Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب چاپ دستی «مه و خورشید» شامل طراحی‌های جدید فرح اصولی به شیوه سیلک اسکرین توسط مسعود جزنی و حسین اترشی بر روی کاغذهای دست‌ساز چاپ‌شده، تنها در ۳۰ نسخه فراهم شده است؛ در چاپ این آثار از ۴ رنگ استفاده شده و بر هر صفحه آن امضای فرح اصولی وجود دارد.

افزون بر رونمایی کتاب، ۱۲ اثر اصولی که ویژه انتشار در این کتاب، طراحی شده‌اند نیز بر دیوارهای گالری به نمایش درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ۱۸ اثر طراحی این هنرمند به نمایش در آمد.

طرح‌های مدادی و ساده که بر روی مقوا یا کاغذهای نازک و شفاف کشیده شده‌اند، در ادامه همان نگاهی هستند که اصولی در طول سالها به نگارگری ایرانی داشته است.

او یکی از اولین هنرمندانی است که مینیاتور را به عنوان ابزاری برای به نمایش کشیدن ابعاد شخصی و معاصر زندگی زنان استفاده کرده است.

بخش دیگری از این نمایشگاه به نمایش تابلوهایی اختصاص دارد که برگرفته از آثار قدیمی فرح اصولی هستند. ۱۲ تابلو که در فاصله سال‌های ۶۲ تا ۶۷ توسط این هنرمند نقاشی شده بودند، حال به عنوان یک نسخه چاپی با امضای هنرمند بار دیگر احیا شده است. هر کدام از این آثار در ۷ نسخه ارائه شده‌اند تا علاقه‌مندان به آثار اصولی بتوانند به آنها دسترسی داشته باشند.

کتاب «مه و خورشید» از مجموعه کتاب‌های دست‌ساز «آرتیست بوک» است که در چند سال گذشته توسط مازیار مصور رحمانی در تیراژ محدود منتشر شده‌اند و در آنها آثار اصل و چاپ دستی وجود دارد.

فرح اصولی دیپلم نقاشی را از هنرستان زیبای دختران و لیسانس گرافیک را از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران دریافت کرد.

شرکت در نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی، تدریس، تصویرسازی کتاب‌های کودکان و دبیری جشنواره‌ها و دوسالانه‌های نقاشی (دوسالانه ششم تهران۱۳۸۲) از جمله سوابق فعالیت‌های اوست.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه آثار فرح اصولی تا جمعه اول شهریور در نگارخانه سروناز واقع در خیابان قصردشت، حدفاصل کوچه ۸۸ و ۹۰ برپاست.

کد خبر 4694087

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز نگارخانه سروناز رونمایی کتاب نمایشگاه طراحی روز خبرنگار بوشهر قزوین شیراز شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان ایلام سانحه تصادف بیرجند خرم آباد مجلس شورای اسلامی یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۸۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از سومین اثر شاعر غزلسرای هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، مسئول اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: این کتاب با نام "خط به خط چین دامنت شعر است " با حضور جمع کثیری از اصحاب قلم و اندیشه رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: رونمایی از عروسک‌های «دادا و کاکا» در هرمزگان

امیر غنی زاده افزود: این مجموعه ی شعر سومین کتاب از مسلم محبی است که با استقبال شعر دوستان و اهالی ادب و سخنوری قرار گرفت.

وی گفت: محبی ، جوان اهل رضوان فین است که هم اکنون مسئولیت انجمن ادبی شعر ودریای هرمزگان را بر عهده دارد.

دیگر خبرها

  • جلد دوم «سمفونی رنگ، هارمونی خط» رونمایی می‌شود
  • آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • نمایش اثرهنری جشنواره قصص قرآنی در مشهد
  • رونمایی از سومین اثر شاعر غزلسرای هرمزگان
  • رونمایی از نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • رونمایی ازنسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • دو نسخه خطی گلستان سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • رونمایی از نسخ خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان