Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-03-29@13:04:20 GMT

معرفی برترین خودرو‌های ۱۲ سیلندر تاریخ +تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۸۶۶۷

معرفی برترین خودرو‌های ۱۲ سیلندر تاریخ +تصاویر

خودرو‌های ۱۲ سیلندر از قدرتمندترین مدل‌هایی هستند که در تاریخ تولید شده‌اند، در این گزارش ۱۰ خودرو ۱۲ سیلندر برتر تاریخ را معرفی خواهیم کرد.

به گزارش شریان نیوز،  پیشرانه‌های طرح V در حال حاضر از پرکاربرترین موتور‌های درون‌سوز مورد استفاده در خودرو‌های مختلف هستند که سیلندر‌های آن به جای چینش خطی، در دو ردیف به شکل حرف V انگلیسی یا عدد ۷ فارسی با زاویه معمولا ۶۰ درجه روبه‌روی هم قرار می‌گیرند، این نوع پیشرانه‌ها از نظر فضا، کوچکتر از پیشرانه‌های خطی هستند و مرکز ثقل پایین‌تری نیز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشرانه‌های درون‌سوز V۱۲، یعنی موتور‌هایی که با چینش V شکل دارای ۱۲ سیلندر (دو ردیف ۶ تایی) هستند، این نوع پیشرانه‌ها از ابتدای سال ۱۹۰۰ میلادی مورد استفاده قرار می‌گرفتند و با گذشت زمان، محبوبیت آن‌ها افزایش پیدا کرد. پیشرانه‌های V۱۲ به‌نوعی یکی از قدرتمندترین موتور‌های موجود در بازار هستند که تنها در اتومبیل‌های خاص، ابرخودر‌های پرسرعت و برخی سوپراسپرت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته این نوع پیشرانه‌ها در قایق‌های موتوری و کشتی‌های هوایی نیز، قابل استفاده هستند. (شکل زیر)

 پیشرانه‌های V۱۲ بیش از هر شرکت دیگری در مدل‌های خاص استون مارتین، فراری، لامبورگینی، رولزرویس، بی‌ام‌و و مرسدس بنز دیده می‌شود، البته با تغییرات به‌وجود آمده در صنعت خودروسازی، تا چند سال دیگر، استفاده از پیشرانه‌های درون‌سوز کاملا متوقف می‌شود، اما در حال حاضر می‌توان نگاهی به برترین خودرو‌های ۱۲ سیلندر V شکل تاریخ داشت، خودرو‌هایی در زمان‌های مختلف، از برند‌های مختلف و با قدرت‌های مختلف، با ما همراه باشید:

خودرو فراری ۲۵۰ (۱۹۵۳)

فراری ۲۵۰ حدود ۱۰ سال در نسخه‌های جاده‌ای و مسابقه‌ای تولید شد و نام بزرگی برای برند فراری در ده ۱۹۵۰ میلادی ساخت، این مدل با پیشرانه کم حجم ۱.۵ لیتری آغاز و نسخه‌های نهایی آن با پیشرانه ۳.۰ لیتری تولید شدند، نسخه‌های فراری ۲۵۰ شامل GTO، Monza، LM، Mille Miglia، California Spyder و GT می‌شود، اکثر نسخه‌های فراری ۲۵۰ از قدرت مابین ۲۲۰ تا ۲۵۰ اسب‌بخار بهره می‌بردند.

خودرو بی‌ام‌و ۸۵۰ (۱۹۹۰)

در زمانی سری E31، ۸ بی‌ام‌و به تعطیلی خود نزدیک شده بود، مدل ۸۵۰ با ۱۲ سیلندر، توانست دوباره خط تولید این سری را فعال کند، بی‌ام‌و ۸۵۰ یک خودرو اسپرت متفاوت با طراحی جذاب، قدرت بالا و پرطرفدار بود که به‌بهترین شکل جواب سرمایه‌گذاری مدیران بی‌ام‌و را داد. البته مدل پایه بی‌ام‌و ۸۵۰ از پیشرانه ۴.۴ لیتری ۸ سیلندر بهره می‌برد، اما نسخه ۵.۰ لیتری V۱۲ با قدرت نزدیک به ۳۰۰ اسب‌بخار و گیربکس ۴ دنده خودکار، توانست نقطه عطف این سری باشد.

خودرو مرسدس بنز  اس ۶۰۰ (۱۹۹۱)

مرسدس‌بنز S۶۰۰ در واقع جزو نسل سوم مرسدس کلاس S قرار می‌گیرد که مدل‌های آن را سدان‌های لوکس با امکانات رده بالا تشکیل می‌دهند، نکته جالب آن است که این خودرو اولین مدل ۱۲ سیلندر تاریخ شرکت مرسدس است، یعنی شرکت بزرگی مانند مرسدس تا سال ۱۹۹۱ هیچ خودرویی با پیشرانه ۱۲ سیلندر تولید نکرد و اولین مدل V۱۲ این شرکت یک سدان لاکچری بالارده بود که بخشی از شهرت خود را به‌دلیل همین پیشرانه V۱۲ به‌دست آورد، این مدل دراصل برای رقابت با بی‌ام‌و ۷۵۰i تولید شد.

خودر مک‌لارن اف وان (۱۹۹۲)

مک‌لارن که در سال ۱۹۹۲ شرکتی نوپا محسوب می‌شد توانست با تولید مدل F۱ سریعا خود را به یکی از رقبای جدی فراری تبدیل کند، مدل F۱ تنها در ۱۰۶ نسخه تولید شده که هرکدام با قیمت بسیار بالا ۱۲.۹ میلیون پوند به‌فروش رفت. خودرو محبوب مک‌لارن، ۳۸۶ کیلومتر در ساعت سرعت داشت که این خود یک رکورد محسوب می‌شود و مک‌لارن F۱ را به یکی از منحصر‌به‌فردترین خودرو‌های تاریخ تبدیل می‌کند.

خودرو رولزرویس فانتوم (۲۰۰۳)

سری فانتوم یکی از مشهورترین تولیدات شرکت رولزرویس محسوب می‌شود، تولید این سری از سال ۱۹۲۵ آغاز شده و تاکنون طی ۸ نسل ادامه پیدا کرده است، اما بهترین مدل ۱۲ سیلندر این سری مربوط به نسل هفتم آن می‌شود که از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۲ ساخته و به بازار عرضه شد. فانتوم ۱۲ سیلندر با پیشرانه حجیم ۶.۱۲ لیتری، یک مدل لاکچری پرقدرت بود که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کرد، با این وجود اولین مدل فانتوم ۱۲ سیلندر به نسل سوم این خودرو که طی سال‌های ۱۹۳۶ تا ۱۹۳۹ تولید شد باز می‌گردد.

خودرو آئودی کیو۷ تی‌دی‌آی (۲۰۰۸)

در طول تاریخ مدل‌های شاسی‌بلند متعددی با پیشرانه ۱۲ سیلندر ساخته شده‌اند، اما آئودی Q۷ TDi خودرویی متفاوت است. این مدل به‌جای پیشرانه بنزینی، از پیشرانه دیزلی استفاده می‌کند، درواقع مدل Q۷ TDi اولین مدل دیزلی V۱۲ تاریخ شرکت آئودی محسوب می‌شود. این خودرو با ۴۹۳ اسب‌بخار قدرت و هزار نیوتن‌متر گشتاور یک هیولای به تمام معنا است که صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را تنها در ۵.۵ ثانیه طی می‌کند.

خودرو استون مارتین وان ۷۷ (۲۰۱۱)

تنها ۷۷ نفر شانس این را داشتند که این مدل جذاب را خریداری و از رانندگی با آن لذت ببرند، این خودرو تولید محدود استون مارتین دارای پیشرانه فوق‌ حجیم ۷.۳ لیتری ۱۲ سیلندر با نزدیک به ۷۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن‌متر گشتاور بود، ابرخودرو استون مارتین وان ۷۷ علی‌رغم وزن هزار و ۶۳۰ کیلوگرمی، با سرعت کم‌نظیر ۳۵۴ کیلومتر در ساعت، صفر تا صد را در تنها ۳.۵ ثانیه طی می‌کند.

خودرو لامبورگینی اونتادور (۲۰۱۱)

سال ۲۰۱۱، زمانی برای معرفی ابرخودرو‌های قدرتمند بود، پس از استون مارتین وان ۷۷، لامبورگینی نیز با معرفی نسل جدید ابرخودرو‌های خود با نام اونتادور که نزدیک به ۷۰۰ اسب‌بخار قدرت داشت، یک خودرو V۱۲ دیگر را وارد بازار کرد. لامبورگینی تاکنون هزار نسخه از اونتادور را تولید و عرضه کرده که برای شرکتی مانند لامبورگینی با تولیدات محدود، در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود. اونتادور از پیشرانه نسل جدید لامبورگینی بهره می‌برد که نیرو را با سیستم انتقال ۷ سرعته نیمه خودکار به تمام چرخ‌ها هدایت می‌کند.

خودرو پاگانی هوایرا (۲۰۱۲)

ابرخودرو پاگانی زوندا آنقدر جذاب بود که در زمان معرفی جانشین آن، پاگانی هوایرا، هیچ‌کس از موفقیت این مدل مطمئن نبود، اما هوایرا توانست سطح خودرو‌های پاگانی را یک پله به جلو ببرد و جانشین خلفی برای مدل به‌یادماندنی زوندا باشد. پاگانی در هوایرا از پیشرانه ۶.۰ لیتری ۷۲۰ اسب‌بخاری مرسدس AMG استفاده کرد که نهایت سرعت آن به ۳۷۰ کیلومتر در ساعت می‌رسید. هر نسخه هوایرا با قیمت یک میلیون و ۳۱۴ هزار دلار به فروش می‌رود.

خودرو فراری لافراری (۲۰۱۳)

فراری متخصص ساخت خودرو‌های سوپراسپرت و قدرتمند در اروپا محسوب می‌شود، مدل لافراری دارای پیشرانه بنزینی ۶.۳ لیتری V۱۲ به‌همراه یک موتور الکتریکی است که نزدیک به هزار اسب‌بخار قدرت دارد. نمایشگاه بین‌المللی خودرو ژنو در سال ۲۰۱۳، مکانی بود که فراری ابرخودرو خود را معرفی کرد، تا کنون ۲۱۲ نسخه از این خودرو تولید شده که هرکدام ۱ میلیون ۳۰۰ هزار دلار قیمت دارد.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۸۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| مظنون فراری از دست پلیس به خودروی در حال حرکت آویزان شد

آفتاب‌‌نیوز :

در جریان این حادثه که روز ۲۷ ژانویه رخ داد، خوان والدز ۴۰ ساله، تلاش کرد از ماموران پلیس فرار کند و در نهایت نیز پلیس مجبور به شلیک به او شد. در روز حادثه، پلیس در پی تماس یک زن مبنی بر خشونت خانگی به محل مراجعه کرد.

والدز، با خودرو خود از محل متواری شد. او یک توقف کوتاه در محله داشت، اما بلافاصله به مسیر خود به سمت بزرگراه ادامه داد. پس از آن‌که پلیس با چند برخورد خودرو او را از کار انداخت، والدز تلاش کرد که یک خودرو دیگر را بدزدد، اما راننده شروع به حرکت کرد.

والدز حدود ۱۰ ثانیه به خودرو متحرک آویزان ماند و پس از آن نیز به فرار ادامه داد. پلیس پس از دو اخطار، مجبور شد به او شلیک کند. اداره پلیس کالیفرنیا روز سه‌شنبه هفتم فروردین اعلام کرد که والدز از بیمارستان مرخص و به بازداشتگاه منتقل شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی منبع: فرارو

دیگر خبرها

  • رکورد قیمت حواله خودروهای جانبازان در ۱۴۰۳؛ ۱۳ میلیارد بده مرسدس ۲۲ میلیاردی بگیر!
  • معرفی برترین ورزشکاران ایران در سال ۱۴۰۲ در شبکه ورزش
  • رکورد قیمت حواله خودرو‌های جانبازان در ۱۴۰۳؛ ۱۳ میلیارد بده مرسدس ۲۲ میلیاردی بگیر!
  • تاریخ معرفی گوشی‌های سری هواوی P70 لو رفت
  • رکورد قیمت حواله خودروهای جانبازان در ۱۴۰۳ / ۱۳ میلیارد بده مرسدس ۲۲ میلیاردی بگیر!
  • خودرو‌های جدید تولید ایران
  • فیلم| مظنون فراری از دست پلیس به خودروی در حال حرکت آویزان شد
  • فراری اگر ربات تولید کند! (تصاویر)
  • عجیب‌ترین خودروهای تاریخ AMG، از میتسوبیشی گالانت تا A کلاس دو موتوره (+عکس)
  • پایان فروردین ماه ؛ معرفی برترین های جشنواره کتابخوانی رضوی