Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@21:01:10 GMT

سطح زیرکشت مواد مخدر در آسیا افزایش پیدا کرده است

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۹۲۶۵

سطح زیرکشت مواد مخدر در آسیا افزایش پیدا کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: طبق آمار منتشر شده از سوی سازمان ملل ۲۸۰ میلیون مصرف کننده مواد مخدر در جهان وجود دارد. سالانه ۴۵۰ هزار نفر در اثر مصرف موادمخدر جان خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: سطح زیرکشت در آسیا به ویژه افعانستان افزایش پیدا کرده و مصرف کننده موادمخدر در افغانستان هم افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مومنی گفت: سازمان ملل از تصمیمات آمریکا، کانادا، آفریقای جنوبی و... ابراز نگرانی کرده و عنوان کرده این تصمیمات موجب افزایش معتاد در جهان شده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: در افغانستان حتی تعداد خانم هایی که به مواد مخدر اعتیاد دارند نیز افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: سازمان ملل همچنین اعلام کرده است که طی ۵ سال گذشته مصرف موادمخدر در بین زنان افزایش پیدا کرده است.

مومنی گفت: سازمان ملل در آخرین آمارهای خود از جمهوری اسلامی ایران تشکر کرده و اعلام کرده ۶۷ درصد از کشفیات مواد مخدر جهان توسط ایران انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: در سال های گذشته ضمن اینکه اقدامات مناسبی در کشفیات و مبارزه با مواد مخدر انجام شده است ولی در پیش‌بینی و پیشگیری اقدامات خوبی انجام نداده ایم که به همین منظور طرح یاری‌گران زندگی را با تمام ظرفیت در کشور با موضوع اقدامات تصمیم ساز اجرا شود.

تکمیل می شود...

کد خبر 4694212 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: اسکندر مومنی مواد مخدر ستاد مبارزه با مواد مخدر وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران قوه قضاییه عید سعید قربان سازمان حج و زیارت سیدابراهیم رئیسی پلیس راهور نیروی انتظامی سید جواد حسینی پیروز حناچی اربعین حسینی روز خبرنگار دستگیری سارق وضعیت معابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۹۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر

رئیس پلیس پیشگیری مازندران از افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر توسط ماموران کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در فروردین ماه خبر داد . - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید محسن جعفری در تشریح این خبر با تاکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر گفت: ماموران انتظامی کلانتری و پاسگاه استان در راستای ارتقای امنیت اجتماعی با انجام طرح‌های عملیاتی و هدفمند در فروردین سال جاری موفق به  دستگیری 297 خرده فروش مواد مخدر شدند.

وی با اشاره به افزایش 21 درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر افزود: در این مدت با تلاش همکاران در کلانتری و پاسگاه‌ها بیش از 27کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح مازندران از این افراد کشف و ضبط شد.

سرهنگ جعفری با بیان اینکه از آغاز سال جاری تاکنون شاهد افزایش 38درصدی دستگیری معتاد متجاهر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم، از شهروندان خواست در راستای ارتقای امنیت اجتماعی محلات خود، در صورت اطلاع از هرگونه مورد مشکوک و فعالیت مجرمانه سوداگران مرگ، مراتب را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • غافلگیری حاملان ۴۳۵ کیلو موادمخدر در ریگان
  • دستگیری هجده خرده فروش مواد مخدر در کیش
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • سرانه مصرف برنج به ازای هر ایرانی ۳۵ کیلو است
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • مواد توهم‌زا موجب تسریع در روند مرگ سلولی می‌شود
  • مواد توهم‌زا چه عارضه هایی دارند/ تسریع در روند مرگ سلولی