Web Analytics Made Easy - Statcounter

تورج دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در مورد روند برداشت از میادین مشترک نفتی غرب کارون در مقایسه با عراق اظهار داشت: در حال حاضر میزان تولید ایران از عراق بالاتر است، ظرفیت تولید سمت ایران ۳۵۰ هزار بشکه در روز است که تلاش می‌کنیم در سال جاری این ظرفیت افزایش و به ۴۰۰ هزار بشکه در روز برسد، در مورد میزان تولید در عراق اخبار رسمی نداریم ولی بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار بشکه در روز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره احتمال آسیب به چاه‌ها به دلیل نبود تکنولوژی روز دنیا گفت: ما برای توسعه میادین در مراحل تخلیه طبیعی نیازی به شرکت‌های خارجی نداریم و در مرحله NATURAL DEPLETION ظرفیت‌های داخلی کفایت توسعه میادین را می‌کند.

مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه نفت ادامه داد: بعنوان نمونه افزایش ۱۰۰ هزار بشکه‌ای در میدان  آزادگان جنوبی که سال گذشته اتفاق افتاد مرهون شرکت‌های داخلی بوده است، بنابراین از این بابت در مرحله تولید اولیه نگران نیستیم، اما چون نفت خام مخازن غرب کارون سنگین است باید به تولید ثانویه و ثالثیه هم فکر کرد که نیاز به تکنولوژی روز دنیا دارد که هم باید از شرکت‌های خارجی استفاده شود و هم اینکه به شرکت‌های دانش بنیان داخلی کمک کرد که بتوانند بومی سازی کنند.

وی تاکید کرد: در توسعه میادین نباید نگاه صرف به حضور و یا عدم حضور خارجی‌ها داشته باشیم، خیلی مواقع توانمندی داخلی بدون هیچ نگرانی کفایت می‌کند که مصداق آن را در غرب کارون دیده‌ایم. 

دهقانی یادآور شد: دانش روز در دنیا رو به رشد و توسعه است ما نیز باید بسترهای لازم برای بکار گیری فناوری روز دنیا و بومی‌سازی و انتقال آن ایجاد کنیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران عراق نفت تکنولوژی غرب کارون نفت خام سنگین میدان آزادگان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۸۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی بیش از ۴ هزار قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس

داریوش محمودی مدیرعامل نیروگاه بندرعباس گفت: این نیروگاه در سال گذشته موفق به ساخت و بومی‌سازی چهار هزار و ۲۰۰ قطعه تخصصی کوچک و بزرگ نیروگاهی شد که علاوه بر صرفه‌جویی ارزی، گام بسیار مهمی در عرصه افزایش دانش این بخش مهم صنعت برق کشور برداشته است.

وی افزود:  یدکی ولو‌های آب‌شیرین‌کن، قطعات بانداسکرین، توری، قرقره، زنجیر بانداسکرین، گیربکس باند اسکرین، دیافراگم اگزوز کوئیک والو تریپ ولو گاز، اکسپنشن‌ها، کیسینگ پمپ اگزلری، اینترکولر، اکسپنشن آکاردئونی جی آرفن، پیستون کمپرسور هوا و یاتاقان گاید بیرینگ از جمله قطعاتی است که توسط متخصصان داخلی نیروگاه ساخته و بومی‌سازی شده است.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس گفت: یکی از افتخارات این نیروگاه در سال‌های اخیر، خودکفایی در زمینه ساخت ۹۰ درصد قطعات نیروگاهی است و این مهم در سایه حمایت از تولید داخلی و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و با صرفه‌جویی زیادی محقق شده است.

محمودی افزود: قطعات ساخته‌شده برگ زرینی از افتخارات صنعت برق هرمزگان به‌ویژه شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان به‌شمار می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • رونالد آرائوخو: مسخره است که به عنوان یکی از بهترین لیگ‌های دنیا، تکنولوژی خط دروازه نداریم
  • ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • شمارش معکوس برای افزایش ۲۰ هزار بشکه‌ای نفت در آغاجاری
  • تولید بیش از ۶۱۰ هزار تن شکر در شرکت توسعه نیشکر
  • برداشت ۳۸ هزار تن شکر در کشت و صنعت هفت تپه
  • کارنامه سفر نخست‌وزیر عراق به آمریکا؛ موفق یا ناکام؟
  • آغاز برداشت علوفه ترکیبی در بابل + فیلم
  • بومی سازی بیش از ۴ هزار قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس
  • عراق در صادرات نفت به آمریکا از عربستان پیش افتاد
  • ◄ 3 هزار فروند کشتی نیاز داریم اما دست روی دست گذاشته ایم!