Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان از حریق مراتع جعفرآباد خبر داد و گفت: بالغ بر ۱۸ هکتار از مراتع طعمه حریق شد که با حضور به موقع عوامل امدادی حفاظت منابع طبیعی از گسترش آن به نواحی دیگر جلوگیری شد. ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

علی رفیعیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم دراصفهان، با اشاره به آتش‌سوزی مراتع جعفرآباد از توابع شهرستان لنجان اظهار داشت: روز گذشته اعلام حریق در این مراتع به یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان گزارش و نیروهای امدادی به سرعت به محل اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این حریق در مرز اصفهان و چهارمحال بختیاری صورت گرفته بود و با توجه به شرایط جوی، احتمال سرایت آتش به مراتع استان همجوار می‌رفت، بنابراین یگان حفاظت استان تهران و استان چهار محال و بختیاری و مدیریت بحران استانداری اصفهان را در جریان امر قرار دادیم.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان اینکه از نیروهای حفاظت منابع طبیعی استان چهار محال و بختیاری تقاضای آماده‌باش شد، گفت: خوشبختانه نیروهای امدادی استان موفق به اطفای حریق شدند و از سرایت آتش به استان چهار محال بختیاری جلوگیری شد.

آتش سوزی مراتع در استان ایلام مهار شددادستان ایلام: مدیران سهل انگار در آتش سوزی مراتع تحت پیگرد قرار می‌گیرندآتش سوزی مراتع جنگلی روستای «گله جار» ایلام نیازمند کمک مردم است

وی ادامه داد: حدود 18 هکتار از مراتع جعفرآباد طعمه حریق شد و خساراتی  به منابع طبیعی استان وارد آمد.

رفیعیان خاطرنشان کرد: علت آتش‌سوزی در دست بررسی است ولی با توجه به اینکه بیش از 95 درصد آتش‌سوزی مراتع، عامل انسانی در آن دخیل است، احتمال می‌رود این مورد هم انسان در آن دست داشته باشد ولی هنوز تا اعلام علت نمی‌توان چیزی گفت.

انتهای پیام/ح

R41346/P/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۹۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه نوشهر دریاره گرمای هوا و احتمال آتش سوزی جنگل‌ها هشدار داد.


در این هشدار آمده است: با توجه به افزایش محسوس دما و شدت باد گرم در ارتفاعات از مسافران و گردشگران درخواست می‌شود از روشن کردن آتش در حاشیه جنگل‌ها و مراتع خودداری و حتی وارد منطقه جنگلی نشوند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران- منطقه نوشهر گفت: درخواست ما از شهروندان و طبیعت دوستان این است که نکات ایمنی و مراقبت‌های لازم در پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در شرایط گرمای هوا را رعایت و از روشن کردن آتش، رها کردن سیگار، چوب کبریت و استفاده از هر وسیله قابل اشتعال دیگری در طبیعت خودداری کنند

سرهنگ محسن مرادی صادق از شهروندان خواست: با مشاهده آتش سوزی، مراتب را به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ها، محیط بانی، شورا‌های اسلامی شهر‌ها و روستا‌ها و دهیاری‌ها یا به شماره تلفن‌های رایگان امداد جنگل به شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند.


او از مسافران و گردشگران هم خواست بدلیل خشکی هوا از روشن کردن آتش خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • ضرورت استفاده از پسماند کشاورزی برای جلوگیری از فشار کمتر به مراتع همدان
  • هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع همدان
  • دامداران ضوابط قرق مراتع را رعایت کنند
  • برنامه‌ریزی برای پیشگیری از حریق‌های احتمالی در فصل تابستان
  • احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع به دلیل غنی شدن پوشش گیاهی منطقه
  • آغاز کوچ بهاره عشایر ورامین به مراتع جنوبی شهرستان
  • ظرفیت مراتع جنوبی ورامین ۳۳ هزار رأس دام است