Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-23@16:14:11 GMT

بهنوش طباطبایی در جمع عکاسان سینما+عکس

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۸۵۶۵

از دونده، کازابلانکا، باشو،همشهرى کین،خانه خلوت، دیوانه از قفس پرید،مالنا و تا دهها فیلم درجه یک ایرانى و غیر ایرانى دیگر ابتدا عکسى به یادمان مى آید که روزى ما را از خودمان ربوده تا روبه روى پرده نقره اى بنشینیم و با لذت بگذاریم سینما ما را مسحور کند. چه نگاه ها و اکتها که شاید کارگردان و دوربینش ندیده باشند اما عکاس آن را براى همیشه جاودان کرده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حرفه پر زحمت سینما عکاسها با عشقى عجیب خود را کنار میگذارند و با دوربینشان کاملا یکى میشوند تا احساسى را ثبت کنند. براى همین است که گاهى دقایق زیادى را به عکسى خیره میشویم و حسى که ماندگار شده و تغییر ناپذیر است را با هزار خیال پردازى نظاره میکنیم و به گمانم ظرافت کار عکاس سینما همین است که حسى که شاید فقط یک آن در بازیگر به وجود آمده را براى همیشه ماندگار میکند. خوشحالم که در جشن پنجم عکاسان خانه سینما در کنار این هنرمندان کم مدعا حضور داشتم و افتخار اعلام نام بهترین عکاس سال را پیدا کردم. به آقاى #امید_صالحى تبریک میگویم و همچنین به دبیر محترم جشن جناب على نیکرفتار خسته نباشید میگویم و سپاسگزارى میکنم.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: بهنوش طباطبایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۸۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه محمد سالم بهترین عکس جهان را ثبت کرد؟

پنجشنبه ۱۸ آوریل، محمد سالم عکاس فلسطینی خبرگزاری رویترز جایزه معتبر بهترین عکس سال بنیاد عکس‌های مطبوعاتی جهان (World Press Photo) را از آن خود کرد.

ایناس ابومعمار زنی ۳۶ ساله است که پیکر بی‌جان خواهر زاده پنج ساله خود را در آغوش گرفته در حالی که تمام اقوام این کودک در پی اصابت موشک رژیم غاصب اسرائیلی به خانه‌شان جان باختند. این عکس نمادی از مقاومت و اندوه عمیق اتفاقات غزه است که دل هر بیننده‌ای را به درد می‌آورد.

محمد سالم عکاس برگزیده درباره انتشار این عکس می‌گوید: این عکس را روز دوم نوامبر سال گذشته با عنوان «لحظه‌ای قدرتمند و اندوهناک که بیانگر مفهوم گسترده رویداد‌های نوار غزه است گرفته‌ام.»

وی درباره ثبت این لحظه توصیف می‌کند: «مردم با سردرگمی به این طرف و آن طرف می‌رفتند و با اضطراب به دنبال عزیزان خود می‌گشتند. در لحظه‌ای به این زن که پیکر دخترک را در آغوش گرفته بود و از خود جدا نمی‌کرد، خیره شدم و این فرم را ثبت کردم.»

این عکاس برای دومین بار است که موفق به دریافت این جایزه شده است. او بیش از ده سال پیش نیز با تصویری دیگر از تلفات انسانی غزه موفق به دریافت این جایزه شده بود.

هیات داوران بنیاد عکس‌های مطبوعاتی جهان درباره انتخاب این عکس می‌گویند: این تصویر ترکیبی از توجه و تکریم است که نگاهی همزمان استعماری و واقعی به فقدانی تصور ناپذیر می‌اندازد.

تلخی‌های ماندگار تاریخ

قاب‌های تصاویر ماندگارترین بازمانده‌ها در تاریخ هستند. از اتفاقات اخیر غزه تصاویر زیادی ثبت شده است که باعث‌تر شدن دیدگان بینندگان می‌شود. در برخی از عکس‌ها درد‌ها به تصویر کشیده شده است و در تصاویر دیگر تفاوت شهر غزه در این چند ماه اخیر. اما در میان ثبت این حقایق هستند تصاویری که در اوج جنگ و بمب باران امید به افراد تزریق می‌کند، مانند لبخند آن ۳ کودک که به دوربین خیره شده‌اند.

شاید با دیدن خیلی از این تصاویر ته دلمان امید داشتیم تا هوش مصنوعی آنها را به تصویر کشیده باشد، اما در واقعیت این نبود و برخی از این این قاب‌ها از وضعیت آخرالزمانی آسمان غزه به ثبت رسیده بود. 

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • چگونه محمد سالم بهترین عکس جهان را ثبت کرد؟
  • (تصویر) تیپ ورزشی جدید بهنوش طباطبایی
  • «پرویز خان» به خانه‌ها رسید/ روایتی متفاوت از مربی اخلاق فوتبال در راه اکران آنلاین
  • شكست زن هشتم دارت جهان برابر دختر ايرانى
  • کیانوش عیاری: پاداش فیلم «تنوره دیو» اجازه ساخت فیلمنامه «شبح کژدم» بود
  • «شبح کژدم» در خانه سینما
  • تصویر بهنوش بختیاری در حرم امام رضا وایرال شد + عکس
  • محمد ربیعی: من مظلومم! بازی‌های تیم مرا با وسواس بیشتری قضاوت کنید
  • بليت جديد براى نبرد جهانى تيم ملى ووشو صادر شد
  • افتتاح نمایشگاه «سفر آخر» در حوزه هنری