Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،امیدی سرپرست منطقه ویژه اقتصادی و سخنران سمینار به ارائه مباحثی درخصوص مفاهیم، رویه‌ها و تشریفات گمرکی، اسناد لازم برای ترخیص کالا، تعرفه‌های گمرکی و تشریح سامانه جامع گمرک پرداخت.
محمدی رئیس اتحادیه صادرکنندگان سقز هم هدف از برگزاری این سمینار‌ها را افزایش دانش و آگاهی اعضای اتحادیه و اتاق بازرگانی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهرستان مرزی سقز از ظرفیت و پتانسیل‌های مناسبی برای تجارت مرزی برخوردار است، اما "عدم بازگشایی بازارچه مرزی سیف" و "نبود نمایندگی گمرک در این شهرستان موجب مشکلاتی برای تجار و صادرکنندگان این شهرستان شده است.

انتهای پیام/ت

سمینار آموزشی "امور گمرکی و ترخیص کالا" در سقز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سمینار آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۸۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نشست ستاد اقتصادی دولت، امروز سه‌شنبه به ریاست آقای رئیسی، برای بررسی آخرین وضع پیشگیری و مقابله با قاچاق برگزار شد.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق در ابتدای این نشست، ضمن ارائه گزارشی از وضع قاچاق کالا و سوخت از مبادی ورودی رسمی و غیر رسمی، به دیگر ابعاد این پدیده، از جمله حجم بالای گردش مالی قاچاق، استفاده از زمینه‌های قانونی برای دور زدن قانون، مسیر‌های قاچاق کالا و سوخت از خارج به داخل و از داخل به خارج و همچنین، نقش پشتیبانان مسیر و روند قاچاق پرداخت.   رئیس جمهور، پس از شنیدن این گزارش و همچنین نقطه نظرات اعضای ستاد اقتصادی دولت در سخنانی با بیان اینکه مبارزه و مقابله با قاچاق، کمک به تولید و اشتغال در کشور است، بر برنامه‌ریزی هماهنگ همه دستگاه‌های اجرایی برای شناسایی و مسدود کردن زمینه‌های قاچاق و همچنین، هماهنگی کامل با ستاد مقابله با قاچاق برای مقابله بی‌امان با این معضل اقتصادی، تأکید کرد.   آقای رئیسی با توجه به آثار سوء ضد تولیدی قاچاق، تبیین ابعاد خسارت‌های قاچاق به زیرساخت اقتصادی کشور را برای مدیران و همه استانداران ضروری دانست و تصریح کرد: مبارزه با قاچاق، موضوعی فرا دستگاهی است و همه مدیران دولتی موظفند که بدون هرگونه تأخیر با بهره‌گیری از قانون موجود و به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها، مقابله قاطع با قاچاق را جزو اولویت‌های کاری خود قرار دهند.   رئیس جمهور در این نشست، همچنین بر اجرای دقیق و کامل قانون تازه به تصویب رسیده ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری، ملوانی و ته‌لنجی) با همکاری همه دستگاه‌های مسئول و اعمال نظارت جدی بر نوع و میزان کالا‌های وارداتی و ثبت اطلاعات آن در سامانه‌های گمرکات کشور، تأکید کرد.

دیگر خبرها

  • حقوق و عوارض گمرکی کالا‌های اساسی و ارزش افزوده یک درصد شد
  • ارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه
  • آموزش مدیریت چرای دام در خاتم
  • دوره تغذیه و مدیریت بیماری‌های قارچی نخیلات در تنگستان برگزار شد
  • ساماندهی و توسعه صادرات از مرز بین المللی مهران ضرورت دارد
  • مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های اساسی به یک درصد کاهش یافت
  • کشف ۱۱۰ کیسه مغز بادام چینی قاچاق در شهرری
  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • ضرورت اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی