Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@22:24:49 GMT

مرغ از بازار ابرکوه پرکشید

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۸۹۶۰۲

مرغ از بازار ابرکوه پرکشید

برخی شهروندان ابرکوهی در گفت و گو با گزارشگر ایرنا  گفتند: بخش قابل توجهی از سبد غذایی شهروندان را به دلیل گرانی گوشت قرمز و ماهی، گوشت مرغ تشکیل می دهد و در یک هفته اخیر فقدان مرغ در مراکز عرضه این ماده غذایی در ابرکوه برای مردم مشکل ساز شده و در مراجعه به فروشگاه‌های عرضه مرغ با یخچال‌های خالی فروشندگان مواجه می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از شهروندان به ایرنا گفت: درحالی که قیمت مصوب مرغ  ۱۲هزار و ۹۰۰ تومان از سوی  ستاد تنظیم بازار اعلام شده اما حتی با قیمت‌های بالاتر از  ۱۴ هزار تومان نیز این ماده غذایی در این شهرستان وجود ندارد.

تولید گوشت مرغ در یزد مازاد بر نیاز استان است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در خصوص وضعیت کمبود گوشت مرغ در استان به خبرنگار ایرنا گفت: نیمی از گوشت تولیدی مرغ در استان یزد مازاد بر نیاز استان است و به سایر مناطق کشور صادر می شود.

سیدجمال سجادی پور بابیان اینکه در استان یزد هزار واحد تولید مرغ گوشتی تاسیس شده، خاطر نشان کرد: برخی واحدهای فعال، سالانه ۶۰ هزار تن گوشت مرغ تولید و وارد بازار مصرف می کنند .

وی بیان اینکه روزانه افزون بر ۹ تن گوشت مرغ در استان یزد مصرف می شود، خاطرنشان کرد: ماهیانه افزون بر  ۲هزار و ۲۰۰تن مرغ در استان یزد مصرف می شود و این در حالی که تولید ماهیانه این ماده غذایی در استان حدود پنج هزارتن است.

سجادی پور تصریح کرد: کمبود مرغ دربرخی شهرستان‌های استان مانند ابرکوه به دلیل بالا بودن قیمت آن در برخی استان‌های هم جوار است که باعث می شود تولیدات این ماده به جای عرضه در این شهرستان‌ها به خارج از استان صادر شود.

سجادی پور اضافه کرد: در خرداد ماه امسال ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه وارد چرخه واحدهای پرورش مرغ گوشتی استان یزد شده است و امروز این میزان جوجه تبدیل به مرغ و در واحدهای تولیدی شده است .

۱۷ واحد پرورش مرغ درابرکوه فعال است

مسئول امور دام جهاد کشاورزی ابرکوه هم می گوید: ۶۵ واحد تولید مرغ گوشتی در این شهرستان با ظرفیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه در هردوره ایجاد شده است.

جواد شمس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد برخی از آنها در سال فعال هستند اما از فروردین امسال تا کنون ۱۷ واحد آنها فعال بوده که برای پرورش ۸۰۰ هزار قطعه جوجه اقدام کرده‌اند.

نرخ مرغ تنظیم بازار ۱۲هزار ۹۰۰تومان  

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت ابرکوه نیز در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اداره صمت نظارت بر قیمت ستاد تنظیم بازار را به عهده دارد و دراین زمینه ستاد تنظیم بازار مرغ را به قیمت هر کیلو ۱۲هزار ۹۰۰تومان نرخ گذاری کرده است. 

سیدمسعود میرحسینی افزود:  با وجود قیمت گذاری انجام شده، کشتارگاه یزد ، مرغ را به قیمت مصوب به واحدهای صنفی مرغ در شهرستان ابرکوه تحویل نمی دهد .

وی  بیان کرد:  برای واحدهای صنفی با توجه به کرایه حمل و هزینه توزیع بایستی حداقل در هر کیلو ۵۰۰ تومان سود در نظر گرفته شود، که در این صورت نمی توانند مرغ را با نرخ کیلویی ۱۲هزار و۹۰۰ تومان به مشتریان عرضه کنند.

یکی از فروشندگان مرغ در ابرکوه به ایرنا گفت: کمبود مرغ حدود یک ماه است که در این شهرستان افزایش یافته ولی حدود یک هفته است که واحدهای صنفی، به دلیل به صرفه نبودن با توجه به قیمت‌ مصوب مرغ توزیع نکرده‌اند.

علی نداف افزود:  ستاد تنظیم بازار قیمت ۱۲هزار و۹۰۰تومان را مصوب کرده که باید مرغ به قیمت ۱۲هزار و ۴۰۰تومان به دست مراکز عرضه برسد تا آنها با قیمت مصوب به مردم عرضه کنند اما هم اکنون این ماده غذایی با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب در اختیار مراکز عرضه قرار می گیرد .

شهروندان ابرکوهی کماکان در انتظار رفع مشکل از سوی مسئولان هستند، تا در استانی که میزان تولید مرغ دوبرابر نیاز بازار مصرف است، این ماده غذایی با قیمتی متعارف در اختیار آنان قرار گیرد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد. 

۷۵۴۰/ ۶۰۱۴/

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف جهاد کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان صنعت معدن و تجارت قیمت گذاری گوشت قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۹۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات گوشت گرم به ۶۰۰ تن می‌رسد

منصور پوریان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: جمعیت دام به نسبت سال های گذشته با رشد زیادی روبروست به طوریکه بنابر گزارش مرکز آمار در همه بخش های دام شامل روستایی، عشایری و پرواری افزایش داشته است.

به گفته او، بنابر سیاست تنظیم بازار مبنی بر افزایش واردات، جمعیت دام رشد زیادی داشته است که واردات و توزیع مناسب منجر به اشباع بازار شده است.

پوریان ادامه داد: با توجه به مازاد دام روی دست دامدار، صادرات دام در راستای تنظیم بازار باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام افزود: بنابر اعلام سازمان دامپزشکی جمعیت دام سبک بیش از ۷۱ میلیون راش و دام سنگین ۷.۵ میلیون راس است که امسال ۱۸ میلیون دام سبک آماده کشتار است.

او از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم خبر داد و گفت: بنابر سیاست تنظیم بازار، واردات گوشت به ۶۰۰ تن در روز می رسد.

پوریان متوسط قیمت هرکیلو دام در کشور را ۲۱۰ هزارتومان اعلام کرد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو لاشه ۳۷۰ تا ۳۷۵ هزارتومان است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • قیمت مرغ در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • واردات گوشت گرم به ۶۰۰ تن می‌رسد
  • ۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد