Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بهاره آروین عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در مراسم آئین رونمایی نسخه جدید سامانه پژوهشیار با قابلیت اتصال به سامانه شفافیت شهرداری تهران که پیش از ظهر امروز در تالار ایران زمین ساختمان شماره ۲ شورای شهر تهران برگزار شده بود، با اشاره به اینکه این اتفاق می تواند بر کیفیت پژوهش های این حوزه بیافزاید، گفت: یکی از مهمترین اتفاقاتی که پس از اتصال سامانه پژوهشیار به سامانه شفافیت رخ می دهد، جلوگیری از پژوهش های تکراری در شهرداری تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهش هایی که در واحدی از شهرداری انجام شده اما به دلیل آنکه در دسترس سایر واحدها نبوده، سهواً یا عمداً به واحدهای دیگر شهرداری نیز ارائه شده است.

وی در خصوص پژوهش های تکراری اضافه کرد: به طور مثال در یک سازمانی مثل بهزیستی یا وزارت کشور که حوزه کاری مشابهی دارند، مشاهده شده پژوهشی که در این نهادها انجام شده به عنوان پژوهش جدید به شهرداری عمداً یا سهواً داده شده است.

وی پیشنهاد داد این سامانه به سامانه های مشابهی مانند ایران داک متصل شود تا از هرگونه موازی کاری و تکرار در حوزه پژوهش جلوگیری شود.

آروین با بیان اینکه در دسترس قرار گرفتن این پژوهش ها بجز آنکه انباشت دانش را در جامعه افزایش می دهد، به ارتقای کیفیت پژوهش ها نیز کمک می کند، گفت: زمانی که یک سازمان پژوهشی را انجام می دهد، تنها یک ناظر کیفیت آن را مورد ارزیابی قرار می دهد اما وقتی در معرض دید عموم قرار گیرد، این پژوهش توسط همتایان دانشگاهی و علمی نیز مورد ارزیابی قرار گرفته و در میان مدت نظارت همتایان باعث ارتقای کیفی پژوهش ها خواهد شد. زیرا در جامعه علمی کمتر رودربایستی وجود دارد و دانشگاهی  ها معمولاً بی رودربایستی نقاص علمی پژوهش ها را منتقل می کنند.

آروین با تاکید بر اینکه بجز پژوهش ها، پیوست های مطالعاتی نیز در دسترس عموم قرار خواهد گرفت، گفت: با انتشار پیوست های مطالعاتی پروژه های عمرانی، جریان نقد و ارزیابی پروژه ها توسط ناظران فراهم می شود و پیوست هایی که ضعیف و سوری است و قرار است با بودجه عمومی احداث شوند، توسط نهادهای نظارتی، رسانه ها و نهادهای تخصصی شناسایی خواهند شد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از ثمرات به اشتراک گذاری این پژوهش ها در پی خواهد داشت، این است که جامعه دانشگاهی می تواند به داده های سازمان ها دسترسی پیدا کند زیرا معمولاً سازمان ها این داده ها را به عنوان غنیمت های سازمانی می دانند و کمتر در اختیار نهاد دانشگاهی قرار می دهند که می توان بر اساس داده های مورد استفاده در این پژوهش ها سیاست گذاری های دقیق تری به نهاد اجرایی پیشنهاد کند.

وی تاکید کرد: امروز ۸۰۰ پژوهش که در سالهای اخیر در اختیار عموم قرار می گیرد که باید برای جلوگیری از کپی های احتمالی به سیستم هایی مانند ایران داک متصل شده و در این زمینه تفاهمنامه هایی با وزارت علوم بسته شود. همچنین برای آنکه تمامی پژوهش ها ثبت شود باید به سامانه مالی قراردادها متصل شوند تا در صورت عدم ثبت و کد قراردادی، امکان انجام پژوهش وجود نداشته باشد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران تاکید کرد: مرکز مطالعات در این میان باید نقش نهاد نظارتی را ایفا کند. ابتدا در برابر درخواست موضوع نهاد اجرایی، مجموع پژوهش های موجود را ارائه کند و در ادامه بر کیفیت پژوهش انجام شده نظارت کند.

کد خبر 4694309 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران آروین سامانه پژوهشیار سامانه شفافیت شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران قوه قضاییه عید سعید قربان سازمان حج و زیارت سیدابراهیم رئیسی پلیس راهور نیروی انتظامی سید جواد حسینی پیروز حناچی اربعین حسینی روز خبرنگار دستگیری سارق وضعیت معابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۰۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس-آلومینیوم با یک داور تکراری

داور 31 ساله تهرانی که متولد 8 آذر 1371 است و مدرک کارشناسی ارشد تربیت بدنی دارد. نام او از سال 2020 وارد لیست بین‌المللی داوران شد.

این، اولین قضاوت عرب‌براقی در جام حذفی این فصل است. او در لیگ برتر این فصل، 2 بازی پرسپولیس (برد یک صفر بیرون از خانه برابر تراکتور و تساوی 2 بر 2 بیرون از خانه برابر استقلال خوزستان) را سوت زده ولی قضاوتی برای آلومینیوم نداشته است.

این برای پنجمین بار است که عرب‌براقی در جام حذفی قضاوت می‌کند. در 4 بازی قبلی، 13 کارت زرد از جیب او خارج شده و یک پنالتی هم اعلام شده است. 

عرب‌براقی 9 بازی پرسپولیس در همه رقابت‌ها را سوت زده و قرمزها با او، 6 برد و 3 مساوی دارند و هرگز شکست نخورده‌اند به علاوه 10 اخطار و 2 اعلام پنالتی که هر دو هم گل شده است. تمامی این 9 بازی در لیگ برتر بوده است.

عرب‌براقی سابقه سوت زدن 6 بازی آلومینیوم را هم دارد: 4 بازی در لیگ برتر و 2 بازی در جام آزادگان. یک برد، 3 مساوی و 2 باخت برای نماینده اراک در این بازی‌ها ثبت شده به علاوه 4 کارت زرد و یک خطای پنالتی. 

این برای سومین بار است که عرب‌براقی، رویارویی پرسپولیس و آلومینیوم را قضاوت می‌کند. هر 2 دیدار قبلی را پرسپولیس با کلین‌شیت برده است؛ 2 صفر در ورزشگاه آزادی و در دور برگشت لیگ بیستم با گلهای مغانلو روی پاس ترابی و ترابی روی پاس مغانلو و یک صفر در دور رفت لیگ 22 در اراک با تک گل میلاد سرلک روی پاس ترابی.

آلومینیوم در اراک با قضاوت عرب‌براقی، یک برد، یک مساوی و یک باخت دارد. پرسپولیس هم بیرون از خانه با سوت این داور، 4 برد و 2 مساوی کسب کرده است.

 

منبع:فوتبالی 

دیگر خبرها

  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • پرسپولیس-آلومینیوم با یک داور تکراری
  • آماده‌باش کامل شهرداری کرمان در شرایط جوی ناپایدار
  • شهرداری به دنبال ارائه کیفیت خدمات در نمایشگاه بین‌المللی کتاب است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • نحوه خرید آنلاین از میادین میوه و تره بار شهرداری تشریح شد | امکان بازگرداندن میوه و سبزیجات بی کیفیت
  • تلاش دانه‌درشتها برای جلوگیری از لغو رانت مالیاتی صندوق‌ها
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • ورودی بناهای تجاری غیر مجاز تهران مسدود شد