Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، از جنوب استان ادلب سوریه خبر می‌رسد، عملیات نیرو‌های ارتش با پشتیبانی یگان‌های موشکی، توپخانه و هوایی برای رسیدن به حومه شمالی شهر راهبردی «خان شیخون» علیه گروهک‌های تروریستی در جریان است.

نیرو‌های سوری از عصر روز پنج شنبه (بیست و چهارم مردادماه) عملیات جدیدی را از شهرک تازه آزاد شده «زیتونه» علیه عناصر تروریستی در شهرک «مدایا» در حومه غربی شهر «خان شیخون» انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های ارتش سوریه بامداد روز جمعه (بیست و پنجم مردادماه) پس از چند ساعت درگیری سنگین موفق شدند تروریست‌ها را عقب برانند و شهرک «مدایا» را از اشغال خارج و به کنترل دربیاورند.

به گفته منابع میدانی، یگان‌های موشکی و هوایی در این عملیات نقش ویژه‌ای را ایفا کردند و با حملات سنگین و دقیق عناصر تروریستی را مجبور کردند این شهرک را تخلیه کنند تا راه برای پیشروی نیرو‌های زمینی باز شود.

به گزارش مشرق، با پاکسازی شهرک «مدایا»، امنیت شهرک «زیتونه» از محور شمالی تامین و همچنین فشار‌ها بر تروریست‌ها در شهرک‌های «رکایا، نقیر و عابدین» از محور‌های جنوب و شرق تشدید شد.

نیرو‌های ارتش سوریه پس از تثبیت مواضع در شهرک «مدایا»، عملیات را در حومه غربی شهرک «خان شیخون» علیه گروهک‌های تروریستی ادامه دادند و ارتفاع «الارجحی» را هم به سیطره درآوردند.

این ارتفاع مهم و راهبردی بر شهرک «عابدین» اشراف کامل دارد و همین مسئله باعث شده این شهرک از لحاظ نظامی ساقط شده محسوب شود؛ نیرو‌های سوری همچنین مواضع خود را در منطقه تازه پاکسازی شده «کفرطاب» تثبیت کردند.

به گزارش مشرق، با پاکسازی صورت گرفته، نیرو‌های ارتش سوریه فاصله خود را با شهر راهبردی «خان شیخون» از محور غربی به کمتر از ۳ کیلومتر رساندند و وحشت و ترس را بر اردوگاه تروریست‌ها حاکم کردند.

با تشدید فشار‌ها در محور غربی شهر «خان شیخون»، جاده «مورک - معره نعمان» زیر آتش سنگین نیرو‌های ارتش سوریه قرار گرفته و انتقال نیرو و تجهیزات برای گروهک‌های تروریستی دشوار شده است.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، با نزدیک شدن نیرو‌های ارتش سوریه به شهر خان شیخون و شدید شدن درگیری ها، تلفات گروهک‌های ترویستی افزایش یافته و فقط در یک روز بیش از ۵۰ تن از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند.

نام «رامز عبدالحمید از فرماندهان نظامی گروهک تروریستی «جیش النخبه» در لیست کشته شدگان دیده می‌شود؛ ۲ تن از عناصر تروریستی در جریان درگیری‌ها و پاکسازی ارتفاع «عاس» دستگیر و اسیر شدند.

از حومه شرقی شهر «خان شیخون» خبر می‌رسد، گروهک‌های تروریستی موج جدیدی از حملات سنگین را از ارتفاع «ترعی» و شهرک «التمانعه» علیه نیرو‌های ارتش سوریه در ارتفاع و شهرک «سکیک» آغاز کرده اند.

گروهک‌های تروریستی از حومه ارتفاع «ترعی» نیز یک خودروی انتحاری را به سمت ارتفاع «سکیک» فرستادند، اما با واکنش به موقع نیرو‌های سوری این خودروی انتحاری قبل ار رسیدن به هدف تعیین شده منهدم شد.

در حال حال حاضر، درگیری‌ها در حومه شهرک و ارتفاع سکیک میان نیرو‌های ارتش سوریه و تروریست‌ها ادامه دارد؛ برخی رسانه‌های گروهک‌های تروریستی از اشغال شهرک و ارتفاع سکیک خبر داده اند، اما یک منبع میدانی این خبرسازی‌ها را تکذیب کرد.

نیرو‌های ارتش سوریه از محور شرقی با شهر «خان شخون» همچنان ۹ کیلومتر فاصله دارند و برای رسیدن به این شهر باید مناطق مهمی از جمله ارتفاع «ترعی» را از اشغال تروریست‌ها خارج کنند.

اگر نیرو‌های سوری از محور‌های شرق و غرب موفق به پاکسازی مناطق اشغالی شوند و خود را به حومه شمالی «خان شیخون» برسانند، تروریست‌ها در جنوب استان ادلب و شمال استان حماه محاصره می‌شوند؛ این شهر مهم‌ترین پایگاه گروهک‌های تروریستی در جنوب ادلب به شمار می‌آید.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

آخرین خبر‌ها از تحولات میدانی شمال سوریه/ ۱۲ کیلومتر تا محاصره گروهک‌های تروریستی در شمال استان حماه و جنوب استان ادلب + نقشه میدانی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سوریه گروه های تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۸۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، لوکاشنکو در سخنانی در کنگره خلق بلاروس اظهار کرد: امروزه هر کسی می‌داند که اوکراین یک میدانی برای آزمون است و تحولات آن کشور به نحوی مشخص خواهد کرد که نظم جهانی در آینده چگونه خواهد بود.

وی با بیان اینکه «قدرت‌های بزرگ هسته‌ای عملا بطور غیرمستقیم در خاک با هم می‌جنگند» افزود: دولت اوکراین به توافقی با غرب دست یافته است که بر اساس آن جان مردم اوکراین با سلاح مبادله می‌شود.

لوکاشنکو تاکید کرد: این یک مساله دردناک است. اما بگذارید نگاهی فلسفی به تحولات بیندازیم. چه کسی در این دور جدید از تقابل میان شرق و غرب پیروز شده است؟ ما پیروز نشده‌ایم؟ آنها هم پیروز نشده‌اند.

رئیس جمهور بلاروس با بیان اینکه همه روسای جمهوری سابق اوکراین کشورشان را غارت کردند، گفت: اوکراین کشوری شکوفا با خاکی حاصلخیز و دارای نیمی از عناصر جدول مندلیف است. به ۲ دریا راه دارد و از معادن و غول‌های صنعتی با مردمی خلاق و سختکوش دارد.

لوکاشنکو اظهار کرد که مردم اوکراین باید آزاد زندگی کنند، شاد باشند و ثروتمند شوند. اما آنها ثروتمند نشدند بلکه فقط شمار معدودی از آنها ثروت کسب کردند. اولیگارش‌ها و افراد قدرتمند همه منابع را از آن خود کردند.

دیگر خبرها

  • اوکراین میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است
  • روایت محافل عبری از سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله
  • قطعی برق در مناطقی از فلسطین اشغالی بر اثر حملات مقاومت لبنان
  • موشک‌های مقاومت کریات شمونه را در تاریکی فرو برد
  • دور دوم رسیدگی به پرونده اعضای گروهک تروریستی منافقین
  • ببینید | آغاز دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین
  • دادگاه منافقین آغاز شد
  • برگزاری نخستین دادگاه منافقین در سال جدید آغاز شد
  • تبادل تروریست‌ها در بندر گوادر
  • علنی‌شدن حمایت اسرائیلی‌ها از گروهک تروریستی جیش الظلم + سند