواستی مبنی بر آنتی باکتریالی صندلی ها نداشته؛ اما می توانیم بر اساس درخواست مشتری خواص مختلف را در تولید ماده اولیه پلیمری به کار ببریم.

وی با تاکید بر اینکه در این شرکت بعد از تحقیق و توسعه توانستیم دانش فنی ساخت این مواد را بدست آوریم، بیان کرد: در حال حاضر از موادی برای تولید صندلی های ورزشگاه استفاده می شود که وارداتی هستند و با کیفیت های مختلف برای ساخت صندلی به کار گرفته می شوند؛ بنابراین محصولی که با فناوری نانو به تولید رساندیم و خروجی نهایی صندلی نانوی ورزشگاهی است نسبت به گریدی که در بازار وجود دارد ارزان تر است.

کد خبر 4692487 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان تولید ورزشگاه فناوری نانو نوآوری فناوری نانو شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی گوشی هوشمند ماهواره شرکت هواوی صندوق نوآوری و شکوفایی تولید دارو فناوری فضایی ناسا موبایل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۸۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد

سید سعید میرنظامی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در چهل و دومین نشست کمیسیون ماده ۴۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، پرونده یکی از شرکت‌های تولید و بسته بندی زعفران در استان مرکزی که در ۲ بند آزمون شده مغایر با استاندارد بود، توسط اعضای این جلسه مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: در این نشست که با حضور قاضی منتخب دادگستری برگزار شد، با محرز شدن تخلف واحد تولیدی و اتفاق نظر اعضای کمیسیون، واحد تولیدی که در مامونیه از توابع شهرستان زرندیه استان مرکزی فعالیت می‌کرد، ملزم به پرداخت جریمه نقدی، ارائه تعهد، الزام به بهسازی تولیدات و جمع آوری محصولات از سطح بازار شد.

مدیر کل استاندارد استان مرکزی گفت: طبق ماده ۴۱ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، در صورتی که واحدهای تولیدی و خدماتی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد یا تاییدیه از سازمان، اقدام به تولید کالا یا خدمات پایین‌تر از کیفیت استاندارد کنند، موضوع در کمیسیون ماده ۴۲ این قانون، مورد بررسی و تصمیم گیری اعضا قرار می‌گیرد.

کد خبر 6087595

دیگر خبرها

  • فیلم | تلاش راه آهن برای حمایت از بخش خصوصی
  • افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور
  • پرسپولیس تغییر مدیریتی نخواهد داشت
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • افزایش تولید در مناطق کمتر برخوردار با کودهای نانویی «ایران ساخت»
  • تجربه‌ای متفاوت با صندلی گیمینگ ایرانی
  • خرید بتن آماده در تهران | با مقاوم‌ترین بتن پروژه‌های خود را اجرا کنید