Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار فارس گفت: اعطای مجوز برای احداث پاساژها بدون برنامه پذیرفته نبوده و قرار نیست هر روز با احداث مراکز تجاری برای  تجار و کسبه رقیب جدیدی تراشید و معیشت این قشر را دچار مشکل کرد. ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، عنایت الله رحیمی شامگاه جمعه در همایش نقش تجار و توزیع در رونق تولید با تاکید بر اینکه نباید کاری کرد که روز به روز بر حوزه تاثیرگذار اصناف فشار بیشتری وارد شود، اظهار داشت: اعطای مجوز برای احداث پاساژها و مراکز تجاری مختلف بدون برنامه پذیرفته نبوده و قرار نیست هر روز با احداث مراکز تجاری برای  تجار و کسبه رقیب جدیدی تراشید و معیشت این قشر را دچار مشکل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اصناف در کاهش بیکاری و افزایش اشتغال نقش پررنگی دارند و بستر مناسبی را برای اشتغال اقشار مختلف از جمله تحصیلکرده‌ها فراهم آورده‌اند، اظهار داشت: برگزاری همایش‌هایی از این دست، ضمن تاثیر در علمی شدن ساختار بازار و تلاش برای رفع موانع موجود بر سر راه این قشر، سبب تبیین نقش اصناف در اقتصاد می‌شود.

استاندار فارس گفت: تعداد زیادی نیروی کار تحصیلکرده در عرصه‌هایی مشغول فعالیت هستند که بستر آن توسط اتحادیه‌ها و تجار فراهم شده و از این جهت اصناف نقش زیادی در اشتغال به کار فارغ التحصیلان دانشگاهی دارند.

رحیمی از اصناف و بازاریان به عنوان رابط امین، بین تولیدکننده و مصرف‌کننده یاد کرد و با بیان اینکه 20 درصد تولید ناخالص ملی در حوزه اصناف اتفاق می‌افتد، گفت: به دلیل نقش بی بدیل بازاریان و اصناف در حوزه اقتصاد، باید برای رفع موانع پیش‌روی این قشر از جمله تسهیلات بانکی، مسایل بیمه‌ای، استفاده از تکنولوژی جدید و راه‌اندازی کسب کار نو حمایت کرد.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه حکمرانی شایسته در کشور در گرو مشارکت بخش خصوصی در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی است، افزود: اصناف با 3 میلیون واحد صنفی در کشور در تحقق اهداف نظام از جمله معرفی و بازاررسانی کالای ایرانی نقش قابل توجهی دارند.

وی  با اشاره به نقش بی‌بدیل تجار در فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی و مذهبی، گفت: مجاهدت‌های اصناف منوط به 8 سال دفاع مقدس نیست و در هر برهه ای و در هر مشکلی، اصناف گره‌گشا بوده و هستند که از جمله آن می‌توان به کمک‌ها و یاری اصناف در سیل نوروز امسال اشاره کرد.

رحیمی بیان کرد: کمک به سیل زدگان فارس، خوزستان و لرستان، بازسازی محل کسب سیل زدگان شیراز و روستاهای اطراف از جمله کمک‌های ارزشمند اصناف است که از آنها صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

اصناف از هیچ تسهیلات دولتی استفاده نمی‌کنند / با تسهیلات 18 درصد هیچ کمکی به تولید نمی‌شوداحتمال پرداخت بخشی از بدهی دولت به اتاق اصناف/ نظارت‌ها بر بازار «لنگ پول» ماندهبی‌پولی کار دست بازرسی اصناف داد؛ بازار شیراز هرکی به هرکی شد؟

قوانین مالیاتی کشور فضای کسب و کار را به سمت نابودی می‌برد

عبدالله رزاق‌منش، رئیس اتحادیه عمده فروشان مواد غذایی شیراز، در این مراسم با تقدیر از مقامات استانی و کشوری برای حضور در این همایش اظهار داشت: بنکداران شیراز حدود 500 واحد صنفی هستند که با امکانات کافی و تمام تجهیزات برای حل مسائل و مشکلات اقتصادی و اجتماعی در کنار مسئولین هستند.

رزاق‌منش با بیان اینکه مشکلات زیادی در این حرفه وجود دارد، افزود: تمام مسائل در کمیسیون‌های تخصصی که قبل از همایش برگزار شد طرح و مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: خرسندم که این همایش سبب شد اولین کمیسیون تخصصی به نام شهر شیراز برای پیگیری مطالبات کارگری، تامین اجتماعی و مالیات واحدهای صنفی در کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شود.

رئیس اتحادیه عمده‌فروشان مواد غذایی شیراز با تاکید بر اینکه تعامل لازم بین مسئولان امور مالیاتی فارس و اتحادیه‌ها وجود دارد گفت: آنچه مشکل ما در حوزه مالیاتی است قوانین کشوری است که فضای کسب وکار را به سمت نابودی می‌برد و خوشبختانه مدیران امور مالیاتی فارس همکاری لازم را با این اتحادیه برای به حداقل رساندن مشکلات دارند.

بخش بازرگانی لوکوموتیو اقتصاد کشور است

سهراب شرفی، رئیس خانه صنعت معدن و تجارت فارس و عضو اتاق بازرگانی فارس با اشاره به بدیهی بودن فعالیت فروشگاه‌های زیرمینی و کسب و کارهای بدون مجوز، اظهار داشت: امروز در جامعه ما پخت نان به نانوا سپرده نمی‌شود، فعالیت تک تک فعالین صنفی ارتزاق بخشی از جامعه را تامین می‌کند و برخی موازی کاری‌ها فعالیت‌های صنفی را از رونق انداخته است.

عضو اتاق بازرگانی فارس با اشاره به سهم گسترده اصناف در ایجاد اشتغال و تامین معیشت مردم، گفت: متاسفانه به فعالیت این حوزه از اقتصاد توجه کافی نشده است.

وی از حضور نمادین برخی نمایندگان مجلس در همایش‌ها و عدم همراهی و همدلی آنها با فعالان اقتصادی و اصنافیون اذعان کرد قرار نیست یکدیگر را فریب دهیم .

شرفی با اشاره به مطرح شدن موضوع برچیده شدن بساط مالیات علی الراس، گفت: این اتفاق میمونی است اما توجه داشته باشیم که مالیات بر ارزش افزوده اسماً 9 درصد عنوان می‌شود اما هر کالا از لحظه ورود تا رسیدن آن به دست مصرف‌کننده در چند مرحله مشمول 9 در صد مالیات می‌شود و در مجموع حدود 140 درصد مالیات به ازای هر کالا دریافت می‌شود.

وی بخش بازرگانی را لوکوموتیو اقتصاد دانست و گفت: جایگاه و منزلت حوزه توزیع بسیار والا است.

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت فارس به اعتماد مردم به فعالین حوزه توزیع اشاره کرد و گفت: در حوزه توزیع ربات نمی‌تواند برای ما کار کند در حالی که در حوزه تولید ربات می‌تواند جایگزین نیروی انسانی شود.

 وی تاکید کرد: دوره استکبار و زالوصفتی تمام شده است و نگاه به اصناف باید تغییر کند.

انتهای پیام/ن

R41382/P/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۸۹۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سرگیری پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز

فخرالدین کشاورز گفت: در پی پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی و برای جلوگیری از آسیب رسیدن به بخش‌های غیرنظامی ملاحظات و محدودیت‌هایی برای برخی فرودگاه‌های بین‌المللی کشور از جمله فرودگاه شیراز اعمال شد.

مدیرکل فرودگاه‌های فارس ادامه داد: این محدودیت‌ها تا ساعت ۶ صبح امروز ادامه داشت.

او اضافه کرد: محدودیت‌های پروازی فرودگاه شهید دستغیب شیراز اینک لغو شده و پرواز‌ها به روال عادی بازگشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اعطای تسهیلات به صنعت داروسازی و اظهار امیدواری معاون وزیر صمت
  • اولتیماتوم دولت برای اجرای قانون تسهیل صدور مجوز‌ها
  • اعمال تدریجی محدودیت دریافت خدمات برای اصناف بدون شناسه یکتا
  • اولویت مجلس دوازدهم معیشت و اقتصاد خواهد بود
  • اعلام ویژه برنامه‌های روز ارتش در فارس
  • لزوم توجه مراجع تقلید به آموزش طلاب
  • هدف گذاری وزیر اقتصاد برای اجرای کامل مقررات زدایی | شناسه یکتا چه کاربردی برای صاحبان مجوز دارد؟
  • اجرای کامل قانون تسهیل صدور مجوز‌ها پیش از پایان دولت
  • تحقق ۱۵۰درصدی تعهد اشتغال خوروبیابانک دریک سال گذشته
  • از سرگیری پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز