Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-16@21:32:33 GMT

پاریس؛ رهایی از سیرک نیمار

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۰۰۰۱

پاریس؛ رهایی از سیرک نیمار

ماجرای جدایی به ظاهر اجتناب‌ناپذیر نیمار از پاری‌سن‌ژرمن احتمالاً به یک تجربه تلخ و شکست خورده پایان می‌دهد.

به گزارش ورزش سه و به نقل از ایران ورزشی ، نیمار در سال 2017 به عنوان گرانترین بازیکن تاریخ فوتبال به فرانسه آمد با این امید که بتواند از زیر سایه لیونل مسی در بارسلونا خارج شود و به عنوان بهترین بازیکن جهان توپ طلا ببرد اما بعد از دو سال اعتبار و ارزش او آسیب جدی دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تردیدی نیست که این بازیکن 27 ساله بااستعداد و درخشان است و این شانس وجود دارد که با بازگشت به اسپانیا، چه در تیم سابقش و چه در رئال مادرید، به هر خواسته‌اش، تیمی و بخصوص فردی، برسد. در عین حال دلایل زیادی وجود دارد که پاری‌سن‌ژرمن با درخشش کیلیان امباپه و فوتبال فرانسه به طور کلی بدون او روزگار بهتری خواهد داشت. نخستین بازی قهرمان لیگ یک در فصل 2020-2019 شنبه گذشته با پیروزی 3 بر صفر به پایان رسید. هواداران بنرهایی را حمل می‌کردند که با کلماتی توهین آمیز خواهان رفتن مرد 222 میلیون دلاری شده بودند.


نیمار در آن بازی حضور نداشت به دلیل ابهامات جدی که درباره آینده‌اش وجود دارد. او در بازی سوپرجام فرانسه مقابل رن هم به دلیل محرومیت بازی نکرد. نیمار از وقتی به پارک دو پرنس رفته تقریبا در نیمی از بازی‌های تیمش به میدان رفته. البته هر وقت بازی کرده مؤثر و چشمنواز بازی کرده و در 58 مسابقه 51 گل زده اما وقتی بیش از همیشه به حضور و نبوغش نیاز بوده، حاضر نبوده. مصدومیت باعث شده سه تا از چهار مسابقه پاری‌سن‌ژرمن در مرحله حذفی لیگ قهرمانان در این دو سال را از دست بدهد. بدون او در یک‌هشتم‌نهایی سال 2018 به رئال مادرید باختند و امسال برابر منچستریونایتد شکست خوردند. توماس توخل مربی آلمانی پاری‌سن‌ژرمن هفته پیش گفت: «نیمار را دوست دارم، می‌خواهم همیشه او را در تیم داشته باشم در کنار کیلیان و بقیه اما واقعیت این است که ما باید راه حل‌هایی پیدا کنیم برای وقتی که نی نیست. شما نمی‌توانید نیمار را از دست بدهید و فوراً کسی را پیدا کنید که همان کارها را برایتان انجام دهد.» امباپه هم ادامه داد که تیم بدون نیمار همان تیم قبل نیست اما پاری‌سن‌ژرمن می‌تواند با سرمایه‌گذاری بر روی یک تیم متعادل‌تر پیشرفت کند. خریدهای این تابستان زیر نظر لئوناردو گام مثبتی در مسیر صحیح بوده.


عبدو دیالو، مدافع میانی و سه هافبک، آندر اررا، پابلو سارابیا و ادریس گوایه به تیم اضافه شده‌اند. با پولی که در نهایت از فروش نیمار به دست خواهند آورد، تیم باز هم می‌تواند تقویت شود حتی اگر دستمزد سالانه 36 میلیون یورویی او را در نظر نگیریم.


سیرک بیرون زمین


حاشیه‌های نیمار در بیرون زمین آنقدر زیاد است که مدتی است روی روند کار تیم تأثیر منفی گذاشته اما در زمین پاریس همچنان امباپه را دارد اما روی دیگر سکه پیشرفت برند پاری‌سن‌ژرمن در این دو سال است، نیمار همراهان زیادی را در شبکه‌های اجتماعی با خود به باشگاه فعلی‌اش آورده است.


وقتی سال گذشته لیگ فرانسه حق پخش تلویزیونی خود را به حراج گذاشت، از حضور این ستاره برزیلی نهایت استفاده را برد و حق پخش چهار فصل از 2020 تا 2024 به گروه رسانه‌ای چینی مدیاپرو فروخته شد به ارزش 15/1 میلیارد یورو برای هر سال که نسبت به قراردادهای قبلی پیشرفت چشمگیری نشان می‌داد. کمپانی‌های تلویزیونی شاید حق داشته باشند حالا کمی نگران شوند اما دیدیه کیو رئیس لیگ فرانسه همچنان از موضع قدرت حرف می‌زند و به اکیپ می‌گوید: «البته بهتر است که شما ستاره‌های متعددی در لیگتان داشته باشید اما در سوپرجام در چین دیدید که کیلیان امباپه ستاره بود. محبوبیت او در جهان در حال افزایش است.» در هر صورت، لیگ فرانسه در حال پوست اندازی است و با ستاره‌هایی که در این تابستان از دست داده، خود را آماده نشان می‌دهد. نیکلا پپه به آرسنال رفت، فرلان مندی راهی رئال مادرید شد، تانگوی اندومبله به تاتنهام پیوست و اسماعیل سار به واتفورد ملحق شد. فوتبال فرانسه می‌تواند از جدایی نیمار عبور کند و وقتی این اتفاق بیفتد، همه می‌توانند مطمئن باشند که نمایش در زمین مسابقه حرف آخر را می‌زند.


منبع: خبرگزاری فرانسه

نیمار پاری سن ژرمن

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: نیمار پاری سن ژرمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۰۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه به لحظه با شب داغ چمپیونزلیگ

به گزارش "ورزش سه"، بعد از یک هفته انتظار دور برگشت مرحله ‏یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب با دو بازی سرنوشت‌ساز ‏آغاز می‌شود: بارسلونا – پاری سن ژرمن، دورتموند – اتلتیکو مادرید

بازی بزرگ امشب را بارسا در خانه موقتش ورزشگاه المپیک ‏مونتجوئیک مقابل پاری سن ژرمن برگزار می‌کند. دیدار پرهیجان دو ‏تیم در پاریس، در دور رفت، با برتری 3-2 بارسا به پایان رسید تا ‏شاگردان ژاوی امشب دست بالاتر را نسبت به تیم لوئیس انریکه ‏داشته باشند. ‏

بازی تحت‌الشعاع یک ستاره ویژه قرار دارد: کیلیان امباپه. او که در ‏بازی رفت در بازی محو بود و با انتقادهای زیادی مواجه شد به ‏احتمال قریب به یقین فصل بعد بازیکن رئال مادرید خواهد بود. در ‏صورت ناکامی پی‌اس‌جی در برگرداندن نتیجه این آخرین بازی اروپایی ‏امباپه با پیراهن پاری سن ژرمن خواهد بود. ‏

دورتموند امشب در قلعه‌اش سیگنال ایدونا پارک میزبان تیم دیه‌گو ‏سیمئونه است. زردهای آلمانی بازی رفت را 2-1 باختند و امشب کار ‏سختی برای برگرداندن نتیجه در پیش دارند. دورتموند که در ‏بوندس‌لیگا شرایط خوبی نداشته و فعلا در رتبه پنجم ایستاده به این ‏بازی امید زیادی دارد. زنبورها چشم به حمایت دیوار زرد در سیگنال ‏ایدونا پارک دارند تا از پس تیم سخت‌کوش سیمئونه برآیند. ‏

ترکیب احتمالی تیمها:‏

بارسلونا: تراشتگن، ژول کنده، آرائوخو، کوبارسی، کانسلو، دی‌یونگ، ‏گوندوگان، پدری، یامال، رافینیا، لواندوفسکی

پاری سن ژرمن: دوناروما، حکیمی، مارکینیوش، برالدو، لوکاس ‏هرناندز، زئیر امری، ویتینیا، فابیان، بارکولا، دمبله، امباپه

دورتموند: کوبل، ریرسون، هوملس، اشلوتربک، ماتسن، سابیتزر، امره ‏جان، مالن، برانت، آدیمی، فولکروگ

اتلتیکو مادرید: اوبلاک، آسپیلی‌کوئتا، هرموسو، خیمنز، ویتسل، ‏مولینا، یورنته، کوکه، دی‌پل، گریزمان، موراتا

دیگر خبرها

  • پاریس، بارسلونا را با دمبله و امباپه آتش زد؛ انتقام سخت و کامبکی!/ دبل حذف اسپانیایی‌ها با باخت اتلتیکو در دورتموند
  • زنده: بارسلونا صفر - پاری‌سن ژرمن صفر
  • هواداران بارسلونا اشتباهی اتوبوس خودی را هدف قرار دادند! / عکس
  • بارسلونا - پاری سن ژرمن؛ ترکیب رسمی
  • لحظه به لحظه با شب داغ چمپیونزلیگ
  • افسوس، باید کار بارسا را تمام می‌کردیم
  • آتش‌بازی شبانه هواداران بارسلونا مقابل هتل محل اقامت پاری سن ژرمن / فیلم
  • ساعت دقیق بازی بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن؛ بازی برگشت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا
  • پدری: مدافعی مانند پائو کوبارسی ندیده‌ام
  • رسوایی نیمار: حالت غیرعادی ستاره برزیلی در تمرین