Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حبرنگار مهر، ارسلان زارع صبح شنبه در مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره کشوری پروژه‌های علمی دانش آموزان ابتدایی که در سالن همایش‌های بین المللی منطقه ازاد انزلی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های خوب مجموعه وزارت آموزش و پرورش در راستای توسعه کشور برگزاری جشنواره جابر بن حیان است.  

وی با بیان اینکه برای توسعه یافتگی، هر جامعه نیازمند به رشد و تحول بنیادین در باورهای فرهنگی نهادهای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است، افزود: آموزش و پرورش بنیادی‌ترین محور ارکان این توسعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست استانداری گیلان با اشاره به اینکه برای نقش آفرینی مهمترین رکن توسعه باید مهمترین عناصر آن یعنی منابع انسانی رشد و توسعه یابند، گفت: آموزش و پرورش برای تحقق سند بنیادین در محور قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه بازاندیشی برای ارتقای سطح نقش آفرینی در مهمترین سطح محور توسعه مورد توجه دولت است، تصریح کرد: تقویت جایگاه پرسشگری، پژوهش و تحقیق دانش آموز محور و مهارت آموزی و اصلاح نظام آموزشی و ارتقای شاخص‌های حاصل از آموزش و پرورش در چند سال اخیر مورد توجه ویژه دولت بوده است.

زارع با بیان اینکه اهتمام به تحقیق و پژوهش و برگزاری جشنواره‌هایی همانند جابربن حیان از مصداق‌های توجه مجموعه دولت به این حوزه است، بیان کرد: دانش آموزان از این طریق با تقویت پدیده شناسی و اعتماد به نفس و روحیه کارآفرینی آشنا شده و در این مسیر گام برمی‌دارند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری چنین جشنواره‌هایی که به صورت فرایندی در سطح ملی برگزار می شود سبب تقویت روحیه کارآفرینی، خلاقیت و اعتماد به نفس می شود، افزود: همچنین در قالب برگزاری این جشنواره‌ها زمینه شناسایی استعداد دانش آموزان به ویژه علاقه مندان به حوزه پژوهش فراهم خواهد شد.

کد خبر 4694262

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره جابربن حیان شهرستان انزلی روز خبرنگار بوشهر قزوین شیراز شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان ایلام سانحه تصادف بیرجند مجلس شورای اسلامی خرم آباد یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۰۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.      مجید فدوی روز پنج شنبه افزود: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.   وی ادامه داد: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به صورت متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.   رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با مشارکت خیران و اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس در یک سال گذشته بازسازی شدند.   فدوی سر و سامان دادن به ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، توجه ویژه به حوزه تربیت بدنی و نصب ۶ چمن مصنوعی را از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش گناباد در این مدت برشمرد.   کلاس های هوشمند فرصت های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می کند فناوری های جدید را بهتر فرا بگیرند و در مجموع در ارتقاء بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری آنان نقش مهمی دارند.   از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.   هشت هزار و ۸۳۶ نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.   مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری