Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@18:33:21 GMT

رشد ۷۳۸ واحدی شاخص کل بورس

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۹۰۰۶

رشد ۷۳۸ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس و اوراق بهادار اولین روز کاری خود را با روند صعودی و رشد ۷۳۸ واحدی و رسیدن به جایگاه ۲۶۱ هزار و ۹۳۳ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، بورس و اوراق بهادار امروز (شنبه 26 مرداد) اولین روز کاری خود در هفته جاری را با روند صعودی آغاز کرد و با رشد 738 واحدی در ارتفاع 261 هزار و 933 واحدی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

صبح امروز (26 مرداد) نمادهای اخابر، فولاد، همراه، وپارس و وبانک به ترتیب 275، 109، 96، 82 و 74 واحد تاثیر مثبت بر شاخص کل بورس گذاشتند و در مقابل نمادهای پارس و رمپنا به ترتیب 209 و 66 تاثیر منفی بر شاخص کل بورس گذاشتند.

 

نمادهای وتجارت - بانك تجارت، خساپا – سايپا، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، بترانس - ايران‌ ترانسفو، رمپنا - گروه مپنا (سهامي عام)، خپارس - پارس‌ خودرو و ثنوسا - نوسازي‌وساختمان‌تهران‌ امروز صبح (26 مرداد) در لیست پربیینده های بورس قرار گرفتند و نمادهای فولاد - فولاد مباركه اصفهان، بترانس - ايران‌ ترانسفو و ثنوسا - نوسازي‌وساختمان‌تهران‌ به رنگ سبز در نماگر بورس به نمایش درآمده اند.

 

بنابراین گزارش شاخص کل فرابورس نیز امروز (26 مرداد) را با رشد 35 واحدی آغاز کرد و در جایگاه 3 هزار و 552 واحدی قرار گرفت. نمادهای ذوب - سهامي ذوب آهن اصفهان، حريل - ريل پردازسير، كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان، چكاپا - گروه صنايع كاغذ پارس، سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي، دي - بانك دي و وگستر - گسترش سرمايه گذاري ايرانيان در لیست پربیینده های فرابورس قرار گرفته اند و نمادهای ذوب - سهامي ذوب آهن اصفهان، كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان، سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي، دي - بانك دي روند صعودی را برای خود ثبت کرده اند.

این در حالی است که بورس و اوراق بهادار (چهارشنبه 23 مرداد) آخرین روز کاری خود را با روند صعودی و رشد 2956 واحدی و رسیدن به جایگاه 260 هزار و 63 واحد آغاز کرد و این روند صعودی تا پایان روز حفظ شد و این رکوردشکنی ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس رشد 4294 واحدی را برای خود ثبت کرد و در ارتفاع 261 هزار و 391 واحد ایستاد.

 

شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با 1160 واحد افزایش معادل 1.67 درصد به 70 هزار و 615 واحد، شاخص کل «هم وزن» با 1107 واحد رشد معادل 1.65 درصد به 68 هزار و 272 واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با 742 واحد افزایش، معادل 1.65 درصد به 45 هزار و 757 واحد، شاخص آزاد شناور با 5028 واحد افزایش معادل 1.73 درصد به 296 هزار و 411 واحد، شاخص بازار اول با 3838 واحد افزایش معادل 2.06 درصد به 190 هزار و 226 واحد و شاخص بازار دوم با  5539 واحد رشد معادل 1.06 درصد به 530 هزار و 439 واحد رسیده بودند.

 

 صبح آخرین روز کاری بورس در هفته گذشته نمادهای فولاد، کگل، فملی، همراه، شپنا، اخابر و ومعادن به ترتیب با 389، 258، 233، 215، 181، 178 و 176 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند و در پایان معاملات نمادهای فولاد با 389 واحد، همراه با 311 واحد، اخابر با 284 واحد، کگل با 253 واحد، فملی با 210 واحد، شبندر با 174 واحد و ومعادن با 151 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

 

جدول پربیینده های بورس صبح (23 مرداد) از آن نمادهای وتجارت - بانك تجارت، خساپا – سايپا، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، ثنوسا - نوسازي‌وساختمان‌تهران‌، رمپنا - گروه مپنا (سهامي عام)، بترانس - ايران‌ ترانسفو و وبصادر - بانك صادرات ايران بود که در میان آنها تنها نماد ثنوسا - نوسازي‌وساختمان‌تهران‌ روند نزولی داشت و در پایان معاملات نماد هاي وب - داده گسترعصرنوين-هاي وب که به لیست پربیینده های بورس راه یافته بود تنها نماد پربیینده سر لیست با روند نزولی بود و به این ترتیب، در پایان داد و ستدها در 345 هزار و 523 نوبت معاملاتی، 3 میلیارد و 377 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 11 هزار و 101 میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به 959 هزار و 631 میلیارد تومان رسید./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: غدیر نماز جمعه گلپایگان کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل روزنامه عید غدیر خطبه نماز جمعه شبستان یزد فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۹۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس امروز ۳ اردیبهشت با افزایش ۳ هزار و ۹۲۲ واحدی در تراز ۲ میلیون و ۳۱۶ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۴ هزار و ۳۲۱ واحدی در ارتفاع ۷۵۷ هزار و ۷۰۹ واحدی قرار گرفت تا بازار شاهد روند مثبت باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: حجم معاملات امروز سهام و حق تقدم ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی ۴ هزار و ۱۳۲ میلیارد تومان ثبت شد. همچنین سرانه خرید حقیقی‌ها ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سرانه فروش امروز ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود.

او افزود: امروز شاهد ورود نقدینگی ۴۲ میلیارد تومانی حقیقی‌ها به بازار سهام بودیم. در جریان معاملات امروز ۵۲ درصد بازار یعنی ۴۱۲ نماد در وضعیت مثبت و ۴۸ درصد بازار به عبارتی ۳۷۴ نماد در محدوده منفی به کار خود پایان دادند. امروز صنعت استخراج کانه‌های فلزی شاهد بیشترین میزان ورود نقدینگی بود و بیشترین خروج نقدینگی حقیقی‌ها هم به صنعت فرآورده‌های نفتی اختصاص یافت.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه می‌گوید: از جمله عوامل اثرگذار بر روند امروز بازار سهام را می‌توان روند کاهشی نرخ دلار، تصویب فوریت اصلاح بند س تبصره ۶ قانون، ثبات منطقه و ... نام برد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ شاخص هم‌وزن مثبت ماند
  • افت ۱۳هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود
  • افزایش ۳۹۲۱ هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت؛ شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس
  • رشد ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • صعود ۲۷ هزار واحدی شاخص بورس