Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@15:18:33 GMT

مسکو آماده برگزاری راهپیمایی‌های اعتراضی جدید

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۸۴۱۷

مسکو آماده برگزاری راهپیمایی‌های اعتراضی جدید

مسکو امروز (شنبه) آماده می‌شود تا در جدیدترین موج راهپیمایی‌ها شاهد برگزاری تظاهرات اعتراضی باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این راهپیمایی‌ها که هر شنبه از زمان رد صلاحیت برخی از کاندیداهای انتخابات محلی در مسکو برگزار می‌شود، بزرگترین اعتراضات گسترده از ۲۰۱۱ علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس برای آرام کردن معترضان با دشواری زیادی روبروست؛ حدود ۳۰۰۰ تن که در جریان اعتراضات قبلی علیه بازداشت الکسی ناوالنی، مخالف کرملین دستگیر شده بودند، همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

در راهپیمایی‌های اعتراضی قبلی، پلیس از باتوم علیه معترضان استفاده و مردم را بازداشت کرد.

سازمان‌دهندگان راهپیمایی امروز قصد دارند تا به دست هر فرد یک پلاکارت اعتراضی بدهند چون این نوع اعتراضات نیازی به مجوز از سوی مقام‌ها برای برگزاری ندارند. همچنین قرار است راهپیمایی مورد تایید حزب کمونیست روسیه نیز اوایل امروز برگزار شود.

دادستان‌های روسیه پرونده‌های کیفری علیه ده‌ها تن از معترضان به اتهام ناآرامی‌های گسترده گشوده‌اند که در صورت تایید، برای هر متهم تا هشت سال حبس در نظر گرفته می‌شود؛ اتهامات وارده شامل پرتاب بطری‌های پلاستیکی آب آشامیدنی به سوی افسران پلیس است.

انتخابات شورای شهر مسکو قرار است هشتم سپتامبر سال جاری میلادی برگزار شود اما کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، برخی از مشهورترین اعضای اپوزیسیون را رد صلاحیت کرده که همین امر، باعث شد تا راهپیمایی‌های گسترده اعتراضی علیه این اقدام برگزار شود؛ انتخابات محلی فرصتی بی‌سابقه برای آن است که مخالفان بتوانند صدای مخالفت خود علیه کرملین را به گوش دیگران برسانند.

در همین حال، کرملین برای نخستین بار به این اعتراضات واکنش نشان داد که آن هم برای کم اهمیت شمردن اهمیت این اعتراضات بود.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت:‌ ما با آنهایی که می‌گویند یک بحران سیاسی در کشور در حال وقوع است، موافق نیستیم. ما به طور کامل از واکنش پلیس علیه معترضان دفاع می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتراضات مسكو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۸۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی مردم یونان علیه حمایت آمریکا و اروپا از رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در ادامه حمایت‌های مردمی در کشورهای مختلف جهان از فلسطین و مردم غزه، هزاران نفر از مردم یونان برای اعتراض به حمایت‌های نظامی و سیاسی آمریکا، ناتو و اروپا از رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی مردم فلسطین در غزه، به خیابان‌ها آمدند خواستار توقف فوری جنگ در غزه شدند.

معترضان در نزدیکی وزارت دفاع یونان در آتن تجمع کردند.


کد خبر 6084951

دیگر خبرها

  • واکنش کرملین به انتقال کمک‌های چند میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین
  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه
  • تعبیر وارونه رؤیای آمریکایی/ راهپیمایی‌های گسترده حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده نشانه چیست؟
  • تصاویر راهپیمایی زنان علیه بی‌حجابی در تهران
  • کرملین: دست درازی آمریکا به دارایی های روسیه بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • تاکید کرملین بر عدم تغییر روند درگیری نظامی در اوکراین
  • «الهام علی‌اف» وارد مسکو شد
  • راهپیمایی مردم یونان علیه حمایت آمریکا و اروپا از رژیم صهیونیستی
  • برگزاری اعتراضات ضد اسرائیلی در برلین
  • خشم روسیه از کمک گزاف آمریکا به اوکراین