Web Analytics Made Easy - Statcounter


مدیر عامل اتحادیه قرآنی گفت: شورای توسعه قرآن به بلاتکلیفی و نابسامانی موسسات قرآنی و عدم شکل‌گیری اتحادیه یکپارچه دامن زده و به نوعی با اهمال و سهل‌انگاری زمینه تاخیر و تعلل را به وجود آورده است.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، قربانی در نشست اعضای هیئت مدیره کشوری و مدیران عامل اتحادیه‌های مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت استان‌ها در اردبیل اظهار کرد: فعالان حوزه قرآنی با صبر و استقامت و انگیزه بالای کار و فعالیت خروجی شایسته‌ای را در روزهای گذشته مشاهده کردند به طوری که بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حقیقت بستری را فراهم کرده تا اتحادیه کشوری و استانی به رسمیت شناخته شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به ابعاد مختلف این بیانیه اشاره و خاطرنشان کرد: قطعا با این استقلال و فعالیت منسجم اتحادیه بلاتکلیفی و تعلل که شورای توسعه قرآن به آن دامن می‌زد رفع خواهد شد و بدون تاخیر و تعلل کارها در مسیر تعریف شده به پیش خواهد رفت.

مدیر عامل اتحادیه قرآنی با انتقاد از رویکرد تاخیر و تعلل شورای توسعه قرآنی در کشور بیان کرد: این شورا به جای حمایت از استقلال فعالیت اتحادیه با اهمال و سهل‌انگاری سعی کرده به بلاتکلیفی این مجموعه دامن بزند که با صدور بیانیه اخیر همه این اقدامات نامطلوب بی‌نتیجه مانده و در حقیقت اتحادیه جان تازه‌ای گرفته است.
قربانی افزود: ما در قالب این بیانیه ضمن توقف فعالیت اتحادیه و موسسات قبلی تلاش خواهیم کرد تا به صورت مستقل اتحادیه کشوری و به تبع آن استانی در حوزه قرآن فعالیت کند و سایر مجموعه‌ها و دستگاه‌های اجرایی به این بیانیه تمکین کنند.
وی تصریح کرد: در درجه اول اعضای حاضر در این نشست باید گذشته مبهم را فراموش کنندو سعی داشته باشند با همدلی و اتحاد کارها به پیش برود و در حقیقت نقاط ضعف نیز به نوعی برطرف شود.
مدیر عامل اتحادیه قرآنی ضرورت حمایت از این اتحادیه را از جایگاه دولتی، حاکمیتی و نمایندگان مجلس یادآور شد و گفت: این اتحادیه و فعالیت آن نمونه عینی کار مردمی و عمل به اصل 44 قانون اساسی است که در حقیقت بستر یک حرکت موثر و مفید نیز فراهم می‌آید.

قربانی ادامه داد: به رغم هجمه‌هایی که در این اتحادیه بود بیانیه شورای انقلاب فرهنگی و به رسمیت شناخته شدن فعالیت های اتحادیه شرایطی را فراهم کرده تا ما گام به گام کارها را به پیش ببریم و بتوانیم در آینده‌ای نزدیک با استقلال کامل به شکل‌گیری جامعه قرآنی و شهروند قرآن مدار کمک کنیم.

وی اظهار کرد: از سال 92 تاکنون اسناد و مدارک در اتحادیه‌ها و موسسات قبلی مورد بررسی و بروزرسانی قرار نگرفته که ضرورت دارد با شکل‌گیری اتحادیه جدید در چارچوب قانون همه با رعایت اصل قانون‌مداری برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌ها را انجام دهند.
مدیر عامل اتحادیه قرآنی در پایان خاطرنشان کرد: ما در استان‌ها نیز فعالیت اتحادیه‌ها را با به رسمیت شناختن ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و تبلیغات اسلامی شاهد خواهیم بود تا با تامین اعتبار مورد نیاز این اقدامات و فعالیت‌ها به شکل قانونی انجام شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف استقلال اصل ۴۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآن قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۸۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشتازی یزدی‌ها در تربیت حافظ قرآن کریم

 
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد،  عابدی در جریان گردهمایی مدیران و مربیان فعال طرح «چهار هزار حافظ به پاس آرمان چهار هزار شهید استان یزد»  گفت: این طرح به همت اتحادیه قرآنی استان شروع و تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته و در مرحله‌ای هستیم که به همت مربیان و مدیران در عرصه تربیت حافظان قرآن پیش می‌رود و مفتخر هستیم اعلام کنیم این طرح به عنوان یک طرح موفق در کشور مطرح و به استان‌های مختلف معرفی شده تا این سبک استان یزد در کل کشور اجرایی شود. 

 

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه امسال توانستیم حمایت مالی خوبی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرای هرچه بهتر این طرح جذب کنیم افزود: امیدواریم این طرح در سال جاری با قوت بیشتری ادامه یابد و در افق ۱۴۰۴، یزد بیش از چهار حافظ قرآن کریم داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیر طرح هستند و در جلساتی از طرح بالندگی چهار هزار حافظ به پاس آرمان چهار هزار شهید استان یزد یاد کردند، گفت: گردهمایی بزرگ حافظان قرآن استان در دستور کار قرار دارد تا با حضور مسئولان کشوری و استانی در سال جاری برگزار شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با قدردانی از زحمات مربیان و مدیران فعال در این طرح گفت: تلاش کنیم در کنار حفظ قرآن، عامل به قرآن باشیم و عمل به قرآن را در جامعه پیاده کنیم تا جامعه قرآنی داشته باشیم. تربیت نسل قرآنی در جامعه امروز آسان نیست چرا که کودکان و نوجوانان و جوانان ما با انواع و اقسام جاذبه‌های مختلف مواجه هستند، اما در این زمینه باید تلاش کرد تا بتوانیم نسل قرآنی داشته باشیم.

 

عابدی با اشاره به اینکه استقبال از این طرح نشان می‌دهد مردم استان یزد نسبت به قرآن کریم اهتمام ویژه‌ای دارند بیان کرد: برنامه‌هایی همچون محفل نشان می‌دهد اقدام خوب جواب خواهد داد و امیدواریم طرح چهار هزار حافظ به نیت چهار هزار شهید استان که امروز مورد استقبال قرار گرفته و در کشور به عنوان الگو مطرح شده، به خوبی تداوم داشته باشد تا در حوزه قرآن قدمی برداشته باشیم.

دیگر خبرها

  • جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • اختتامیه دوره‌های آموزشی غنچه‌های نور در کاشان
  • اعلام راهبردهای مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال جدید
  • بلاتکلیفی بیست ساله برای ساخت و ساز
  • پروانه فعالیت ۵ موسسه فرهنگی قرآن و عترت در سنندج صادر شد
  • حق هنر کتابت قرآن ادا نمی‌شود
  • پیشتازی یزدی‌ها در تربیت حافظ قرآن کریم