Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@20:22:35 GMT

طرز تهیه مربای انجیر و انجیر خشک؛ ویتامین ذخیره کنید!

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۰۱۲۵

طرز تهیه مربای انجیر و انجیر خشک؛ ویتامین ذخیره کنید!

آفتاب‌‌نیوز :

میوه‌های می‌تواند فرآورده‌های متفاوتی مثل مربا، ترشی، کمپوت و .. داشته باشد. از مربا و گیلاس و گوجه‌سبز گرفته گرفته تا انجیر که به تازگی آمده و می‌تواند به‌شکل مربا به سفره صبحانه اضافه شود. میوه‌ای پر از ویتامین که می‌تواند شما را از بیماری‌های قلبی گرفته تا دیابت و سرطان در امان نگه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انجیر را می‌شود در فرآورده‌های مختلف مانند آب انجیر، انجیر خشک، انجیر شکری و مربای انجیر مصرف کرد تا ویتامین آن را در شکل‌های مختلف به بدن تزریق کنیم.

حالا که میوه انجیر به بازار آمده از خوردن آن غافل نشوید و انواع مختلف‌ش را حتما در رژیم غذایی‌تان داشته باشید. می‌توانید مربای آن را هم تهیه کنید تا مدت طولانی‌تری از این میوه جذاب استفاده کنید.

مواد اولیه:
انجیر: ۱ کیلوگرم
شکر: ۷۰۰ گرم
آب: ۱ لیوان
وانیل و گلاب: در حد یک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه و دستور پخت:

۱. ابتدا انجیرهای کوچک را انتخاب کنید و در یک قابلمه شکر و آب را بجوشانید و سپس انجیرها را اضافه کنید.
۲. حدودا ۲۰ دقیقه بگذارید انجیرها با حرارت کم بجوشد و وقتی نرم شدند وانیل و گلاب را اضافه کنید.
۳. چند دقیقه دیگر اجازه دهید بجوشد و در صورت تمایل کمی زعفران دم‌کرده به آن اضافه کنید.

چطور انجیر خشک درست کنیم؟

۱. اگر حیاط یا تراس هم دارید می‌توانید به راحتی انجیر خشک درست کنید. هر مقدار انجیر که می‌خواهید را (ترجیحا انجیرهای کوچک) داخل یک سینی و با فاصله از هم قرار دهید.

۲. زیر و روی انجیرها را یک تنظیف نازک قرار دهید تا گرد و غبار روی آن ننشیند و زیر نور آفتاب قرار دهید. دو تا سه روز زمان می‌برد تا انجیرها خشک شوند.

۳. می‌توانید از دستگاه‌های میوه خشک‌کن هم استفاده کنید اما قطعا خشک‌کردن انجیرها زیر نور خورشید سالم‌تر خواهد بود.

۴. ترجیحا سعی کنید از انجیر زرد برای مربا و انجیر خشک استفاده کنید

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مربای انجیر انجیر خشک ویتامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۰۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فواید یک ویتامین برای زنان

آفتاب‌‌نیوز :

فواید مهم این ویتامین شامل درمان و پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی مانند درد قفسه سینه، فشار خون بالا و گرفتگی یا انسداد رگ‌ها است.

ویتامین‌ای به گروهی از ترکیبات محلول در چربی گفته می‌شود و خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد.

آنتی‌اکسیدان‌ها ترکیباتی هستند که اکسیداسیون را مهار می‌کنند. اکسیداسیون یک واکنش شیمیایی است که می‌تواند مولکول‌های مضری موسوم به رادیکال‌های آزاد را تولید کرده و از این طریق به سلول‌های بدن موجودات زنده آسیب برساند.

ویتامین‌ای همچنین برای سیستم ایمنی بدن بسیار اهمیت دارد. بدن انسان خود قادر به تولید این ویتامین نیست و مصرف مواد خوراکی نظیر دانه‌های روغنی مانند فندق، گردو و همین‌طور روغن زیتون و روغن آفتاب‌گردان می‌تواند نیاز بدن به ویتامین‌ای را تامین کند.

یکی از خواص ویتامین‌ای برای زنان، کمک به تنظیم هورمون‌های بدن است. جلوگیری از سقط جنین در دوران بارداری، درمان خشکی و شکنندگی ناخن‌ها و جلوگیری از گرگرفتگی از دیگر خواص ویتامین‌ای برای زنان است.

همچنین مصرف این ویتامین در زنان باعث کاهش انقباضات و درد‌های عادت ماهانه می‌شود.

با این حال پزشکان تاکید دارند: اگرچه این ویتامین برای زنان نتایج مثبت زیادی به همراه دارد، اما بهتر است زیر نظر پزشک متخصص مصرف شود چراکه استفاده بیش از اندازه آن می‌تواند عوارض جانبی متعددی نظیر مشکلات پوستی یا گوارشی در پی داشته باشد.

متخصصان تغذیه همچنین تاکید دارند: بر خلاف آنچه تاکنون تصور می‌شد برای جذب ویتامین‌ای نیازی به مصرف هم‌زمان چربی نیست. نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد ویتامین‌ای حتی در مواردی که شرکت‌کنندگان تا ۱۲ ساعت بعد، چربی مصرف کرده‌اند نیز جذب بدن آن‌ها شده و سودمند بوده است.

بنابر گزارش سایت «مای فود دیتا»، برخی مواد غذایی حاوی بالاترین مقادیر ویتامین‌ای شامل تخمه آفتابگردان، بادام‌ها، آووکادو، اسفناج، کیوی، کلم بروکلی، ماهی قزل آلا، روغن زیتون و میگو هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • فیلم | آخرین وضعیت ذخیره آب در سد زاینده رود
  • مصرف این ویتامین سبب کاهش وزن می‌شود
  • لرستانی‌ها سالانه چه میزان انجیر سیاه تولید می‌کنند؟
  • این میوه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین آ و بادیگارد قوی قلب شماست
  • کارهایی که فکرش را هم نمی‌کنید، اما عمرتان را زیاد می‌کنند
  • فواید یک ویتامین برای زنان
  • این میوه کمبود‌های بدن را جبران می‌کند
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • سرقت ذخیره غذایی یک سنجاب توسط خرس سیاه + فیلم
  • کمبود این ویتامین سبب خواب رفتن پا می‌شود!