Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@13:56:04 GMT

نقش فيلترهاي کربني در تصفيه آب

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۸۹۷۸

نقش فيلترهاي کربني در تصفيه آب

خبرگزاری آریا- در بسیاری از دستگاه های تصفیه آب، فیلتری به نام فیلتر کربنی وجود دارد، که با استفاده از آن می توان بوی نامطبوع آب را از بین برد و باعث از بین بردن مواد آلی از آب می شود. برای خرید فیلترهای کربنی و دستگاه تصفیه آب می توانید به سایت به آبی به عنوان نمایندگی دستگاه تصفیه آب خانگی رجوع کنید و محصول مورد نظر را خریداری نمایید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بسیاری از دستگاه های تصفیه آب، فیلتری به نام فیلتر کربنی وجود دارد. کربن فعالی که در این نوع فیلترها وجود دارند به منظور از بین بردن بوی نامطبوع، طعم ناخوشایند و همچنین از بین برنده مقدار کلر اضافه شده توسط منابع شهری به آب می باشد. علاوه بر این کاربرد، گازهای حل شده در آب توسط مواد شیمیایی را نیز می توان به کمک دستگاه تصفیه آب با فیلتر کربنی حذف نمود. از بین بردن مواد جامد معلق در آب و یا حذف فلزات سنگین در آب بر عهده فیلتر کربنی نمی باشد و باید برای رفع آن از فیلترهای دیگر استفاده نمود.

کربن فعال در تصفیه آب

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، کربن فعال در دستگاه تصفیه آب وجود دارد. با دیدن این مواد با استفاده از میکروسکوپ به راحتی می توان فهمید که سطح آن به صورت سنگ پا می باشد. در واقع فیلتر کربنی دارای سطح تماس زیادی با آب بوده و با استفاده از کربن فعال در تصفیه آب می توان مولکول های آلی ریز را به سمت خود جذب کند.

فیلترهای کربنی مورد استفاده در دستگاه تصفیه آب

در حالت کلی دو نوع فیلتر کربنی فعال در دستگاه تصفیه آب خانگی و غیرخانگی وجود دارد که یکی به صورت دانه ای یا GAC بوده و دیگری به صورت پودری می باشد که به اختصار به آن PAC می گویند.هر دو نوع کربن فعال دارای اثر بخشی بالا در حذف میکرو ارگانیزم ها و مواد آلی موجود در آب می باشند، ولی نوع پودری آن به دلیل دارا بودن سطح تماس بیشتر با مایعات در برابر نوع دانه ای آن بازده بالاتری دارد. در حالت کلی عملکرد و بازدهی کربن فعال با دو عنصر بسیار مهم در ارتباط می باشد، یکی میزان کربن استفاده شده در تصفیه آب و دیگری مدت زمان تماس کربن با سیال مورد نظر میباشد. در واقع میزان شدت جریان آب در تمیز کردن و پاکسازی آن نقش اساسی دارد، اگر میزان جریان آب کمتر باشد، کربن فعال می تواند سطح تماس بیشتری با آب داشته باشد و آن را خوب پاک کند. فیلترهای کربنی هم در جذب مواد آلی و ... به بازه های متفاوتی تقسیم بندی می شوند. ضعیف ترین فیلتر کربنی فعال، ذرات تا اندازه 50 میکرون را جذب کرده در صورتی که قوی ترین آن می تواند تا 5 میکرون را هم جذب خود کند.

اکثریت فیلترهای استفاده شده برای تصفیه آب خانگی که در زیر سینک ظرفشویی ها استفاده می شود دارای 340 تا 680 گرم مواد کربنی می باشند. از نظر مواد سازنده برای فیلترهای کربنی مورد استفاده در دستگاه تصفیه آب می توان به : چوب، زغال سنگ، پوست نارگیل اشاره کرد. پوست نارگیل، تولید کننده کربن خوبی بوده و از نظر هزینه ای نیز گرانتر می باشد.

دستگاه تصفیه آب  سی سی کا

آلاینده های قابل حذف با فیلتر کربنی

با استفاده از کربن فعال موجود در فیلتر کربنی دستگاه تصفیه آب،می توان بسیاری از آلاینده ها را از بین برده و یا تا حدود خیلی زیادی از بین برد و این مواد عبارتند از: بنزن، کلر، THM و رادون می باشد. البته برخی از فیلترهای کربنی وجود دارند که می توانند برخی از فلزات سنگین را از آب حذف کنند. علاوه بر این مورد، کربن فعال می تواند مزه ناخوشایند و بوی بد آب را با از بین بردن H2S از بین ببرد. ضمنا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید فیلترهای کربنی در دستگاه تصفیه آب و نحوه کارایی آن می توانید به سایت شرکت به آبی به عنوان نمایندگی دستگاه تصفیه آب خانگی انواع مدل های تصفیه آب رجوع کنید و یا با شماره  09196615469 تماس گرفته و مشاورین ما پاسخگوی شما خواهند بود. البته این را باید بدانید که فیلترهای کربنی قادر نیستند برخی دیگر از آلاینده های موجود در آب را از بین ببرند و برای از بین بردن آن نیاز به فیلترهای قوی تر دیگری دارید. از جمله موادی که نمیتوان از طریق فیلتر کربنی تصفیه آب از بین برد عبارتند از: نمک های موجود در آب، TDS، آزبست، نیترات، سولفات و ... می باشد، که برای حذف این مواد از اسمز معکوس باید استفاده شود.

نمایندگی دستگاه تصفیه آب خانگی به آبی

شرکت به آبی behabi.ir  بزرگترین فروشگاه اینترنتی در زمینه فروش کلیه دستگاه های تصفیه آب خانگی و صنعتی به همراه کلیه فیلترهای مختلف را در انواع مدل ها و برندهای مختلف : آکوا پیور، آکوا پرو، کنت، دلفین و ... با کمترین هزینه به فروش رسانده و دارای نمایندگی دستگاه تصفیه آب خانگیکلیه برندهای معتبر می باشد و با رجوع به سایت به آبی می توانید دستگاه مورد نظر خود را شناسایی کرده و از طریق شماره تماس با مشاوران ما صحبت کنید. امکان ارسال محصولات به تمامی شهرهای ایران وجود داشته و از خدمات پس از فروش به همراه نصب رایگان و گارانتی یک ساله محصولات ارائه شده توسط شرکت هم برخوردار خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دستگاه تصفیه آب نمایندگی دستگاه تصفیه آب خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۸۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از همه دستگاه‌ها برای حضور فعال در طرح نور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سردار حسن مفخمی شهرستانی گفت: طرح عفاف و حجاب که در قالب طرح نور از ۲۵ فروردین ماه سال جاری در سطح کشور و همزمان در سطح استان مازندران کلید خورد با توجه به گزارش‌های میدانی و بررسی‌های دقیق با ابزار هوشمند نشان دهنده آن است که وضعیت عفاف و حجاب در سطح استان نسبت به قبل از اجرای طرح مطلوب‌تر بوده و این شرایط در روز‌ها و هفته‌های آتی روند بهتر و مناسب تری خواهد یافت.

او افزود: اقبال مردمی نیز نسبت به اجرای این طرح بسیار خوب اریابی شده که با اجرای پویش بزرگ "زنجیره مردمی" در سواحل دریای مازندران در حمایت از عملیات "وعده صادق" و "طرح نور" از سوی مردم ولایتمدار استان در روز پنج شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه سال جاری، نمایان شد.

فرمانده انتظامی استان اظهار کرد: روز به روز بر این حمایت‌ها افزوده می‌شود که جا دارد، ضمن قدردانی از مردم ولایتمدار و مومن استان از تلاش‌ها و زحمات همکاران خود در جای جای استان که شبانه روز در اجرای این ماموریت فعالیت دارند، قدردانی کنم.

سردار مفخمی با اشاره به وظایف و ماموریت‌های ۳۲ دستگاه اجرایی در طرح عفاف و حجاب، افزود: این دستگاه‌ها باید پای کار بیایند و در حوزه میدانی به وظایف خود عمل کنند.

او از همکاری و تعامل خوب سپاه کربلای استان، نیروی مقاومت بسیج و همیاران پلیس در این طرح قدردانی کرد و گفت: ستاد احیاء امر به معروف، گروه‌های مطالبه گر و دستگاه‌هایی همچون آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه که جامعه هدفی دارند و تعداد زیادی از زنان و دختران در آن جامعه حضور دارند، باید در کنار پلیس به مجموعه انتظامی برای اجرای هر چه بهینه این طرح کمک کنند.

فرمانده انتظامی مازندران بر ضرورت حضور همه دستگاه‌ها در میدان و پوشش تمام نقاط و اجرای موفق این طرح تاکید کرد و افزود: اگر مجموعه ۳۲ دستگاهی که در طرح عفاف و حجاب برای آنان وظایفی تعیین شده در کنار پلیس به وظایف خود عمل کنند، طرح بسیار موفقی خواهد بود که اقبال مردمی را به همراه خوهد داشت.

دیگر خبرها

  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر
  • ورود مدعی العموم به موضوع زباله، چالش بزرگ محیط زیست رامسر
  • محققان از ریه بافت مینیاتوری ساختند
  • وجود هزار و ۷۹۶ تخت بیمارستانی فعال در چهارمحال و بختیاری
  • شستشوی ۷ مخزن با ظرفیت ۵۲ هزارو ۶۰۰ مترمکعب در ارومیه
  • همه دستگاه‌ها در موضوع عفاف و حجاب باید فعال شوند
  • اژه ای: همه دستگاه ها در موضوع عفاف و حجاب باید فعال شوند
  • ۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر در یک ماه نخست سال صادر شد
  • دعوت از همه دستگاه‌ها برای حضور فعال در طرح نور
  • کشفی تازه درباره معتادان به مواد مخدر