Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نقشه دشمن برای فلج کردن تولید کشورمان با شکست مواجه شده گفت: در جنگ تحمیلی اقتصادی دشمن پیروز شده ایم. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از شاتا، رضا رحمانی در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه مبل و منبت روستایی تویسرکان با بیان اینکه در جنگ تحمیلی اقتصادی دشمن پیروز شدیم، یادآور شد: مانند دوران هشت ساله دفاع مقدس سرافرازانه مقاومت کردیم و سربلند و پیروز از این جنگ بیرون آمدیم و نقشه دشمن برای فلج کردن تولید کشورمان با شکست مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شکل گیری خوشه‌های صنعتی در کشور، افزود: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کار‌های خوبی را در کشور شروع کرده که یکی از آن‌ها همین بحث خوشه‌ها است و خوشه‌ها تمام نمی‌شوند بلکه سرآغاز یک حرکت جدید خواهند بود.

رحمانی با اشاره به خوشه مبل و منبت تویسرکان مطرح کرد: ۱۳۰ میلیارد دلار ارزش تجارت مبل و منبت در دنیا و ۴۱۰ میلیارد دلار ارزش تولیدات آن است.

او ادامه داد: سال گذشته علیرغم اینکه صادرات ما در این حوزه سه برابر شد، اما ارزش صادرات مبل و منبت کشورمان ۶۴ میلیون دلار بوده است که تا رسیدن به میانگین ۱۳۰ میلیارد دلار جهانی جای کار بسیاری وجود دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در حوزه برندسازی و نرم افزاری باید در بخش مبل و منبت کار شود و حدود ۴۷۰ کارگاه در اشترمل است که باید محصولت تولیدی آن‌ها تحت یک شناسنامه و برند متمرکز و صادرات شوند.

رحمانی با تاکید بر ضرورت به هم رسانی‌ها برای تامین مواد اولیه مورد نیاز، بیان کرد: در همه کلاس‌ها باید تولید داشته باشیم و مراکز علمی و دانشگاهی پای کار آیند.

او با بیان اینکه از اعتبارات تبصره ۱۸ و اشتغال روستایی برای توسعه مبل و منبت در این منطقه استفاده شود، گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی حداکثر تخفیف را برای واگذاری زمین به فعالان این حوزه با بیشترین تقسیط بدهد و شرکت‌های مدیریت صادرات وارد این حوزه شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیر صنعت جنگ تحمیلی اقتصادی اشتغال روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۸۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان

عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: هدفگذاری صادرات کالا‌های غیر نفتی در سال ۱۴۰۲ بیش از سه میلیارد و صد میلیون دلار بود که سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار محقق شد که دو برابر سال قبل از آن بود..

 شهرزاد افزود: هدف گذاری ما برای سال ۱۴۰۳ بیش از ۴ میلیارد دلار است.

خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: بیشترین صادرات در بخش صنعت و معدن، شامل فلزات معمولی مانند فولاد، موادمعدنی، و محصولات کشاورزی و صنایع دستی بوده است.

قاسمی افزود: کشور‌های چین، امارات متحده عربی و عمان بیشترین مقصد صادرات کالا‌های غیرنفتی هرمزگان است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: با افزایش واحد‌های تولیدی - صنعتی و معدنی در استان و زیرساخت‌ها، هدفگذاری امسال نیز محقق می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است
  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا
  • لمس یک میلیارد دلاری صادرات به روسیه
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟