Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور رئیس سازمان زندان ها دو خانواده کردستانی از اجرای حکم قصاص قاتل فرزندانشان گذشتند. ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴ اجتماعی حقوقی و قضایی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با حضور رئیس سازمان زندان‌ها و در پی پیگیری های مستمر و شبانه‌روزی خیرین و ریش سفیدان استان کردستان و همچنین مددکاران مراکز اصلاحی و تربیتی سطح استان دو خانواده فداکار کردستانی با گذشت از خون فرزندانشان زندگی دوباره را به دو جوان کردستانی که به دلیل ارتکاب قتل در زندان تحمل حبس کرده و منتظر اجرای حکم قصاص بودند اعطا و با این اقدام خداپسندانه خود نشان دادند که کردستانی‌ها همچنان اسوه گذشت و فداکاری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانگیر  که در جریان سفر استانی رئیس  قوه قضائیه به کردستان، در شهر سنندج حضور یافته بود در مراسم تقدیر و تشکر از این دو خانواده فداکار کردستانی، «ایثار و بخشش» را از خصوصیات پیامبران و مورد تاکید آنان دانست و گفت: اقدام بسیار نیک و بزرگی که این دو خانواده  با گذشت  از اجرای حکم قصاص قاتل عزیزانشان انجام دادند و رضای خدای خوبی ها را بر حس انتقام ترجیح دادند در حقیقت دادن «حق حیات» به آنان بود و قطعا اجر و پاداش این عمل نیک نزد خداوند متعال بسیار با ارزش و پسندیده خواهد بود.

رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با اشاره به آیات 7 و 8 سوره زلزال که می‌فرماید «فمن یعمل مثقال ذرۀ خیرا یره و من یعمل مثقال ذرۀ شرا یره» اظهار داشت: روح انسان جاودانه است و در این راستا انسان می‌تواند با انجام اعمال نیک و پسندیده این جاودانگی را در بهشت برین مشاهده کند و یا در آن سوی مقابل می تواند خدایی ناکرده با انجام اعمال ناثواب و ناپسند این جاودانگی را به صورت عذاب الهی در جهنم ببیند.

جهانگیر در پایان سخنان خود با تقدیر و تشکر از خانواده های اولیای دم که علیرغم اینکه هنوز داغ از دست دادن فرزندانشان را در دل می پروراندند حاضر به بخشش قاتل  عزیزانشان شدند خاطرنشان کرد: قطعا همین روحیه ایثار و گذشت است که موجب شده انسان به درجه‌ای برسد که حتی فرشتگان نیز قادر نیستند به این درجه دست پیدا کنند و به این ترتیب انسان بتواند از فرشته‌ها نیز فراتر رود.

نجات یک زندانی از قصاص با تلاش رئیس سازمان زندان‌ها برای جلب رضایت اولیای‌دم

انتهای پیام/

R1014142/P/S2,20,1392/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سازمان زندانها

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان زندانها سازمان زندانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۸۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، عباس پوریانی افزود: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف دادگاه کجور، زندان شهرستان نوشهر و رئیس حوزه قضایی بخش کجور، یک محکوم به قصاص نفس از توابع روستای صالحان کجور از طناب دار رهایی یافت.

وی ادامه داد: تلاش در راستای صلح و سازش در خصوص پرونده مذکور، منجر به گذشت و اخذ رضایت از خانواده اولیای دم و رهایی فرد محکوم به قصاص از چوبه دار شد.

پوریانی خاطرنشان کرد: با گذشت خانواده فرد مقتول، چهره زیبای عفو و گذشت در استان مازندران به نمایش درآمد و این محکوم از قصاص نفس با رهایی از چوبه دار به آغوش خانواده بازگشت.

دیگر خبرها

  • رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران
  • رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور مازندران
  • افزایش نگرانی‌ از نیازهای ۲۵۰ هزار کودک اخراجی از پاکستان
  • رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان
  • تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»
  • رهایی یک محکوم به قصاص نفس در آمل
  • بخشش مانع اجرای حکم قصاص قاتل شادگانی
  • فروش خانه پدری برای نجات پسر از قصاص
  • آزادی قاتل سریالی معتادان پـس از ۲۸ سال زنــدان