Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@13:23:21 GMT

پتروشیمی هگمتانه آماده بهره برداری

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۰۳۵۲

پتروشیمی هگمتانه آماده بهره برداری

امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی همدان که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، گفت: منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد در اولویت برنامه‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت در این استان قرار بگیرد.

او بیان کرد: این منطقه جزو مصوبه‌های سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۸۳ بود که اجرای آن به تصویب هیات دولت نیز رسید، اما تاکنون اجرایی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خجسته گفت : ایجاد این طرح با یک هزار هکتار وسعت، ۳۰ هزار شغل ایجاد می‌کند.

او اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد واقع در شهرستان فامنین در غرب کشور بی نظیر خواهد بود و هم اکنون زیرساخت‌های حمل و نقل هوایی و زمینی در این منطقه مهیا است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه وزیر صمت باید احداث این منطقه اقتصادی را در اولویت قرار دهد، گفت: همدان از صنایع سنگین برخوردار نیست در شرایطی که محوریت غرب کشور به شمار می‌رود.

خجسته اضافه کرد: استان همدان چشم غرب کشور است و باید موانع احداث منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد فامنین برطرف شود.

او با بیان اینکه اشتغال و درآمد پایدار همدان در حال شتاب است، گفت: استاندار همدان تلاش فراوانی را در رونق تولید و اقتصاد استان دارد، اما در ۴۰ سال گذشته حق استان در بخش صنعت ادا نشده و باید این مطالبه به حق مردم استان عملی شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همدان نسبت به اراک، تبریز و قزوین جایگاهش در حوزه صنعت از دست رفته و  صنایع سنگین در همدان وجود ندارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به واگذاری‌های دولت، انتظار داریم طرح بزرگی به این استان اختصاص یابد.

منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد و شهرک مبتنی برفناوری‌های برتر دو بال توسعه استان

حاجی بابایی دیگر نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد و شهرک مبتنی برفناوری‌های برتر را ۲ بال توسعه همدان دانست و خواستار شتاب گرفتن تکمیل و توسعه این طرح‌ها شد.

او  اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد همدان و شهرک مبتنی برفناوری‌های برتر در توسعه و رونق اقتصادی استان نقش ویژه‌ای دارد که نیازمند شتاب و تلاش مضاعف است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: این طرح مانند ۲ بال قوی برای اوج گرفتن اقتصادی همدان لازم است.

حاجی بابایی گفت: این استان در زمینه راه و راه آهن و توسعه این زیرساخت‌ها در کشور بی نظیر است.

او به موقعیت‌های جغرافیایی استان همدان اشاره کرد و گفت: به دلیل استعداد‌های ویژه همدان باید گام‌های بزرگتری در زمینه توسعه اقتصادی برداریم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی  طرح "هگمتان بازار" که با همت اصناف اجرا شده را از طرح‌های اثربخش در زمینه توسعه و توجه به کسب و کار عنوان کرد.

 حاجی بابایی منطقه ویژه اقتصادی همدان را هم از طرح‌های مهم استان ذکر کرد که در رشد و تحول این منطقه بسیار اثر گذار است.

او شهرک مبتنی برفناوری‌های برتر را نیز از طرح‌های موثر اقتصادی همدان دانست و گفت: تکمیل و توسعه این شهرک برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان اهمیت دارد.

حاجی بابایی بر شتاب گرفتن روند اجرایی طرح منطقه ویژه اقتصادی تاکید کرد و گفت: ساماندهی صنایع کوچک در مناطق ویژه اقتصادی می‌تواند کارساز باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی به مشکلات کشاورزان به ویژه سیرکاران همدانی اشاره کرد و از وزیر خواهان چاره اندیشی برای صادرات و تنظیم بازار این محصول کشاورزی شد.

پیشرفن ۹۰در صدی پتروشیمی هگمتانه

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: شرکت پتروشیمی هگمتانه مهمترین طرح در حال تکمیل این استان است که پس از گذشت ۱۴ سال، بهمن ماه امسال بهره برداری می‌شود.

حمیدرضا متین روز شنبه در نشست قرارگاه اقتصاد مقاومتی همدان اظهار داشت: این طرح مهم هم اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و چهار گروه کاری برای تکمیل آن در حال فعالیت هستند.

او ادامه داد: با تدوین برنامه زمانبندی شده و حمایت ویژه استاندار، ۲۸ طرح تاثیرگذار این استان به ارزش ۴۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در حال احداث هستند و در سه سال آینده بهره برداری می‌شود.

متین با اشاره به بهره برداری از چندین طرح در شهرستان‌های تویسرکان و ملایر گفت: با وجود محدودیت‌ها و فشار‌های موجود در اجرای طرح‌ها پیشرفت قابل توجهی را شاهد هستیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به اینکه اقبال سرمایه گذاری و افزایش تعداد جواز تاسیسات و پروانه بهره برداری در استان افزایش چشمگیر داشته است، گفت: در چهارماهه نخست امسال ۲۴۸ جواز صادر شده است و روند روبه رشد را شاهد هستیم.

او تعداد پروانه‌های صادر شده در چهارماهه امسال را ۲۳ پروانه برشمرد و گفت: ۶ هزار میلیارد ریال ارزش سرمایه گذاری این تعداد پروانه صادر شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به رویکرد حمایتی مدیریت ارشد استان در احیا و رونق تولید در این استان گفت: تمامی طرح‌های راکد و تاثیرگذار احیا شده است.

متین با یادآوری تعامل مطلوب صورت گرفته با بانک‌ها برای ارایه تسهیلات به واحد‌های تولیدی گفت: در ارایه تسهیلات روان سازی صورت گرفته و بدون وقت کشی، واحد‌ها از این مزیت بهره مند می‌شوند.

او با بیان اینکه ۵۸ هزار واحد صنفی و ۱۹۷ اتحادیه در سطح استان همدان فعال هستند، گفت: ۱۱ هزار واحد بدون پروانه شناسایی شده که در حال رفع مشکلات آن‌ها هستیم.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت همدان با اشاره به برخورداری از ۲۸۰ پروانه بهره برداری معتبر معدنی گفت: در حوزه معدنی رشد قابل توجهی داریم.

جهش اشتغال در استان بی نظیر است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان نیز با اشاره به اقدامات خوب دولت، گفت: تسهیلات خوبی برای اشتغال پرداخت شده که در جهش اشتغال استان نقش ویژه‌ای داشته و در کشور بی نظیر است.

احمد توصیفیان افزود: سال گذشته برای ۱۸ هزار تن اشتغال ایجاد و تسهیلات خوبی از محل اعتبارات بانک‌ها پرداخت شد.

او افزود: سال گذشته ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در این راستا تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده که نقش ویژه‌ای در کاهش نرخ بیکاری داشت.

توصیفیان خاطر نشان کرد: تاکنون با ۲۷۱ میلیارد تومان جدب و پرداخت تسهیلات به ۲ هزار طرح موفق شده ایم برای پنج هزار و ۹۱۵ تن اشتغال ایجاد کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان یادآوری کرد: با اقدامات صورت گرفته اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماهی رتبه نخست استان در عرصه اشتغال را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/د.ا

پرداخت ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان متقاضیان  اشتغال در استان همدان

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت صمت پتروشیمی هگمتانه اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۰۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است 

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد آهکی ظهر امروز گفت: گردنه زاغه ملایر جز محورهای پرتصادف و حادثه خیز استان بشمار می‌آمد و سالانه شاهد تصادفات رخ به رخ منجر به فوت در این گردنه بودیم، سال گذشته با استفاده از ظرفیت اکیپ امانی اداره کل اجرای عملیات نصب حفاظ بتنی (نیوجرسی) به طول ۳/۵ کیلومتر در گردنه زاغه پایان رسید.

وی ادامه داد: طبق گزارش و آمار پلیس راه استان بعد از نصب نیوجرسی تعداد تصادفات منجر به فوت در گردنه زاغه به صفر رسیده است و این گردنه نیز از نقاط حادثه خیز استان خارج شده و هم اکنون جز گردنه‌های ایمن استان همدان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به فرسوده بودن سیستم‌های روشنایی موجود در گردنه زاغه گفت: بمنظور ارتقا ایمنی و رفع خاموشی‌های مکرر، عملیات نوسازی و انتقال سیستم روشنایی به رفوژ وسط در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان قرار گرفت که هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۹۸٪ آماده بهره‌برداری است.

کد خبر 6083727

دیگر خبرها

  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • سد ایالو آماده بهره‌برداری است
  • اجرای ۱۰ طرح راهسازی با ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار در استان همدان
  • فاز نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره برداری است
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر بطول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است
  • صدور و تمدید 3259 مجوز سرمایه گذاری در سال 1402 در قشم| 54 طرح جدید اقتصادی به بهره برداری رسید 
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است 
  • آبرسانی به ۷۰ روستای استان همدان در سال ۱۴۰۲